Eikö näitä sais jotenkin suljettua lukkojen taakse?
Kommentit (40)
Ensin kieltäytyvät itse tarjotusta palvelusta ja nyt meinaavat laskuttaa kuntaa?!
Onko tosiaan curlin vanhenmuutta olla vaarantamatta lapsen terveyttä?? On taksin kuskin tehtävä huolehtia, että lasten turvavyöt on kiinnitetty. Kyllä minullekkin tulee tupakan hajusta päänsärkyä ja pahoinvointia. Tupakanhakuinen taksi ei todellakaan ole lasten paikka.
turvavyöt päällä. Se laittaa ne kiinni bussissakin ihan oma-aloitteisesti. Mihin tässä taksikuskia tarvitaan?
Onko tosiaan curlin vanhenmuutta olla vaarantamatta lapsen terveyttä?? On taksin kuskin tehtävä huolehtia, että lasten turvavyöt on kiinnitetty. Kyllä minullekkin tulee tupakan hajusta päänsärkyä ja pahoinvointia. Tupakanhakuinen taksi ei todellakaan ole lasten paikka.
turvavyöt päällä. Se laittaa ne kiinni bussissakin ihan oma-aloitteisesti. Mihin tässä taksikuskia tarvitaan?
Opettu on joo, mutta vastuu on silti AINA aikuisella, sakon uhalla.
Nina en ole, mutta tupakanhajuun tottumista ei tarvitse lapsille sentään opettaa.
kuinka spr:n rahankerääjä ahdisteli häntä sen takia kun hän on julkkis :D :D
elämässä ei aina asiat ole optimaalisesti ja joskus joutuu vain sietämään tylyjä ja ei-ruusuntuoksuisia ihmisiä. Tuskin se kuski kuitenkaan taksissa polttaa ajaessaan.
Juuri näin, kaikille koulutaksin kuljettajille tupakointi pakko, voidaan tältäkin osin vanhemmuus ulkoistaa.
tapaukseen, niin minusta olisi ihan hyvä idea, että JOS koulukyytiin oikeutettu perhe hoitaa juljetukset itse, heille hyvitetään se rahasumma, jonka kunta maksaisi lapsen kyydistä.
Se lisäisi perheiden valinnanvaraa ja vähentäisi toisaalta taksikyytien kysyntää.
Ainakin täällä pk-seudulla kuljetuksissa on ollut paikoin isojakin ongelmia ja odotuksineen kyydit kestävät kohtuuttomasti. Joukossa on varmaan perheitä, jotka voisivat halutessaan järjestää kyydit itse, jos se ei maksaisi heille kohtuuttomasti.
Ei siitä tulisi kunnille edes lisäkustannuksia.
Ja hei: kyllä minusta on jonkinasteinen ongelma, jos lapsia istutetaan päivittäin tunninkin ajan (kyyti kestää helposti odotuksineen sen, jos lapsi sattuu olemaan kierroksen alkupäässä haettava) tupakanhajuisessa autossa. Turvavöiden laitto nyt olisi ihan perusasia - osa lapsista toki osaa laittaa ne itse, mutta kuljettajan hommaan kuuluu valvoa, että ne ovat kaikilla päällä.
Ensin kieltäytyvät itse tarjotusta palvelusta ja nyt meinaavat laskuttaa kuntaa?!
Haluaisitko sinä sellaisen kuskin jokapäivä lapsellesi?
olemaan se aikuinen, joka tarkastaa ja vaatii ne turvavyöt päälle.
jos oikolukisit viestisi ennen sen lähettämistä.
Mikkoset kuskatkoot lapsensa kouluun (mitä muuta tekemistä heillä on?), mutta kunnan ei kuulu sitä korvata kun kerran kyyti on olemassa.
Törkeetä ahnautta tollanen on T.A:lta.
Ja järjen köyhyyttä.
tapaukseen, niin minusta olisi ihan hyvä idea, että JOS koulukyytiin oikeutettu perhe hoitaa juljetukset itse, heille hyvitetään se rahasumma, jonka kunta maksaisi lapsen kyydistä.
Se lisäisi perheiden valinnanvaraa ja vähentäisi toisaalta taksikyytien kysyntää.
Ainakin täällä pk-seudulla kuljetuksissa on ollut paikoin isojakin ongelmia ja odotuksineen kyydit kestävät kohtuuttomasti. Joukossa on varmaan perheitä, jotka voisivat halutessaan järjestää kyydit itse, jos se ei maksaisi heille kohtuuttomasti.
Ei siitä tulisi kunnille edes lisäkustannuksia.
Ja hei: kyllä minusta on jonkinasteinen ongelma, jos lapsia istutetaan päivittäin tunninkin ajan (kyyti kestää helposti odotuksineen sen, jos lapsi sattuu olemaan kierroksen alkupäässä haettava) tupakanhajuisessa autossa. Turvavöiden laitto nyt olisi ihan perusasia - osa lapsista toki osaa laittaa ne itse, mutta kuljettajan hommaan kuuluu valvoa, että ne ovat kaikilla päällä.
Ihan hyvin voitaisiin noin toimia. Kunnat kumminkin tietää hyvin tarkkaan, mitä kuljetukset per lapsi maksaa, miksei sitä voisi maksaa vanhemmille, jos he haluaa syystä tai toisesta kuskata tenavansa itse?
Minusta kysynyttä ei laiteta eli en paheksuisi niin kovasti Mikkosia siitä, että yrittävät. Se on kunnan homma sitten tehdä päätös.
Eiks nuo oikeesti tajua kuinka naurettavia ovat?
Kesällä sattuin katsomaan pätkän jotain tv-ohjelmaa jossa nuo olivat.
Olivat ninan synttäreitä viettämässä ravintolassa ja puhuivat kiejakieltä, kuulosti niin teennäiselle se niitten keskustelu.
Valittivat jostain tarjoilijan sanomisesta, koska he ovat vanhempia ihmisiä ja arvokkaampia.
Ja tarjoilija ihan kohteliaasti heille puhui.
Vitsi kun en nyt muista mikä se oli, mut siis ihan tyhjänpäiväisestä valittivat.
Puistattava pariskunta
turvavyön kiinni, koska on jo pienestä KOTONA opetettu siihen, että autossa pidetään aina turvavöitä..
Tuohan on suoraan Mikkosten haavemaa:
Lapset hoidettaisiin vain kotona,käytäisiin kotikoulua, johon kunta antaisi varat,
molemmat vanhemmat oleilisivat vain kotona
aidatulla ja valvontakameroilla varustetulla alueella.