Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijä joka ei ilmoita ajoissa poissaolostaan, mitä tehdä?

Vierailija
22.09.2011 |

jos työpäivä alkaa vaikkapa klo 11, saattaa tekstiviesti tulla vasta silloin. No kiva joo, muilla ei ole siis aikaa eikä tilaisuutta järjestää enää tuuraajaa. Nytkin on vaan ilmoittanut että tulee EHKÄ maanantaina töihin. Ja katsotaan vaan niin ilmoitus poissaolosta vasta maanantaina...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vakituinen, määräaikainen, tarpeen mukaan pyydettävä tuntityöntekijä? Riippuu ihan tästä. Jos ei ole sitoumuksia (siis satunnainen tuntityöntekijä), niin adios vaan. Kuukausipalkkalaisen kanssa täytyy olla tietysti vähän varovaisempi, ihan muutama laiminlyönti ei vielä oikeuta erottamiseen tai palkan vähentämiseen. Mutta jos noita tulee paljon, niin lienee peruste erottamiselle. Varoituksia pitää tietysti antaa ensin.

Vierailija
2/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minun "varoitus" lienee annettava vastaavana. Kyllä hänellä on tiedossa, miten näissä tilanteissa pitää toimia. Toki, koeaika on vielä menossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissaolosota on ilmoitettava HYVISSÄ AJOIN ennen työvuoron alkua.

Vierailija
4/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitäpä tämä. Työntekijä, joka ei edes koeajan ajan pysty toimimaan fiksusti, ei luultavasti tule toimimaan niin jatkossakaan.

Vierailija
5/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siellä sanotaan saikun ilmoittamisesta. Mun alaisten tessissä sanotaan että poissaolosta pitää ilmoittaa viimeistään 2h työvuoron alkamisesta. Sen mukaan sitten eletään.

Vierailija
6/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siellä sanotaan saikun ilmoittamisesta. Mun alaisten tessissä sanotaan että poissaolosta pitää ilmoittaa viimeistään 2h työvuoron alkamisesta. Sen mukaan sitten eletään.

ap:n viestistä ei oikein käynyt ilmi, mikä on poissaolon syy. Jos se on äkillinen sairaus, niin ei kai silloin oikein voi vaatia, että työntekijä osaisi ennustaa.

t. joku aiemmista

Vierailija
7/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei voisi ajoissa ilmoittaa. Viimeksi oli tiistaina poissa ja sanoin että kun olet käynyt lääkärissä ilmoita heti mikäli saat sairaslomaa. No se ilmoitus tuli sitten keskiviikkona klo 11... eli olisi voinut ilmoittaa sen jo tiistaina muttei viitsinyt.

Vierailija
8/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pihalle vaan tommonen.

Vierailija
9/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin, jos työntekijä on epätavallisen paljon poissa ja on vielä koeajalla, niin kannattaa harkita palkkaako työsuhteeseen. Minulla on kokemusta henkilöistä, jotka ovat alituiseen poissa ja jatkuva sijaisten hankkiminen on työlästä ja tulee myös kalliiksi. Joten jos koeajalla tuntuu, että ko. henkilö ei pysty terveydellisistä syistä työtehtäviä hoitamaan niin työsuhdetta ei ole syytä jatkaa. Yksi henkilö esimerkiksi kolmen viikon työssäolon jälkeen kertoi, että hänen polvensa on niin huono ettei hän voi laskeutua kolmea askelmaa terassilta pihalle. Hän työskenteli siis lapsiryhmässä mutta hänestä rakennuksen terassilla istuskellen lapsia pystyi vahtimaan eikä hän siis voinutkaan huonon jalkansa takia portaita laskeutua... Työpari oli hänen mielestään sitä varten, että hän leikkii lasten kanssa ja hoitaa kaiken missä pitää kyykistyä, juosta tai seisoa pidempiä aikoja... Ja tuosta kolmesta työviikosta hän oli oikeasti töissä 6 päivää loput hän oli milloin minkäkin vaivan takia poissa.

Monenlaisia henkilöitä on tullut vuosien varrella vastaan ja sen olen oppinut, että ei ole pakko palkata henkilöä, joka on jatkuvasti poissa tai ei näytä selviytyvän työtehtävistään. Ja tuosta poissaolosta ilmoittamisesta olen itse tarkka eli poissaolosta pitää ilmoittaa heti, kun tietää ettei pääse töihin. Oli se sitten keskellä yötä tai aamuvarhaisella mutta päivystävään kännykkään saa aina jättää viestin ja silloin on aamulla edes mahdollisuus yrittää saada tuuraaja ajoissa paikalle.

Vierailija
10/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tes tosiaan mainitsee ajoissa ilmoittamisen ihan sairasajan palkanmaksun kriteeriksi. joten ei sairasajan palkkaa maksuun tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
11/11 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatikaa ensinnäkin ilmoittamaan poissaolot suullisesti!

Tekstari on ihan muita asioita varten.

Toisekseen: pihalle tuollainen tyyppi!

Ihan älytöntä edes harkita tuollaisen ihmisen työsuhteen jatkoa.

Jos tuollaista suvaitsette, on kohta tulkittavissa "talon tavaksi" ilmoitella poissaolot tekstarilla työvuoron alkaessa...