Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikakysymys: Mitä maksaisitte uusista villasukista??

Vierailija
22.09.2011 |

Kyselin eräältä käsityö-aiheiselta foorumilta, löytyisikö ketään, joka kutoisi tyttärelleni villasukat. No löytyhän toki, ja kun kyselin mitä maksaa, niin myyjä ilmoitti vain, että katsotaan sitä hintaa sitten, että ei hänelle ole niin väliä kun hän kutoo niin pienet sukat tosi nopeasti ja lankoja on paljon varastossa. Kyselin, että anna nyt jotain hinta-osviittaa, että esim. postikulut + langat + jotain extraa, mutta sanoi vain, että "maksa sen mukaan, mitä haluat" eikä edes tuputtanut tilinumeroaan, sekin piti erikseen pyytää. Myyjä antoi myös vähän ymmärtää, että saa pistettyä sukat postiin "ilmaiseksi" eli varmaan työpaikkansa kautta tms.

Tänään tuli sit ihan yllättäen kolmet ihanat sukat postissa!

Mut olen aivan että häh, mitä maksan? Postikulut oli näköjään 2,40e mutta myyjä ei kertonut, että mistä langoista on kutonut (=mitä ne mahtavat maksaa), näyttäisi joltain perus-sukkalangalta mielestäni. En ole sellainen, että yrittäisin mahdollisimman halvalla saada, vaan nyt mietin kohtuullista korvausta. Toisaalta ymmärrän, että kokeneelle kutojalle yhdet sukat ovat ihan pikkujuttu tehdä, ja jos lankavarastot ovat pullollaan, niin eihän sitä itsekään muista, mitä ne ovat maksaneet.

Mitä te maksaisitte??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kai niiden kutomisessa aikaa, joten jos alkaa tuntipalkkaa miettiä.

Vierailija
2/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu todellakin käytetystä langasta, neuloksen haastavuudesta ja muutenkin työn vaativuudesta. Ihan perussukista (kudottu nurin-oikein jollain yksivärisellä seiskaveikalla) maksaisin jotain 7-12 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen kyseessä. Eihän tuostakaan tuntipalkkaa jää.

Vierailija
4/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä saa hintaan 7-12 e hiukan koosta ja langoista ja tyylistä riippuen

Vierailija
5/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kova neulomaan, ja tavalliset sukat tulevat äkkiä. Ja minulla on juurikin niitä lankoja vaikka muille jakaa, en jaksaisi edes miettiä niitä hintoja.

Tai jos haluat, laske niin, että 5e per pari + postimaksut, eli 17,40e (ja jos haluat oikein höveli olla, niin pyöristä 18 euroon). Jos myyjä on noin kitsas maksua ottamaan, niin ei kyllä sitä oikeasti haluakaan, kokisi varmaan riistoksi ottaa vaikka kympin per sukkapari ja postarit päälle... Minulle se ainakin olisi ylihintaa. :)

(Mut helpoimmalla olisitte päässeet jos myyjä olisi ilmoittanut tarkan summan!)

Vierailija
6/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkkaamassa Huuto.netin puolelta, siellä on osta heti -hintoja uusille villasukille 6 - 30 euron väliltä, keskimäärin 10 - 11 euroa, ja niissä on varressa palmikkoa ja pitsineulettakin. Ja siis useimmat aikuisten sukkia.

Olisikohan siis 30e yhteensä sopiva hinta???

Vierailija
7/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan siis 30e yhteensä sopiva hinta???

Itse tuossa tapauksessa maksaisin varmasti juurikin tuon 30 euroa.

Vierailija
8/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 e pari ja sitten kaupanpäälle postikulut.

Vierailija
9/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska arvostan käsitöitä ja itse uurastan pitkään yhdenkin sukkaparin kimpussa.

Siitä huolimatta että se jollekin on helppoa ja sujuu nopeasti tms.

Vierailija
10/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat tiukkaa ja napakkaa kudosta ja jos kanta on vielä vahvistettu, niin kyllä niistä vois ihan hyvin tuon 45 - 50 euroa koko satsista maksaakin.

Jos taas kudos on löysää, niin varmasti se 30 ois suht kohdillaan, siis koko satsista.