Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ipana mielestäsi haukkumasana?

Vierailija
22.09.2011 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mukula ja penska.

Pentu ja kakara ovat.

Vierailija
2/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon omia joskus kakaroiksi tai kakkaroiksi, mukuloiksi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rumaa käytöstä se on?

Vierailija
4/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ilmeisesti lasten mielestä. Aikoinaan kun pikkuveli syntyi, suuttui silloin 3-vuotias tuore isosisko suunnattomasti, kun kehtasin kutsua uutta vauvaa ipanaksi. Kiljui mulle, että "ei tuo ole sun ipana! MINÄ olen sun ipana!" Poika sai sit toisen hellittelynimen... :D

Tosin nykyään, kun lapsia on kolme huutelen niitä monikkomuodossa ipanoiksi ilman sen isompia vastalausemyrskyjä :P

Vierailija
5/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ipana, kakara, pentu ovat kaikki ikävän kuuloisia.

Vierailija
6/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemmin miellän ikäväsävyiseksi pennun ja kakaran

Vierailija
7/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole pentu, penikka, kakara, mukula, penska, tenava tms. nimetkään haukkumista, ne ovat vain eri puolilla maata käytettyjä nimiä. Omalla kielialueellaan ihan normaaleja ja voi kuulostaa oudolta muualla syntyneiden mielestä, mutta rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Vierailija
8/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole pentu, penikka, kakara, mukula, penska, tenava tms. nimetkään haukkumista, ne ovat vain eri puolilla maata käytettyjä nimiä. Omalla kielialueellaan ihan normaaleja ja voi kuulostaa oudolta muualla syntyneiden mielestä, mutta rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Vierailija
9/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten mielestä. Mutta mielikuva heillä onkin pienistä eläinten (koira ja kissa lähinnä) pennuista, joista koko perhe tykkää todella paljon ja ihastelee. Pennut ovat ihanan pehmoisia ja leikkisiä. Kaikki kolme meidän lasta tietävät, että jos sanon heitä pennuiksi, sanon sen hellyydellä.

Vierailija
10/10 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiani pennuiksi ja kakaroiksi. Joskus olen sanonut paviaaneiksikin. Kerran tosin pienempi kysyi, miksi sanon heitä pennuiksi, ja totesin, että olettehan te mun pentuja. Ihan kuten kissallakin on pennut.Lapsiani pennuiksi ja kakaroiksi. Joskus olen sanonut paviaaneiksikin. Kerran tosin pienempi kysyi, miksi sanon heitä pennuiksi, ja totesin, että olettehan te mun pentuja. Ihan kuten kissallakin on pennut.