Onko ipana mielestäsi haukkumasana?
Kommentit (10)
myös ilmeisesti lasten mielestä. Aikoinaan kun pikkuveli syntyi, suuttui silloin 3-vuotias tuore isosisko suunnattomasti, kun kehtasin kutsua uutta vauvaa ipanaksi. Kiljui mulle, että "ei tuo ole sun ipana! MINÄ olen sun ipana!" Poika sai sit toisen hellittelynimen... :D
Tosin nykyään, kun lapsia on kolme huutelen niitä monikkomuodossa ipanoiksi ilman sen isompia vastalausemyrskyjä :P
eikä ole pentu, penikka, kakara, mukula, penska, tenava tms. nimetkään haukkumista, ne ovat vain eri puolilla maata käytettyjä nimiä. Omalla kielialueellaan ihan normaaleja ja voi kuulostaa oudolta muualla syntyneiden mielestä, mutta rakkaalla lapsella on monta nimeä.
eikä ole pentu, penikka, kakara, mukula, penska, tenava tms. nimetkään haukkumista, ne ovat vain eri puolilla maata käytettyjä nimiä. Omalla kielialueellaan ihan normaaleja ja voi kuulostaa oudolta muualla syntyneiden mielestä, mutta rakkaalla lapsella on monta nimeä.
lasten mielestä. Mutta mielikuva heillä onkin pienistä eläinten (koira ja kissa lähinnä) pennuista, joista koko perhe tykkää todella paljon ja ihastelee. Pennut ovat ihanan pehmoisia ja leikkisiä. Kaikki kolme meidän lasta tietävät, että jos sanon heitä pennuiksi, sanon sen hellyydellä.
Lapsiani pennuiksi ja kakaroiksi. Joskus olen sanonut paviaaneiksikin. Kerran tosin pienempi kysyi, miksi sanon heitä pennuiksi, ja totesin, että olettehan te mun pentuja. Ihan kuten kissallakin on pennut.Lapsiani pennuiksi ja kakaroiksi. Joskus olen sanonut paviaaneiksikin. Kerran tosin pienempi kysyi, miksi sanon heitä pennuiksi, ja totesin, että olettehan te mun pentuja. Ihan kuten kissallakin on pennut.
Eikä mukula ja penska.
Pentu ja kakara ovat.