Antaisitko pojan viedä konepistoolin päiväkotiin lelupäivänä?
Tiedän, että aseita ei varmaan tänä päivänä enää katsota kovin hyvällä siellä, mutta kyseinen lelu on pojan rakkain jolla hän leikkii kaiket päivät kotonakin.
Kommentit (92)
rakkain lelu. Sekin taisi leikkiä kaiket päivät rakkaimmlla lelullaan eikä ollut ketään kypsää aikuista opettamassa MIKSI sillä ei pitäisi leikkiä.
Poikasi leikkii siis tappamista jo pienestä pitäen. Aivoihin onkin sit syötetty sana tapa!
Miettikää kuinka moni lapsenmurhaaja on pienenä leikkinyt vauvanukeilla.
Anneli Auerillakin varmaan oli sellainen... Hui sentään!
Saako ydinaseen viedä päiväkotiin? t.yks terroristi
Tytöt kyllä saa väkisin pussailla poikia ja sille vaan nauretaan, mutta jos pojat leikkii pyssyleikkejä keskenään se on niiiiin kamalaa...
+1 tälle.
Henkistä väkivaltaa katsotaan niin läpi sormien. Kai se on joistain äideistä ihanaa kun lapset oppii "ihmissuhdetaitoja" tuolla keinoin.
Itse leikin sotaleikkejä pienenä, erinäisillä aseilla. Pelasin myös Super Marioa, ja nyt mulla on kauhea tarve syödä sieniä syksyn tullessa, hyppiä kilpikonnien päälle sekä ryömiä viemäreihin, eli mitä jos kiellettäisiin kaikki pelitkin?
Turhasta hyysäämisestä ei ole kuin haittaa, antakaa niitten lasten olla lapsia.
Tulisikohan lastenteko kieltää kokonaan? Niitä ku tuppaa Breiviikkejä tulemaan, miksi riskeerata? Hyvin pärjäämme ilman lapsiakin, turhia rahareikiä.
millähän leluilla Haavisto ja Ahtisaari on leikkineet? Ja tuo mainittu Sinkkonen, joka on kyllä mies lempeimmästä päästä.
Eipä silti, konepistooliin minäkin vedin meillä rajan vaikka muuten pyssyleluja lapsilla saikin olla. Nyt molemmat pojat on jo yli 10 v. eikä enää leiki ampumisleikkejä. Jos jostain syystä pimahtavat ja oikeaan aseeseen tarttuvat, niin en kyllä usko sen johtuvan siitä että 4-8-vuotiaiana saivat leikkiä sotaa.
Tuosta säännöstä, ketä saa ampua... Sehän on itsestäänselvää että pyssyllä saa osoittaa vain niitä jotka ovat samassa leikissä mukana. Sairasta olisi ehdottaa että lapsi ampuu itsensä tai äidin tai pikkusiskon. Hyi olkoon.
Breiviikki on leikkinyt aikoinaan? Ei kai vaan, no ei tietenkään, en usko, ei ole vaikutusta vaikka mieli olisi lapsena täynnä tata tapa osu osu kuollut kuollut!
jos yhdellä pyssy ja päiväkodissa ei saa sisällä juosta ja melskata.
Luitteko Sinkkosen jutun? Siellä vastaus pahimpiin tyyppeihin, eivät leiki ja siedä häviötä.
Kouluampujat pelasi ampumista tietokoneella ja kärsivät mielenterveysongelmista. Pääpaino jälkimmäisellä.
keskustelussa nuo leikkiaseiden puolustajat ovat kyllä vauhkompia kuin useimmat niiden vastustajat. En itse ymmärrä mihin leikkiaseita TARVITAAN kun lapsilla pitäisi mielikuvitus toimia mainiosti muutenkin ja sen leikkiaseen esikuva kuitenkin on vain ja ainoastaan ihmisten tappoväline joten ei verrattavissa barbeihin tai muihin nukkeihin? Voihan barbillakin ehkä jonkun tappaa(?) mutta ei se sen tarkoitus ole, vaan se on ihan ihminen ja lapsi sillä leikkii mitä lystää. En kuvittele että jokaisesta leluaseella leikkijästä tulisi mitään breivikkejä mutta miksi vanhempien pitäisi kannustaa lapsiaan tappamisleikkeihin ostamalla leikkiaseita? Onhan suurin osa maailman ihmisistä muutenkin ihan pimeitä ja ei voi koskaan tietää kuka niistä oppii harhaisen käyttäytymismallin jo lapsuudesta jota ei olisi siis muuten oppinut. Miksi ottaa riski? Ai niin, kun eiväthän ne OMAT mussukat tekisi ikinä kenellekään mitään pahaa.
kiusaamista kieltää lapselta leikkiaseet kun paljon tärkeämpiäkin kiellettäviä on. Tietenkään niitä ei TARVITA mihinkään kuten ei muitakaan leluja tai tv-ohjelmia tai jälkiruokia. En mitenkään moiti niitä jotka eivät aseleluja omilleen osta, mutta närkästyn kyllä hiukkasen kun väitetään että kasvatan pojistani koulusurmaajia antamalla heidän leikkiä sotaleikkejä.
Meillä on puisia miekkoja, pehmomiekkoja ja vesipyssyjä. Muita ei ole, eikä tule. Eivätkä lapset ole koskaan valittaneet.
T. 3 pojan (iät 10 v., 8 v. ja 4 v.) äiti
ja ryhmiksissä aselelut ovat kiellettyjen listalla. Kuriositeettina kerron, että kun olin kymmenisen vuotta sitten sijaisena Santahaminan PK:ssa, siellä oli sotaleluja, ainakin jotain tankkeja ja muovosotilaita.
Mun vanhemmat eivät halunneet ostaa isoveljelleni leluaseita. Isoveli alkoi tehdä pyssyjä leegoista. Vanhempani tulivat siihen tulokseen, että heidän linjauksensa on aika turha.
Lapsi ei oikein ymmärrä sodan, ampumisen ja kuolemisen merkitystä, sen takia pyssyleikit ovat aika viattomia. Voihan häiriintyneenä pitää sitäkin, että mun ja parhaan ystäväni leikki alkoi usein sillä, että heitimme "rääkykakarat" kuraojaan (=sängyn taakse). Mä inhosin lapsena nukkeja.