Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet aikuiset eivät tervehdi lasta?

Vierailija
21.09.2011 |

Itse tehrvehdin aina kaikkia, lapset mukaan lukien. Monet kaverini eivät tervehdi minun lastani (7 v.).

Mistä johtuu???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole onnistunut.

Vierailija
2/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin oman pihan kiipeilytelineillä olleita naapurin ala-aste ikäisiä tyttöjä..

Sain vastaukseksi: "Mitä kyyläät, vitun homo!"

Kilttejä nää nykyajan lapset, ei niille uskala mitään puhua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies ei. Ja ihan veikkaan, että siksi, kun se ei huomaa/tajua, että lastakin voisi tervehtiä.

Nyt kun meillä on oma lapsi, niin hän yllättäen on kuitenkin alkanut jutella lasten kanssa. Tähän asti on yleensä kyläpaikoissa istunut kiusaantuneena ja tuijottanut takaisin, jos lapset tulevat tuijottamaan meitä (siis ehkä vähän pienemmät kun 7 v.). Viimeksi kuitenkin kun kaverin luona käytiin, mies aloitti yllättäen taaperolle jutustelun ja tuntuivat hyvin tulevan juttuun.

Ehkä se siis vaatii omia lapsia, että tajuaa, että niitäkin voisi huomioida?

Vierailija
4/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa sanoa mitään luontevaa tervehdystä, joka ei olisi lässyttävä, mutta ei sellainen aikuistervehdyskään. Ja usein jos sanoo vain "moi", niin saa vastaukseksi hiljaisen tuijotuksen - johtuu varmaan jostain ihan lapsen kehitykseen liittyvästä jutusta, mutta silti siitä tulee sellainen olo, että teki itse jotain väärin.

Vierailija
5/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä ei vaan jotenkin noteerannut heitä. Kyllä nyt tietysti tervehdin ihan pieniäkin ja ihan katsomalla heitä silmiin ja sanomalla moi.

Vierailija
6/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, koska mykkä tuijotus oli ainoa saamani vastaus keneltäkään.

Vierailija
7/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tapa nykyään pennuilla, että ei osata tervehtiä, ei edes vastata tervehdykseen, mollotetaan vaan eikä sanota mitään. Tai tullaan ovesta sisälle (kesällä takapihan ovi on auki) ja kävellään mitään sanomatta ohitse lasten huoneeseen. Olen kyllä tähän puuttunut, mutta outoa se on silti... Kyseessä alakoululaiset

Vierailija
9/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on jäänyt lapsuudesta muistiin äidin opettama peruskäytöstapa, että vähemmän arvokas tervehtii ensin.

Kyllä 7v. pitäisi jo osata tervehtiä.

Vierailija
10/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat moukkia, huonosti kasvatettuja. Opettavat varmaan samat tavat ja asenteet omille lapsilleen.

Vierailija
11/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo juuri päin vastoin, eli että arvokkaampi tekee aloitteen tervehtimiseen. Se, että lapsia opetetaan menemään reippaasti kättelemään mummeleita, on etikettivirhe - aloitteen pitäisi tulla vanhemmalta (arvokkaammalta) ihmiseltä.

Vierailija
12/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina otan huomioon myös lapset ja saatan heille sanoa muutakin kivaa. Ilmeisesti lapset yleensäkin Suomessa ovat niin ujoja että menevät ihan puihin, kun joku sanoo heille yllättäen jotakin.

Vierailija
13/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että mulla menee tosi kauan ennen kuin alan tunnistamaan lapseni kavereita ulkonäöltä. Ja naapureiden lapsia en tunnista lainkaan.

Vierailija
14/14 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 5 kertaa sanot "Hei!" ja et saa vastausta niin ainakin itse annan olla.