Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää jaksa miestäni, kliseisesti en halua lasten vuoksi erotakaan, MUTTA mulla onkin suunnitelma!

Vierailija
21.09.2011 |

Erinäisistä syistä en tahdo enää jaksaa miestäni ollenkaan, en jaksa enää edes _yrittää_ (kun mikään ei koskaan muutu), yrittänyt olen jo viimeiset 9 vuotta.

Meillä menisi ok JOS en haluaisi miehestä keskusteluseuraa, ylipäätään mitään seuraa, en edes odottaisi että hän puhuisi mulle mitään, sanoisi edes huomenta, en odottaisi apua kotitöihin, en minkäänlaista henkistä tai muunkaanlaista tukea mihinkään, lasten kasvatukseen, huushollin pyöritykseen, juoksevien asioiden hoitoon, tai ylipäätään mihinkään JA olisin aina ja kaikesta samaa mieltä miehen kanssa, en kyselisi mihinkään hänen kantaansa minkäänlaisia perusteita vaan nielisin ihan kaiken mukisematta "kyllä herra". Ja muistaisin tietysti olla haarat levällään joka ilta.

En vaan kykene tähän, yrityksistäni huolimatta. Ainakaan kokoaikaisesti.

Siksipä olenkin katsellut tästä meiltä n. 20-30 km säteellä talviasuttavia pieniä kesämökkejä.

Ostan sellaisen, ja alan pikkuhiljaa oleskella siellä enemmän ja enemmän. Lasten kanssa ja ilman lapsia, mutta niin, että yhdessäoloaikaa mieheni kanssa on hyvin vähän.

Kesämökin aion pitää tv- ja tietokonevapaana alueena, jolla varmistan, ettei mies tule viihtymään siellä. (ja itse en näitä vempaimia todellakaan kaipaa, radio riittää, ja ihan pelkkä hiljaisuuskin). Siellä saan olla kuten haluan, tehdä asiat miten haluan, eikä tule kokoaikaa odotettua siltä toiselta jotakin, esim. seuraa, tai apua kotitöihin tai kinkkisiin tilanteisiin (jota väkisinkin automaattisesti tekee ja odottaa, jos tietää että toinen on siinä lähellä! Ja sitten aina pettyy, kun huomaa ettei apua/ymmärrystä/seuraa tulekaan, vaikka tähän olisi pitänyt jo kaiken järjen mukaan tottua vuosien saatossa..)

Eikö olekin loistava idea?!?

Ja miksikö en eroa, en jaksa puida syitä siihen, mutta syyni ovat perusteellisesti puntaroidut ja lasteni etua siinä kuitenkin enimmäkseen ajattelen. En kokonaan, myönnän, mutta enimmäkseen joka tapauksessa.

Ja onhan tässä sekin mahdollisuus, että kun tulen olemaan paljon poissa kotoa (mökillä siis) niin ehkäpä mies havahtuu, ja lakkaa pitämästä mua itsestäänselvyytenä. Ehkä. Tai sitten ei. Mutta ainakin mulla on sitten "pakopaikka", jossa saan olla rauhassa.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tollainen järjestely, mökki tai yksiö, kävisi mullekin. Harmi vaan ettei ole varaa...

Yksi vaihtoehto on myös hankkia työ toiselta paikkakunnalta (ihan todennäköistä minun alallani), mutta siinä kyllä tulisi lapsia ikävä - enkä ole varma kannattaisko lasten muuttaa minun mukanani toiselle paikkakunnalle aina muutamaksi kuukaudeksi tai muutamaksi vuodeksi kerrallaan.

Kyllä ydinperhe-elämä hankalan ja uppiniskaisen miehen kanssa on vaikeaa! Kuitenkaan en haluaisi lasten takia erota, ja isänä mies on ihan hyvä. Meillä vaan ei synkkaa hyvin keskenämme.

Vierailija
62/79 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäseppä varsin siltä mieheltäs että haluaako se edes olla sinun kanssa jos vaan lasten takia sen kanssa olet. Voi olla että sekin haluaisi sinusta eroon, vaan ei lasten takia uskalla.

Itselläni meni about 7 vuotta elämää hukkaan jonka olisin voinut käyttää paaaaljon paremmin jos exä olis jo sillon sanonu että ei enää välitä sen sijaan että tuhlaa kummankin aikaa ja ravaa levillä ja baarissa tyttöjen kanssa jakamassa persettä. Ois päästäny minutkin aviovelvollisuuksista sillon - se olisi ollu reilua se.

Nyt olen uudessa huipussa suhteessa kunnollisen naisen kanssa jota en ehkä olisi 7 vuotta sitten löytänyt ja olisin ehkä ryvettänyt itseni sinkkuna pahemminkin pilalle, joten ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan noin!!!!!

Meillä menee liitossa aivan samalla tavalla!

Mulla vaan ei ole mahdollisuutta tuollaiseen, mies sössi meidän raha-asiatkin niin olen sidottu tähän velkaiseen paska elämään vielä monta monta vuotta!

Vierailija
64/79 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi olla miehen kanssa mutta mies ei haula olla ap:n kanssa. Muuta kuin ns fyysisesti. ELi ei halua keskustella, kuunnella, vaihtaa mielipiteitä, ei halua antaa apua/tukea mihinkään, ei siis jakaa elämäänsä ap:n kanssa.

Kysäseppä varsin siltä mieheltäs että haluaako se edes olla sinun kanssa jos vaan lasten takia sen kanssa olet. Voi olla että sekin haluaisi sinusta eroon, vaan ei lasten takia uskalla.

Itselläni meni about 7 vuotta elämää hukkaan jonka olisin voinut käyttää paaaaljon paremmin jos exä olis jo sillon sanonu että ei enää välitä sen sijaan että tuhlaa kummankin aikaa ja ravaa levillä ja baarissa tyttöjen kanssa jakamassa persettä. Ois päästäny minutkin aviovelvollisuuksista sillon - se olisi ollu reilua se.

Nyt olen uudessa huipussa suhteessa kunnollisen naisen kanssa jota en ehkä olisi 7 vuotta sitten löytänyt ja olisin ehkä ryvettänyt itseni sinkkuna pahemminkin pilalle, joten ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.

Vierailija
65/79 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vinkkinä niille, joilla ei ole rahaa omaan mökkeilyyn ja sellaiseen monille liian luksus irtiottoon, että sitä erillään oloa voi harjoittaa myös saman katon alla.

Antaa miehen katsoa iltaisin sitä tv:tään, itse voi lukea, olla koneella, mennä ystävän kanssa leffaan tai lenkille, joskus vaikka viinilasilliselle (jos mies on luotettava lastenvahti), ja sitä voi mennä lasten kanssa mummolaan viikonlopuksi, tai kesälomalla vaikka viikoksi, pariksi. Sitä voi mennä yh-ystävän kanssa matkalle lapsineen, vaikka yhdessä vuokrata kesämökin kaverin kanssa viikoksi.

Sitä voi vaan lopettaa sen miehen kanssa elämisen siten, että on ystävällinen ja asiallinen kuin asiakaspalvelussa. Ei sen kummempaa. Sekin voi toimia, kun emotionaalisesti ottaa välimatkaa. Eikä sitten ala missään nimessä sellaista katkeraa piilovittuilua! Ei, vaan oikeesti toisen sellaisena hyväksyen, eikä mitään suhteelta odottaen, mutta itsestä huolta pitäen, omaa elämää eläen.

Vierailija
66/79 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alistua siihen nalkutuksentäyteiseen perhehelvettiin, mitä monet vaan jatkaa ja jatkaa tajuamatta ettei asiat siitä miksikään muutu.

Meillä on käytännössä samanlaista kuin ap:lla, mutta onneksi mies on kuukausia työreissulla ja silloin kaikki menee ihan ok. Kun sitä toista ei ole vieressä, niin ei häneltä myös odota mitään, kuten osallistumista arjen askareisiin.

Mutkia matkaan tulee, jos ap itse rakastuu johonkin toiseen.

Vierailija
67/79 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yksin mökillä, kuka hoitaa lapset ja kodin, jos mies ei osaa niistä huolehtia? Vaikka lapsesi olisivat teinejä jo, tarvitsevat he läsnäolevan vanhemman joka päivä. Ja vaikka he tekisivät ruokaa kanssasi, sinun tarvitsee silti olla mukana ruuanlaitossa, ja monessa muussakin asiassa.

Kerronpa, miten suunnitelmallesi käy:

Ensin elelet tyytyväisenä mökilläsi. Talvella sinua tosin harmittaa hankala työmatka ja jäätyvät vesiputket. Lapset ovat kanssasi joskus mökillä, mutta viihtyvät paremmin kotona, kun kaverit ovat lähellä.

Nukut muodon vuoksi 1 yön/vk kotona, ja joka kerta kotiin tullessasi huomaat, että koko talo on ihan paskainen, lapsilla ei ole puhtaita vaatteita, ja ruoka mätänee jääkaapissa. Koko koti-ilta siis menee siis siivotessa ja ruokaa tehden.

Viikolla lapset soittavat ja ikävöivät sinua. Alat nukkua sen vuoksi pari yötä lisää/vk kotona. Ja lapset soittavat myös silloin, kun sairastuvat - ja se on yleensä keskellä yötä.

Mieskin soittaa sinulle viikoittain, koska kukaan ei ole käynyt kaupassa ja lapsilla ei (eikä miehellä) ole ruokaa. Mies ei "ehdi" kauppaan, joten sinun pitää lähteä heti, ja tehdä ne ruuat myös.

Vitutuskäyräsi nousee huippuunsa aika äkkiä, etkä enää jaksa kahden kodin pyörittämistä.

Siis oikeasti, olisiko niin paha erota? Voit sanoa miehelle, että haluat erota, mutta et tapella lapsista. Että löytyisikö sopuratkaisu.

Vierailija
68/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki yrittävät tukea tai tuomita ap:n ratkaisua perustuen vain ja yksin omaan ap:n tulkintaan tapahtumista ja niiden syistä.

Eihän meillä ole mitään tietoa miehen omista näkemyksistä eikä motiiveista. Ap:n kuvauksen mukaan mies on suorastaan aivoton robotti. Sitä en usko kenestäkään. Hänellä on varmasti omat motiivinsa, pelkonsa, traumansa yms. oli n esitten hyväksyttäviä tai ei.

Vierailija
69/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Minusta tuo on hyvä ratkaisu, jos muutoin elätte sovusa ja voitte olla "kaverillisissa" väleissä.

Itse olen myös etääntynyt miehestäni, olemme olleet yhdessä kuitenkin jo lähes 16 vuotta. Nukumme eri huoneissa ja keskustelumme liittyvät lähinnä työhön ja lapsiin. Mieheni tekee pitkää työpäivää (yrittäjä) ja vastuu kodista sekä lapsista on ollut aina minulla, olinpa samaan aikaan töissä tai en. Aiemmin tuo rassasi minua kovasti mutta olen koettanut kääntää ajatteluani toiseen suuntaan.

Olemme toisillemme ystävällisiä (toki joskus on erimielisyyttä kuten kaikissa ihmissuhteissa).

Suhteemme toimivuudesta kertoi hienosti se, että murkkuiässä oleva poikani totesi muutama ilta sitten miten "meillä on kivaa kotona kun äiti ja isi ette tappele kuten monen kaverin kotona". Lapset siis eivät todellakaan ole kärsineet varsinaisen rakkaussuhteen puuttumisesta vanhempien välillä, liekö tuota edes huomaavat.

Itse olen hakenut sisältöä elämääni ystävistä, urheilusta jne.

Nyt rakennamme perheelle kesämökkiä ja luultavasti tulemme viettämään siellä aikaa paljon myös eriaikoihin ja se on todellakin ihan ok. Toisesta erossa oleminen tekee välillä ihan hyvää :)

Vierailija
70/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki yrittävät tukea tai tuomita ap:n ratkaisua perustuen vain ja yksin omaan ap:n tulkintaan tapahtumista ja niiden syistä.

Eihän meillä ole mitään tietoa miehen omista näkemyksistä eikä motiiveista. Ap:n kuvauksen mukaan mies on suorastaan aivoton robotti. Sitä en usko kenestäkään. Hänellä on varmasti omat motiivinsa, pelkonsa, traumansa yms. oli n esitten hyväksyttäviä tai ei.

ja pelot ja kaikki, mutta hän ei suostu niistä puhumaan eikä avautumaan. Sanoo aina "ettei tiedä" (mitään tunneasioita, miltä jokin asia tuntuu tai miksi tekee tai on tekemättä mitä sitten onkaan tehnyt tai tekemättä) eikä hänellä ole mitään halua niistä keskustellakaan, ei edes yritä.

Tottakai tämä kirjoitus on minun näkemykseni asioista. Ja kirjoitan tässä vain siitä, kuinka itse koen asiat ja parisuhteen tilanteen meillä. Toki yritän olla mahdollisimman objektiivinen, niin paljon kuin se nyt ylipäätään on mahdollista.

Ja tietenkin, minä elän kuitenkin omaa elämääni, olen vastuussa omasta jaksamisestani, ja omista tunteistani. Ja siksipä olenkin miettinyt, mitä voin tehdä, jotta jaksan paremmin. Eiköhän jokainen tee niin. Tai ainakin pitäisi. (vai pitäisikö vaan jäädä tuleen makaamaan?)

(Sinänsä en edes ymmärrä, mitä tarkoitit että on "hölmö keskustelu"...)

ap

Vierailija
71/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpä että tuossa pelissäsi käy seuraavasti:

Miehesi alkaa deittailla muita naisia ja tuo ne teille kotiin sillä välin kun olet mökillä. Ja lopulta miehen heila saattaa haluta miehen ottavan avioeron ja siinä sitten asut lastesi kanssa siellä möksissä eronneena....

Miehet kun ovat sellaisia että ne eivät teeskentele välittävänstä jos oikeasti eivät välitä. Eikä ne putkiaivot ala välittämään jos itse etäännytät itsesi entistä kauemmas miehestäsi. Eli sitä on mielestäni turha toivoa että mies huomaisi yhtäkkiä että et olekaan mikän "itsestäänselvyys". Vaan putkiaivot ajattelevat näin: Tuo vaimo ei selvästikään halua olla seurassani, etsin jonkin toisen naisen joka haluaa olla seurassani....

Vierailija
72/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpä että tuossa pelissäsi käy seuraavasti:

Miehesi alkaa deittailla muita naisia ja tuo ne teille kotiin sillä välin kun olet mökillä. Ja lopulta miehen heila saattaa haluta miehen ottavan avioeron ja siinä sitten asut lastesi kanssa siellä möksissä eronneena....

Miehet kun ovat sellaisia että ne eivät teeskentele välittävänstä jos oikeasti eivät välitä. Eikä ne putkiaivot ala välittämään jos itse etäännytät itsesi entistä kauemmas miehestäsi. Eli sitä on mielestäni turha toivoa että mies huomaisi yhtäkkiä että et olekaan mikän "itsestäänselvyys". Vaan putkiaivot ajattelevat näin: Tuo vaimo ei selvästikään halua olla seurassani, etsin jonkin toisen naisen joka haluaa olla seurassani....

ja olen siihen myös jo kertaalleen vastannut. :)

ap

Vierailija
73/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpä että tuossa pelissäsi käy seuraavasti: Miehesi alkaa deittailla muita naisia ja tuo ne teille kotiin sillä välin kun olet mökillä. Ja lopulta miehen heila saattaa haluta miehen ottavan avioeron ja siinä sitten asut lastesi kanssa siellä möksissä eronneena.... Miehet kun ovat sellaisia että ne eivät teeskentele välittävänstä jos oikeasti eivät välitä. Eikä ne putkiaivot ala välittämään jos itse etäännytät itsesi entistä kauemmas miehestäsi. Eli sitä on mielestäni turha toivoa että mies huomaisi yhtäkkiä että et olekaan mikän "itsestäänselvyys". Vaan putkiaivot ajattelevat näin: Tuo vaimo ei selvästikään halua olla seurassani, etsin jonkin toisen naisen joka haluaa olla seurassani....

Ap ei käsittääkseni näillä toimillaan yritä epätoivoisesti saada miestään takaisin. Jos mies itse haluaisi erota, niin sehän olisi vain helpotus, koska tuskin silloin heittäytyisi hankalaksi, jos ero on hänen itsensä alulle panema.

Eiköhän tässä tapauksessa mies ole etäännyttänyt itse itsensä vaimostaan.

Vierailija
74/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätän täten ketjuun kommentoinnin. Ellei sitten tule jotain aivan uutta ja erilaista näkökulmaa joltakulta ;)

Kiitos kuitenkin kaikille kommenteistanne!

ap

Vierailija
75/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran on luvattu elää yhdessä kuolemaan saakka niin silloinhan eletään

jos et voi toista muuttaa sellaiseksi kuin haluat niin anna hänen olla niinkuin on ja ole sinä oma itsesi

ap haluaa rauhaa ja mahdollisuuden elää kuten parhaaksi näkee, mitä pahaa siinä on?

on ihailtavaa että ap hyväksyy miehen tuollaisenaan ja keskittyy itseensä

sitä minäkin tarvitsen naisena

Vierailija
76/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä muistaa tämä sitten vanhempana jos tulee vastaavia ongelmia omaan parisuhteeseen. Itse erolapsena olisin toivonut jotain tälläistä järjestestelyä vanhemmiltani ennemmin kuin eroa.

Minäkin olen erolapsi ja tuo olisi kuulostanut hyvältä vaihtoehdolta, etenkin nuo juhlapyhät jne kun saisi olla yhdessä.! ja sitten mies näkee mitä kaikkea vaimo on tehnyt yhteisen perheen hyvinvoinnin eteen kun joutuu itse tekemään kotityöt. voihan olla että näin vanhemmat löytävät toisensa uudestaan ja jos mies sitten haluaakin erota -on se hänen päätös jolloin tuskin alkaa hankalaksi. ja jos mies innostuukin mökkeilystä niin hyvähän se on,uusi yhteinen"harrastus". aika näyttää miten käy..

Vierailija
77/79 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n ajatukset pyörivät vain oman navan ympärillä. Ovat pyörineet varmaankin aina, koska ei ole mieheensä keskusteyhteyttä saanut.

Minua jäi vielä vaivaamaan miten he ovat tuollaiseen tilanteeseen ajautuneet. Oliko mies jo ensitreffeillä tuollainen umpiluupää. Sitä on vaikea usko.

Näyttää siltä että lopullinen syy jää meile ikuiseksi arvoitukseksi.

Ihmiskunta ei opi virheistään! Näin se vaan on...

Vierailija
78/79 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattu,ettei saman katon alle ukkoa ja on 7v pitäny päätös.

Vierailija
79/79 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä muistaa tämä sitten vanhempana jos tulee vastaavia ongelmia omaan parisuhteeseen. Itse erolapsena olisin toivonut jotain tälläistä järjestestelyä vanhemmiltani ennemmin kuin eroa.

Vanhempani tekivät vastaavan ratkaisun kuin ap ja koko ajan toivoin niiden eroa. Eivät voineet hyvin ja se heijastui sekä minuun että siskoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi