Lapsen päätä alkaa aina särkeä liikuntaharrastuksessa
Mistähän voi johtua 9-vuotiaan pojan pääsärky, joka alkaa hänen ponnistellessaan liikuntaharrastuksessa. Syö ja juo ennen harrastamista ja juo myös sen aikana vettä.
Kommentit (11)
Olen huomannut itse jumpassa pidättäväni hengitystä tehdessäni liikkeitä. Puolen tunnin kohdilla alkaa sitten päätä särkeä. Jospa lapsesikin ponnisteleessaan tekee samoin?
ja vain torstaisin sai päänsäryn. Ja se taas johtuikin siitä että edellisen tunnin aikana llllllakattu lautalattia putsattiin viikkosiivouksessa jollakin aineella , josta sitten poikani ja eräs kaverinsa saivat päänsäryn. Koripallo loppui meillä siihen.
Veri ns. lähtee kiertämään.
Eli liikuntaa vaan kehiin, näyttää tehoavan.
mitään henkistä. Menee ohi kun kotona vähän aikaa lepäilee. Tosi harmillista. Harrastuspaikka on väestösuoja kallion sisällä ja olen miettinyt onko ilmanvaihto siellä jotenkin huono.
Yhdelläkin lapsella alkaa joka kerta ennen Saksan tunteja kivistää päästä kaameasti.
liian alhainan hemoglobiini? Mulla se tuo liikunnan aikana välillä päänsäryn ja huimauksen. Sitten kun syö rautalisää, tilanne helpottaa.
9 v poika ja valittaa hyvin usein päänsärkyä futisharkkojen jälkeen. Outoa on, ja olenkin ajatellut viedä lääkäriin.
Meidän pojalla tulee myös pelaamisesta pää kipeäksi, eli voi pelata max 30 min, jos menee pidempään on pää kipeänä. Ja noita pelipäiviä on max 3 krt viikossa.
Mulla tuli aluksi zumbatunnilla päänsärky joka kerta vaikka join puolen litran pullollisen vettä. Nyt otan tunnille mukaan 1½ litraa vettä eikä tule yhtään päänsärkyä.
laukeaa usein just fyysisestä rasituksesta
harrastuspaikan ilmanvaihdosta tai rakennuksen kunnosta, jos harrastus on sisätiloissa. Esim. lapsemme koulun liikuntasali on sellainen, että ilmanvaihto ei riitä mihinkään ja lisäksi rakennuksessa on todettu pahoja kosteusvaurioita ja hometta. Kannattaa kysellä onko muilla samanlaisia oireita.
Eli johtuuko jostain henkisestä jutusta eikä fyysisestä?