Laihdutus on hemmetin vaikeaa!
Pari kiloa tippunut 1kk:ssa ja paino ollut nyt jo 2viikkoa ihan samoissa lukemissa eli välillä puoli kiloa ylös ja välillä puoli kiloa alas. Menee jo epätoivoiseksi tämä. Olen kaiken jättänyt, herkut,leivät,perunat,pastat,riisit. Syön lihaa ja kasviksia ja vähän kermaa ja maustamatonta jugurttia ja marjoja. Kasviksista syön salaatteja ja kaaleja. Silti menee hermot tähän. Ei vaan onnistu ja se masentaa.
Kommentit (29)
...karistan muutamaa kiloa, vaikka nyt jo normaalipainon alueella olenkin. Jos on vain pari liikakiloa, niin nehän saakin tippua hitaammin: jos ryhdyt jollekin äkkikuurille, niin pudotus ei ole pysyvää. Vaikka tippuisi juurikin tuo jonkun mainitsema 200 g viikossa, niin suunta on silti oikea.
Ap, anna esimerkki päivän syömisistä. Liikutko paljon?
nimenomaan 20 kg on paljon ylipainoa mä haluaisin pudottaa 2 kg ja se onkin jo helevetin vaikeeta
ei mulla ainakaan ole mitään eroa, kummassa päässä se 2 kiloa on. kun pitää huolen energiavajeesta, niin onnistuu kyllä. siis mun kohdalla, muuta en allekirjoita.
on tuo "olen jo kaiken jättänyt" - asenne. Miksi olet luopunut kaikista herkuista, kun painoa pudottaessaankin saa silloin tällöin herkutella?
Opettele sellaiset elämäntavat, joilla voit elää vaikka lopun ikääsi ja rajoita hieman kalorinsaantiasi + lisää liikuntaa. Jos se ei tepsi, niin sitten pitänee tutkia tarkemmin missä vika.
annoksia olen pienentänyt, voisinko sanoa jopa reilusti. nälkää en kärsi ja paino on pudonnut runsas 18 kiloa kesäkuun alun jälkeen. kalorit pyörii jossain 800:n ja 1200:n välillä.
Jos noita ei ole, niin sitten se on erittäin vaikeaa.
Mulla on tästä paljon kokemusta. Laihdutus on helppoa kun pääsee oikeaan fiilikseen, tosin aika menee hitaasti, kun huomaa et laihtuu mut haluais tuloksia vieläkin nopeammin.
Jos on hirveesti mielitekoja, niin sitten laihdutus on erittäin vaikeaa. Eli itse laihduttaminen ei ole vaikeaa, vaan päästä siihen juttuun mukaan täysillä.
Syön hamppareita, ranskalaisia, pizzaa, kakkuja, karkkia ja vaikka mitä herkkua/roskaa mutta ne vaan ei jää muhun.
Kun olin 30v niin kaikki sanoi, odotas kun täytät 40v. Nyt ne sanoo, odotas kun täytät 50v.
Ja aivan liian vähän syöt kasviksia. Ja niitä hedelmiä sitten ei kannata todellakaan syödä, jos laihtua meinaat. Lisäät vaan kasviksia ja rasvaa ruokaan, syöt 5-6h välein, aterioiden välillä et syö etkä juo vettä väkevämpää, että se rasva ehtii palaakin ja juot tarpeeksi vettä (3l/vrk) Kyllä se siitä. Ja tosiaan kannattaa oikeasti kirjotella niitä syömisiä ylös, koska ne "ei tätä lasketa-ruoat" lihottaa eniten.
Aamulla jukurtin kanssa mustikoita ja karpaloita.
Lounalla töissä syön siten, että en ota lisukkeeksi lainkaan perunaa/riisiä, vaan höyrytettyjä kasviksia ja täyden lautasellisen salaattia.
Kotona syön melkein aina ruokaisan (juusto, lohi, kana) salaatin, jossa on tosi monipuolisesti kasviksia, ei siis pelkkä tomaatti-kurkku-kiinankaali.
Iltapalaksi harvoin mitään, mutta usein dipataan kasvistikkuja.