Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä te maksatte noita kauheita talolainoja?

Vierailija
21.09.2011 |

Me asutaan ulkomailla ja saimme kivan talon pihoineen alle 200 tuhannella eurolla suurkaupungin läheltä. Lainaa on vähän yli 100 000. Palkat on Suomessa korkeampia mutta kuitenkin...

Ollaan haaveiltu Suomeen muutosta mutta nyt kyllä tuntuu että "ei kiitos".

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän se välillä tiukulle vetää.

Vierailija
2/6 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tunnu missään. mulla on vielä 4 v jäljellä ja nyt jo fiilistelen, mitä n 2000 €/kk enemmän käteen tulevalla rahalla sitten tekis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatöissä on kovat palkat -silloin ei joku 2000 euron kuukausilyhennys tunnu missään. Ei niillä perus-matala-palkka-alojen liksoilla isoja lainoja lyhennetään.

Me lyhennetään 1500eur/kk ja sähkö päälle 250eur/kk eli reilu 1700eur/kk menee taloon ja rahat riittää. On myös laskettu niin, että jos korot nousis 7% niin meillä riittää rahat asuntolainaan.

Me ei tosin olla mitään isotuloisia -mun palkka 3000 euroa kk ja miehellä sit 4500 euroa kk. Bruttona siis.

Vierailija
4/6 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitä näillä tuloilla. Vähennetään syömistä ja vaateostoja sitä mukaa kun asumiskustannukset nousee - näin tässä maassa.

Oikeasti selviämme vielä hyvin - nettotulot 4800€/lainakulut 1500€ kk/asumiskulut 500€ kk. Lainaa tällä hetkellä 340k€ (meillä on sekä tuo nykyinen talo että tontti uutta varten). Kun tämä talo saadaan myytyä olemme velattomia ja meillä on vielä varaa rakentaa uusi pienempi (lapset lähteneet kotoa yhtä lukuunottamatta).

Vierailija
5/6 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin velkaa oli himpun verran alle 350 000,-

Talo tuli maksamaan enemmän kuin aluksi laskeskeltiin (pitkä tarina). Lainakuluja on 1900,-/ kk ja asumikulut n. 300,-/kk Palkkojen perusteella olemme alempaa keskiluokkaa (minä tällähetkellä vielä osittaisella hoitovapaalla, työskentelen 60% työajalla), mutta silti selviämme. Emme matkustele, tupakoi tai käytä juurikaan alkoholia, aikusten vaatetus hiukan kärsii, lapset peruslaadukkaissa ja siisteissä kuteissa. Merkkivaatteita emme käytä merkin vuoksi vaan havaitsemamme laadun vuoksi, jos käytämme. Harrastevaatteet ostamme alennusmyynneistä ym. Auto on 10 vuotta vanha. Ulkona emme juuri syö, mutta omaan keittiöön panostamme mm. luomuruoan ja laadukkaiden raaka-aineiden muodossa (nuorin lapsista on lisäksi moniallerginen, joten ruokaan uppoaa aika paljon rahaa) Taloutta suunnitellen ja vähästä nauttien ollaan pärjätty. Eniten ärsyttää se, että emme halua lisää lainaa ottaa ja talon viimeistely/pihatyöt ovat vielä kesken, niin homma on todella hidasta, kun ylimääräisiin hankintoihin ei ole varaa. Joskus olisi kiva tehdä joku reissukin :)Kokoajan ollaan laitettu myös rahaa säästöön, jotta karttuisi vähän pahan päivän varalle.

Meillä on kuitenkin hyvät työpaikat, jotka eivät heti katoa alta. Miehellä jopa aika hyvät mahdollisuudet etenemiseen ja sitä kautta elintason nousuun.

Vierailija
6/6 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pärjätään miehen tuloilla ja maksellaa tuota lainaa hissunkissun.

Mä en kyllä suostuisi ottamaan yli 150k lainaa. Taidetaan pysyä täällä ulkomailla, missä meillä on varaa taloon vaikka mä olen kotona tulottomana ja ihmetellä Suomen menoa.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan