Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannatatko eutanasiaa?

Vierailija
21.09.2011 |

Miksi? Miksi et?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omalle kohdalle ajattelen vaikka pahan vammautumisen, on musta oma päätökseni oikeutettu.

Vierailija
2/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään järkeä makuuttaa vihanneksena vuosikausia tai kärsimässä hirveitä tuskia jos toivoa paranemisesta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi elää elämää, joka ei ole elämisen arvoista.

Isoäitini pyysi toistuvasti "voi kunpa voisit auttaa mut pois täältä", käsittämätöntä ettei eutanasia ole laillinen, eikös se että saisi päättää omista päivistään ole ihmisoikeus ihan tärkeimmästä päästä?

Vierailija
4/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa kuolla? Kovissa kivuissa elävä. Erittäin masentuneet. Raihnaiset jostakin syystä. Lääkäreiden pitäisi satsata elämän laadun nostamiseen.Kivun hyvä lievitys, vie kivuit pois. Tuskin silloin kipu potilas kaipaa kuolemaa. Huono hoito saa ihmisen haluamaan kuolemaa. EI KUKAAN HALUA KUOLLA. Ei vaan jaksa, kun ei hoideta kunnolla.Kysy joltakin joka kipujen keskellä toivoo kuolemaa, miksi haluaa. Vastaus on, ettei jaksa enää kipujaan ja elää niiden kanssa. Suomeksi sama: Haluaa kivuista eroon!

Vierailija
5/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös itsemurhaa. Kaikkein parasta olisi, jos kaikille jaettaisiin esim. 18-vuotiaana vaikka jotain myrkkypillereitä, jotka voisi sitten ottaa, kun katsoo että oma elämä on tullut siihen pisteeseen, ettei halua enää elää. Jokaisen pitäisi saada itse päättää, milloin on aika kuolla.

Vierailija
6/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläminen ei ole mielekästä (kuten makaisin vaan vihanneksena sairaalassa), niin mielestäni minulla pitää olla oikeus päästä pois tästä maailmasta.

Ja kun katsoin äitini riutumista syöpään, rankoista hoidoista huolimatta, ja siinä vaiheessa kun hoidot lopetettiin olisi ollut aiheellista miettiä eutanasiaa. Ihan inhimillisesti. Äidillä ei ollut _mitään toivoa_ paremmasta, mutta sairaalassa piti maata voimakkaissa kipulääkkeissä. Ei se ollut inhimillisesti ajatellen kenellekään hyväksi.

Vierailija
7/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pidetään moraalittomana ja eettisesti vääränä kärsimyksen pitkittämisenä. Miksi ihmisille ei suoda samaa?

Eli kyllä, kannatan autanasiaa jos henkilö itse sitä toivoo.

Vierailija
8/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en muiden puolesta voi sanoa niin ainakin omasta puolestani. Kyllä minä haluaisin saada itse päättää kun olen niin koko elämäni tehnyt ja sille kaiken perustanut.

En todellakaan haluaisi maata vihanneksena vuosikausia rakkaitteni suruksi. Tai kovissa tuskissa kärvistellä tappavassa sairaudessa. Tai vanhana kärsiä vaivoja, itsenäisyyden menetystäni ja yksinäisyyttäni. En minä halua että yhteiskunta satsaa minuun ja pitää minua elossa kun olen jo periaatteessa kuollut.

Vierailija
9/9 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa kuolla? Kovissa kivuissa elävä. Erittäin masentuneet. Raihnaiset jostakin syystä. Lääkäreiden pitäisi satsata elämän laadun nostamiseen.Kivun hyvä lievitys, vie kivuit pois. Tuskin silloin kipu potilas kaipaa kuolemaa. Huono hoito saa ihmisen haluamaan kuolemaa. EI KUKAAN HALUA KUOLLA. Ei vaan jaksa, kun ei hoideta kunnolla.Kysy joltakin joka kipujen keskellä toivoo kuolemaa, miksi haluaa. Vastaus on, ettei jaksa enää kipujaan ja elää niiden kanssa. Suomeksi sama: Haluaa kivuista eroon!

Joka ei tajua elämästä hölkäsenpöläystä, eikä ole niitä kipujakaan. Onko se elämää? EI

Ap:lle: Kyllä kannatan.