Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teidän 10kk ikäiset syö?

Vierailija
13.09.2011 |

Omani söi juuri munakkaan, jossa oli kalaa, porkkanaraastetta, raejuustoa, loraus maitoa ja tilliä ja valkopippuria.

Ollaan nyt pikkuhiljaa siirrytty syömään samaa ruokaa kuin muukin perhe. Olen vain todella huono keksimään monipuolisia, terveellisiä ruokia ja niitä olisi pakko nyt ruveta valmistamaan. Olisi kiva kuulla mitä muiden kotona syödään :) Ja varsinkin jos olisi vielä helppoa ja nopeaa valmistettavaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä aamulla puuroa ja omenasosetta, sitten syö minun aamiaiseni, munia, leipää, juustoa, makkaraa. Päivisin annan itsetehtyä sosetta jossa mukana kasviksia ja lihaa, sitten syö minun lounaani joka on tavallista kotiruokaa jne. ja joka välissä maitoa, velliä, hedelmäsosetta, mitä vaan.

Vierailija
2/3 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan soseita, puuroa, maitoa, kotiruokia (spagettia, lihamureketta, kanaa ja riisiä, lihapullia....) leipää, viiliä, jugurttia, maissinaksuja, hedelmälohkoja, kurkkua, raejuustoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö aika lailla kaikkea karkeana soseena, mutta ei mitään prossoitua tai eineksiä, eikä vielä paljoa maitotuotteita. Ei siis varsinaisesti syö samaa ruokaa kuin muu perhe, mutta vähän mausteita kuten yrttejä, pippuria, paprikaa ja valkosipulia on. Vaihdellaan nautaa, kanaa, kalkkunaa, eri kaloja ja munaa, usein on samaa kahtena päivänä peräkkäin niin voi tehdä isomman satsin, ja myös pakastan lapsen ruokia.

Esim. eilen lounaassa oli kalkkunaa, riisi+ohraa, parsakaalia, porkkanaa, vähän kyssäkaalia ja paprikaa.

Välipalana porkkanaraastetta sekoitettuna hedelmäsoseeseen (itse tehty pakkasesta) ja puolikas riisikakku.

Aamupuurona 3-viljan (hirssi-riisi-maissi) +vehnänalkioita.

Iltapuurona speltti+kauralese.

Lisäksi juo rintaa ja aterioiden kanssa vähän korviketta ja vettä.