Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä, jos hoitovapaalla irtisanoo itsensä?

Vierailija
21.09.2011 |

Mietin tässä, miten kannattaisi toimia. Mulla on vakituinen työpaikka ja suunnittelemme muuttoa toiselle paikkakunnalle. Miehelläni on siellä työpaikka ja itselläni ei ole. En myöskään viitsi raskauden loppumetreillä hakea uutta työpaikkaa. Tarkoituksenani on olla kotona ainakin 3-vuotta.

Kannattaisiko minun irtisanoa itseni jo hoitovapaalla ollessa, menetänkö silloin kotihoidontuen? Miten irtisanomisaika, mulla on 1kk, koska olen ollut yli 5-vuotta kyseisen firman palveluksessa, voinko käyttää vuosilomani irtisanomisaikaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tarkoituksella hoitovapaalla työpaikastani siihen asti kuin lapsi on 3v. Irtisanouduin muistaakseni 4kk ennen kuin piti mennä töihin. Kai lomajuttu riippuu työnantajasta. Kodinhoidon tukeen ei irtisanominen mitenkään vaikuta. Mutta jos olet kotihoidontuella et voi saada työttömyyskorvausta. Jos et nyt aktiivisesti etsi uutta työpaikkaa niin ole rauhassa kotihoidontuella. Ehdit irtisanoa itsesi kyllä tuon kolmen vuoden aikana.

Vierailija
2/2 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt ymmärsin oikein niin olet siis vasta raskaana? tietysti sinun kannattaa roikkua kirjoilla vanhassa työpaikassa niin pitkään kun aiot oikeasti palata johonkin töihin. hyvin monella alalla nykyään työehtosopimuksessa pykälä, jonka mukaan työnantaja joutuu maksamaan palkan ja äitiysrahan erotusta vastaavan summan sinulle kolmelta kuukaudelta äitiysloman alussa. lisäksi äitiys- ja vanhempainvapaan ajalta sinulle kertyy kesälomaa. ja jos jäät hoitovapaan jälkeen uudestaan äitiysvapaalle, niin samat "edut" kannattaa vaatia myös silloin itselleen. esim. meillä (kaupanala) sain uudelleen työnantajan maksamaan kolmelta kuukaudelta palkan ja kelan rahan erotusta, kun palasin päiväksi töihin välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi