Laitoinoa sitten sähköpostia kys pestin ministerille...
Siis ministerille jonka alueeseen kuuluu tämä juttu sosiaali-ja tervministeriön sivun mukaan.
Siellä kohta "johto" ja sen alla eri ministerit nimettynä ja heidän toimialueensa.
On siis ilmestynyt sosiaali-ja terveministerön suositus siitä että lähihoitajalla oltava lapset-ja nuoret suuntautuminen jotta sais päiväkodista töitä, ainakaan vakituista työtä ei muuten saa. Mikään laki, esim päivähoitolaki, sitä ei vaadi vaan se vaatii alan koulutuksen joka minullakin siis on!
Se asettaa todella törkeästi eriarvoiseen asemaan ne alan ammattilaiset jotka valmistuneet opiskeluistaan ennen tuota linjausta ja ihan ilman tietoa että sellaista linjausta edes suunnitellaan!! jolloin olisi voinut ehkä niin halutessaan vaihtaa suuntautumisensa siihen lapsiin ja nuoriin turvatakseen työpaikan saannin!
Käytännössä tämä tarkoittaa nyt sitä, että minun edelleni menee vaikkapa 19-20v tyttö joka ei ole koskaan lapsia hoitanut ja vain sen takia että on sen vikan n.½v opiskellut lapsia ja nuoria.
Minä, 35v liki 10v! alalla ollut jolla myös 2 omaa kouluikäistä lasta, olen kuin roska hänen rinnallaan.
Edes mitään lievennyksiä ei ole käytössä, hlökohtaistamisen tms mahdollisuutta jos tosiaan toinen hlö on myös LAIN silmissä pätevä ja koulutuksen saanut JA omaa näin pitkän kokemuksen käytännössä jne.
Todella törkeää paskaa, mulla on stressipisteet ollut iänkaiken kaakossa tämän asian vuoksi ja työttömyyteni on nyt pitkittynyt, edellinen työsuhteeni loppui toukokuussa.
Suoraan sanottuna tekisi mieli heittää hanskat tiskiin, ruveta loppuiäkseni työttömäksi tai vaihtaa kokonaan alaa, alalta joka tällä linjauksella sahaa vain omaa oksaansa koska tunkua tälle huonosti palkatulle suht raskaalle työlle ei ole!
Väsyttää:´´(
Kommentit (22)
Mutta henkinen tilani on myös sitä luokkaa että en jaksa palstalla heiluvia luetun ymmärtämisensä kanssa painivia pösilöitä, sen verran paljon olen soitellut ja ottanut eri tavoin yhteyttä eri tahoihin koska tämä on selkeä epäkohta ja asettaa alan/kys koulutuksen omaavat ihmiset eri viivoille ilman heidän omaa tietämystään muusta, epätasa-arvoa sekin!
Ja sainpoa muuten jo kys ministeriltä äsken viestiä sähköpostiini ja lisää kuulema tulossa..
ap
tekstisi on sitä luokkaa, että solong. Ehkä tuolla linjauksella halutaankin päästä tuollaisista tyypeistä kuin sinä eroon.
tekstisi on sitä luokkaa, että solong. Ehkä tuolla linjauksella halutaankin päästä tuollaisista tyypeistä kuin sinä eroon.