Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalainen yksin kotona 1,5h?

Vierailija
21.09.2011 |

lapsi ei mennyt kouluun, koska oli sen verran yskäinen. Olen pph ja meillä olisi tänään perhekerho 9-11, josta lähdettäis jo 10.30 kun ei jäätäis lauluhetkeen.

Voisko ekaluokkalainen olla tuon hetken itsekseen kotona, katsois esim.elokuvaa sen aikaa ja kännykkä häneltä toki löytyy

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ekaluokkalaiset ovat yksin päivittäin. Oma esikoiseni joutui ekalla olemaan välillä aamuisin tuon ajan kotona, kun koulu alkoi myöhemmin ja vanhempien piti mennä kahdeksaksi töihin. Hyvin pärjäsi.

Vierailija
22/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun laittaa mieleisen dvd:n päälle niin sehän kestää jo melkein tuon ajan.

Ajattelin vain kun lapsi ei ole koskaan ollut itsekseen... meinasi kyllä itse että hyvin pärjää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskä ei ole syy sairauspoissaoloon.

Vierailija
24/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan, että puolikuntoisena kouluun. Hyvä totutella olemaan pieniä aikoja yksin. 7-vuotias voi jopa nauttia omasta ajasta ja pienestä itsenäisyydestä.

Vierailija
25/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän voi olla mielissään itsekseen olosta ja ylpeä itsestään kun pärjää :)

Vierailija
26/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä totutella pieniä aikoja, mutta 1,5h on liian pitkä aika ensikertaiselle, lisäksi hän on ollut liian sairas mennäkseen kouluun, hän tarvitsee huolenpitoa ja läsnäoloa, eikä yksin jättämistä.

Vierailija
27/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IP-kerhosta ja oli sii iltapäivät kotona itsekseen. Itse tulin aikaisemmin kotiin, jotta ei ihan mahdottoman pitkäksi venynyt yksin olo, mutta jokunen tunti kuitenkin.

Vierailija
28/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ite ekaluokalla joka päivä pari tuntia yksin. Vähän se aina jännitti, mut oli toisaalta kivaakin. Söin voileipiä ite ja join teetä ja luin akkaria rauhassa sisaruksilta.

Vierailija
29/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ei oikeasti kannata kysellä: vastaukset ovat, että lasta ei voi jättää hetkeksikään yksin, koska voi tapahtua mitä tahansa. Käytä maalaisjärkeä.

Vierailija
30/31 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki lapsi on ollut itseksee íltapäivällä kun olen ollut lasten kanssa pihalla leikkimässä kun ei aina ole halunnut tulla mukaan.

No, toki olimme silloin tuossa pihalla mutta kuitenkin..

mulle sillä kerholla ei ole väliä, mutta se on lapsille viiko kohokohta

Vierailija
31/31 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä jättäisi lasta itsekseen kauppareissun ajaksi tms.mutta joskus voi tulla tilanne jossa lapsen pitää olla jonkun aikaa yksin.

Tyttö oli katsonut dvd:n ja sitten maalannut. Puhelin oli kuitenkin lähellä kun tulimme eli varmaan ollut sitten turvatonkin olo.

Soittelin, koska halusin tietää miten hän voi ja onhan kaikki ok. Jos lapsi olisi kuuulostanut pelokkaalta niin oltais menty kotiin.

Mutta hyvin oli pärjännyt, toivottavasti ei kuitenkaan tarvii kovin nopeasti uusia

ps.jos lapsi kipeä, eli kuumetta, oksennustauti yms.niin silloin ei hoitolapset tule hoitoon