11-vuotiaalla pojallani aikuisten sokeri tauti
Tänään oltiin lääkärissä,11-vuotiaalla pojallani todettiin sokeri tauti,lääkärin mukaan kyseessä on aikuisten sokeri tauti!Miten 11-vuotiaalla voi olla aikuisten tauti kun ei ole edes vielä aikuinen.Ehdotettiin lääkkeen aloittamista vissiin pitää lähteä apteekkiin huomenna.Onko kenenkään muun lapsella samaa tilannetta? :0
Kommentit (35)
Aikuisella 2-tyypin diabeetikolla hoito aloitetaan avohoidossa lääkkeillä ja elintapaohjauksella. Joskus aikuisilla 1-tyypin diabeetikoilla aloitetaan insuliinihoito muutaman tunnin sairaalaohjauksen jälkeen kotona, jos verensokerimittaukset ja insuliinipistot ja hydraatit ovat ymmärretty.
Lasten diabteshoito aloitetaan sairaalassa, erittäin harvoin kotihoidossa, tosin näinkin tehdään, jos kotisairaalatoiminta kuuluu alueelle.
Todella huonoa pilaa,ap, vakavalla aiheella.
Ja seuranta jatkuu tiheänä ja säännöllisenä sairaalajakson jälkeenkin lapsilla ja usein myös aikuisilla. Apteekin kautta kotiin -systeemi ei vaan tässä sairaudessa toimi, sorry. Siis todella selkeä provo!
t, yksi, jonka kaikilla lähisukulaisilla on diabeetes, ykkönen tai kakkonen
No on toi nyt vähän ylipainoinen jos on 148cm ja painaa 71 kg kun ite oon 164 ja painan 60 kg
Vierailija kirjoitti:
Eikä oo diapetestäkään mulla
Mutta vähän vajaa olet yläpäästä, kun nostelet ikivanhoja trollausviestejä.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni voi olla mielestänne lihava,ottakaa kuitenkin huomioon että hän on vanttera rakenteinen,ei mikään tikku laiha. Pituutta 148 ja painoa 71 kg.
Samanikäinen ja samanpituinen poikani painaa n. 40 kg vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni voi olla mielestänne lihava,ottakaa kuitenkin huomioon että hän on vanttera rakenteinen,ei mikään tikku laiha. Pituutta 148 ja painoa 71 kg.
Siis mitä helvettiä? Tuohan on ihan järkyttävän läski. Ihanne paino olisi tuolla 36kg-48kg ja siinä on huomioitu erillaiset ruumiin rakenteet.
Ei ihme että tuohon on puututtu.
Mulla todettiin 2 tyypin diabetes reilu vuosi sitten. Olen 164 pitkä, painoin silloin 69 kiloa, tiputin painoa 10 kiloa ja muutin elintavat terveellisemmiksi. Lääkitystä en enää tarvitse, mutta seurannassa olen.
Ikää siis 23.
Inhoan sanaa sokeritauti. Luo väärän mielikuvan "ei mulla ole sulle nyt mitää tarjottavaa, kun et sä voi tätä pullaa syödä kun sulla on se sokeritauti" Joo yhteen pullaanhan mä kuolen.
Tärkeintä on mitä syö, milloin syö ja kuinka paljon.
Niinhän se menee, että olet mitä syöt!
Ei ne vantterat luut 30kg painavampia oo kuitenkaan.
Tehkää nyt oikeasti jotain. Jos on tuossa iässä jo tuossa kunnossa niin ei kyllä hyvä ole. Haluatko, että poikasi kuolee nuorena? Ei vaan huvikseen ylipainon terveyshaitoista paasata.
Pitäisikö kiinnittää nyt ihan kunnolla huomiota sen lapses ruokavalioon?
Pahalta kuulostaa. Pojastahan olisi saattanut tulla vaikka jalka pallo maali vahti.
Kun lapsella todetaan joku siaraus, niin vanhemmat saavat sen verran tietoa, etteivät kirjoittele puutaheinää palstoilla. Loukkaavaa ja vähättelevää suhtautumista sairastumisiin on muutenkin ihna taRPEEKSI.
Vierailija kirjoitti:
kieli poskessa laaditulta ei-ihan-onnistuneelta provolta, etenkin nuo vastausten liialliset yhdys sana virheet...
Voi olla, mutta myös huonosti äidinkieltään kirjoittavat voivat sairastua..
Jos tuo pituus ja paino 148/71 oli tämän 11-vuotiaan lukemat, niin kyllä on lihava, vaikka olisi kuinka suuriluinen. Parikymmentä kiloa pois, niin ei diabeteskaan enää vaivaa. Äidinrakkaus valitettavasti on sokaisevaa laatua eli ei nähdä lapsen ylipainoa. Eri asia ovat sitten ne pissis-mammat, jotka itsekin laihduttavat jatkuvasti ja vaativat, että lastenkin pitäisi olla alipainoisia anorektikkoja.
vaan niitä aikuisia jotka ovat lapsen lihottaneet