Olen ostamassa pientä, huonokuntoista mummonmökkiä
aion tehdä siitä paikan totaaliselle rentoutumiselle, sellaiseen oleskeluun ja oloon, ettei tarvitse suorittaa yhtään mitään.
En aio mitenkään sisustaa mummonmökkiä. Vien sinne kaikki ylimääräiset tavarat mitä kotoamme löytyy (sellaiset, joille mökillä on käyttöä! eli eriparikupit, ylimääräiset lakanat ja huonekalut varastosta jne) Enkä aio yhtään välittää, vaikka ne eivät mitenkään sointuisi keskenään yhteen.
En aio pitää mummonmökkiä edes mitenkään erityisen siistinä, vaan sellaisena, että siellä saa kävellä kengät jalassa sisällä eikä tarvitse varoa ettei vaan koske sohvatyynyihin istuessa tai liikauta vahingossa verhojen asetelmaa.
Tämä on siis paikka, jossa olen täysin päinvastoin kuin kotonani :) Mulla on viha-rakkaussuhde siivoukseen ja sisustukseen, kotonamme on tosi siistiä, järjestelmällistä ja kaunista, ja nautin siitä, mutta toisinaan mua itseänikin rasittaa ja stressaa se työmäärä, mikä sisältyy siihen, jos/kun lapsiperheessä yrittää pitää paikat ojennuksessa.
Siksi tästä mökistä tulee aivan päinvastainen paikka.
Odotan innolla :)
Kommentit (14)
vaan paikka alkaa ahdistaa ja alat inhota ja kammoksua sitä.
mutta suosittelen, että osta isompi mökki, ei sinne pieneen mummonmökkiin pal mitään mahdu!
Sopisi hyvin kuvailemaasi lääväykseen.
voisitko sittenkin toteuttaa ajatusta oman itsesi näköisestä kodista, joka ei olisi aina niin tip top? Siihen tarvitset varmaan vähän siedätyshoitoa. Mutta olisikohan se sekä sinulle että perheellesi noin niinkuin psykologiselta kannalta järkevämpi ja terveellisempi ja myös huomattavasti halvempi ratkaisu kuin tämä kaoottinen pakopaikka velvollisuuksista. Onko elämäsi täydellisessä ympäristössäsi liian ahdistava, eikä siinä edes mummonmökki auta?
jos kotona siivoat ja sisustat, et varmasti pysty olla jouten mökilläkään.
Mutta voihan mökistä tehdä hiukan rennomman paikan kuin kaupunkikoti on...
Itsekin haaveilen maalaispaikasta, haluaisin kakkosasunnon, jossa voisin pitää kasvimaata viljellä omat perunat ja salaatit. Mutta aika ei taida toistaiseksi riittää, odotellaan vielä muutama vuosi jahka lapset tuosta vähän kasvavat.
Minäkin kannoin eriparitavarat sisään kun olin vähän maalannut lattioita ja seiniä. Mutta mitään siellä ei ole tehty sen jälkeen, en edes siivoa kun olen siellä kesällä paitsi kun tulee vieraita. Tosin olen rempannut ulkorakennuksia paljon, ne turhat tavarat pysyvät nykyään kuivana siellä ja polttopuut myös. Saatan joku vuosi taas kiinnittää huomiota mökin sisätiloihin, ehkä.
Mutta tuo on ollut minulle terapiaa, joutuu katselemaan halkeilevaa ovea ja irtoavia styroksikattolaattoja :)
voi olla vähän vaikeaa, jos katto vuotaa.
Työleiriä olet itsellesi hankkimassa!
jos heivaan vanhemmat sieltä vaikka vanhainkotiin?
Nimim. taatusti huonossa kunnossa
ap:n haaveilema mummommökki. Mut se vaan on fakta, että jos mökki on huonossa kunnossa, niin sitä on pakko kunnostaa. Jos tulisijat ei mene palotarkastuksesta läpi, katto vuotaa, ruokakaapissa juoksee hiiriarmeija ja portaat on niin lahot että niissä taittaa niskansa, niin siinä ei pelkkä rentous auta.
Että tervetuloa vaan todellisuuteen, ap. Kunnostettava mökki vie pian kaiken aikasi ja rahasi + mielenterveytesi, mutta kyllä siitä sitten tykkääkin, kun saa tehdä kuten itse haluaa.:)
Mistäs moinen? :O
Jos siitä mulle joskus työleiri tulee (tai sellaisen siitä haluankin) niin mitä sitten. Siinähän tulee. Mikään kiire ei olisi. Ja tuskin mua siellä alkaa ahdistamaan, kuten joku arveli, olen asunut sillä seudulla (tarkalleen ottaen kilometrin tästä mummonmökistä syrjempään) ja hyvin viihdyin silloinkin.
Mummonmökkerö on myöskin niin halpa, että ei ole mikään taloudellinen katastrofi. Vaikka en sitten tekisikään sillä mitään.
Joten älkää turhaan huolta kantako minusta ja mummonmökkeröstäni! :)
ap
kettuilla, vaan useimmat vastaukset on ainakin minun mielestäni ihan huumorimielellä kirjoitettuja. Se vaan kuulostaa niin hauskalta, että huonokuntoinen mummommökki = rentoutunutta joutenoloa koska siinä on niin iso ristiriita. Tietenkin, jos mökkisi ei olekaan kovin huonokuntoinen ja se myydään sinulle tyhjänä ja siistittynä, niin ihana kesäparatiisihan se on. Mut ihmisluonne vaan on sellainen, että jotta joku paikka tuntuisi omalta, sitä haluaa vähän fiksata. Ja yleensä sitä sitten huomaa, että viikollakin mieli palaa siihen mitä mökillä voisi tehdä (tai pitäisi tehdä) ja into vaan kasvaa syödessä. Onhan sulla jo nyt pää täynnä ihania suunnitelmia, vaikka et vielä mökkiä edes omista. Mikä on siis hyvä juttu, mut älä naruta itseäsi uskomaan, että maltat pitää näppisi erossa remppahommista ja sisustushommista, kun alat kuvitella kuinka hienon siitä saisit.
... on tämä: ketä varten siivoat siellä kotona, ap?
olet siellä pari kolme viikonloppua ja keksit yksi kaksi, että tuonhan voisi laittaa noin ja tuon maalata ja tuon...
tervetuloa työleirille ;)
toinen mummonmökin omistaja