Kuka oikeasti antaa lapselleen nimeksi UNNA????
Kommentit (34)
Unna on kaunis nimi itse olen kyllä Onna ja se tarkoittaa kyllä japaniksi naista ei unna. Unna on taivute muoto nimestä Oona ja oona taas nimestä onna ja unna iha kauniita nimiä kaikki
Minun käsitykseni mukaan Unnalle antoivat tuon nimen hänen vanhempansa! Eikös se ole ihan vaan heidän tehtävänsäkin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee minullekin unnuttaminen mieleen https://www.vaestoliitto.fi/vanhemmuus/tietoa_vanhemmille/pienten_laste…
Pääasiahan on että sanot sen heti ääneen lapsellesi, jos hänen luokalleen joku Unna sattuu. Sillälailla kasvatat kunnon koulukiusaajan! Koulukiusaajat nimittäin ovat niiden tyhmien vanhempien tyhmiä lapsia, jotka kotona kuulevat, miten omat vanhemmat mollaavat muita! Mistään muualta se ei tule!
tai Jesse, kovin monta kansainvälisen suuryrityksen Jesse-nimistä pääjohtajaa ei ole tullut vastaan.
Typerä nimi voi estää mm. ihmisen etenemisen työuralla.
Äitylit antavat lapsilleen mitä kummallisimpia nimiä. Tämä piirre viittaa elämäm koululaisuuteen tai persoonallisuushäiriöihin. Kuvitellaan, että ollaan persoonallisia ja ainutkertaisia, kun lapselle keksitään hihhulinimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vanhemmat mieti esim. koulukiusaamista kun rankaisevat lasta tuollaisella nimellä?
Kukaan kouluikäinen ei tajua, että nimessä on mitään vikaa. En tajua kyllä minäkään, vaikka surkeat selittelynne olen täältä palstalta lukenut. Tuolla mielleyhtymä-argumentilla 95% nimistä on saman tien käyttökelvottomia. Unna on loistava nimi. Eikä muuten mitään tekemistä tuon mainitsemanne aktiviteetin kanssa.
Ai
Kyllä minun kouluaikana lapset keksivät toisten nimistä pilkkanimiä hyvin helposti
Silloin vika on kiusaavissa lapsissa, ei nimessä.
Nimi on este kirjoitti:
tai Jesse, kovin monta kansainvälisen suuryrityksen Jesse-nimistä pääjohtajaa ei ole tullut vastaan.
Typerä nimi voi estää mm. ihmisen etenemisen työuralla.
Jos ei tokene vaihtamaan etunimeään tuollaisessa tapauksessa tuskin on aihettakaan edetä kovin pitkälle työuralla.
Itse asiassa nimeni on Unna ja minua ei ole siitä hyvin kauniista nimestä mitenkään kiusattu! En ymmärrä millä tavalla tuo nimi on muka ruma
Unna on saamelainen nimi jollonka en suosittelis haukkumaan sitä. Se on osa saamelaisten kulttuuria jonka haukkuminen tai mollaaminen voi olla alistavaa. Äläkä käytä sanaa lappalainen. Jos puhut lapissa asuvasta niin lappilainen ja saamelaisesta vaan saamelainen
Itse olen 8 luokkalainen nimeltäni Unna ja kenelläkään ei ole koskaan tullut nimestä mieleen unnuttaminen? Lupaan, että ainoa asia, jolla on haukuttu on "nunna". Unna on mielestäni nätti nimi ja vielä mukava kirjoittaa. Nimellä on vielä kaunis merkitys ja tulee saamesta. Lopettakaa mollaaminen ja keksikää parempaa tekemistä. Kiitos.
Jorma-Aulis ja Naima-Lempi