Kuka oikeasti antaa lapselleen nimeksi UNNA????
Kommentit (34)
unnuttaminen mieleen :D ja tuon sanan olen siis oppinut palstalta!
Eikö vanhemmat mieti esim. koulukiusaamista kun rankaisevat lasta tuollaisella nimellä?
Onneksi makuja on monia! Mun vanhassa duunipaikassa oli muuten Unna-niminen aivan ihana vanhempi naishenkilö. Nimi sopi hänelle, kun nenä päähän:)
Kokemuksella voin sanoa sen. Kiusata voidaan myös Nico-Petteriä sun muita tavallisia nimiä. Jätetään lapsemme nimettömiksi niin ei tarvitse miettiä kiusataanko vai ei, ainakaan nimen perusteella.
Eikö vanhemmat mieti esim. koulukiusaamista kun rankaisevat lasta tuollaisella nimellä?
Kukaan kouluikäinen ei tajua, että nimessä on mitään vikaa. En tajua kyllä minäkään, vaikka surkeat selittelynne olen täältä palstalta lukenut. Tuolla mielleyhtymä-argumentilla 95% nimistä on saman tien käyttökelvottomia. Unna on loistava nimi. Eikä muuten mitään tekemistä tuon mainitsemanne aktiviteetin kanssa.
et tykkää, ei tarkoita, että nimi huono. Ja ei ole meidän tyttöjen nimi, mutta voisi olla :)
ovat niitä potentiaalisia kiusaajia sitten, mutta eipä olisi tullut mieleenikään. Ei ole meidän tytön nimenä, mutta kaunis nimi.
tavallinen nimi mielestäni. Naapurissa yksi. Ja en nyt ymmärrä tuota koulukiusaamisjuttua laisinkaan. Höpöhöpöä.
Nimenvalinta on herkkä alue, kenenkään asia ei ole haukkua jotain nimeä rumaksi!
unna on tosi kiva nimi tunnen yhen unnan tosi kaunis ja mukava ihminen on kyllä hyvä tulevaisuus sillä tytöllä :)))
Mielestäni ihan tavallisen oloinen nimi vaikka ensimmäistä kertaa elämässäni kuulin.
Toisen kommentin kirjoittajalle nainen on japanikisi onna ei unna.
Kyllä tulee minullekin unnuttaminen mieleen https://www.vaestoliitto.fi/vanhemmuus/tietoa_vanhemmille/pienten_laste…
Katja Ståhlin hevonen on Unna. Yksi niistä.
Kiitos nimittäin MINUN nimeni on UNNA
Vierailija kirjoitti:
Kiitos nimittäin MINUN nimeni on UNNA
Oletko tosissasi?!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan kouluikäinen ei tajua, että nimessä on mitään vikaa. En tajua kyllä minäkään, vaikka surkeat selittelynne olen täältä palstalta lukenut. Tuolla mielleyhtymä-argumentilla 95% nimistä on saman tien käyttökelvottomia. Unna on loistava nimi. Eikä muuten mitään tekemistä tuon mainitsemanne aktiviteetin kanssa.
Ai
Kyllä minun kouluaikana lapset keksivät toisten nimistä pilkkanimiä hyvin helposti
Tällä vuosituhannella on jo 493 lasta tähän mennessä saanut tuon nimen, katsopa vaikka Väestörekisterin etunimipalvelusta.
Alunperin on minunkin ymmärtääkseni lappalaista nimiperintöä, mutten ole asiasta satavarma.