Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos hakee virkaa epäpätevänä,

Vierailija
20.09.2011 |

laitetaanko hakemukseen silti, että pyydän tulla huomioduksi xx virkaan..?

Vai miten?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin laita toki noin.

Ei sua siihen voida kuitenkaan valita, joten en ymmärrä, miksi hakisitkaan.

Vierailija
2/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä SINÄ tiedät ettei valita?? (Mua sitten ärsyttää tuollaiset kus*päät!)

PS. Olen kuitenkin pätevä joulukuussa, kun saan maisterin paperit käteeni.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se johdu mun kosipäisyydestäni, sori vaan. Sun pitää olla pätevä ennen hakuajan päättymistä, että sut voidaan ottaa haussa huomioon.

Vierailija
4/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityiset säännökset

12 §

Tilapäinen poikkeaminen kelpoisuusvaatimuksista

Jos sosiaalihuollon ammatillisen henkilöstön tehtävään ei saada henkilöä, jolla on säädetty kelpoisuus, tehtävään voidaan ottaa enintään vuodeksi henkilö, jolla suoritettujen opintojen perusteella on riittävät edellytykset tehtävän hoitamiseen.

Kyseessä sosiaaliala. Kannattais perehtyä asiohin, ennen kuin leikki kaikkitietävää. Minä kyllä tiedän nämä asiat, olenhan alalla.

Ja kusipää olet siksi, kun vastaat vittumaiseen sävyyn, kun ihan yhtä hyvin voi vastata ystävällisesti!

ap

Vierailija
5/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoimien virkojen ilmoissa kumminki on teksti tyyliin "myös epäpätevät hakijat huomioidaan pätevien puuttuessa". Eli miksi noin, jos virkaan ei voida epäpätevää muka valita???

ulkopuolisen ohis

Vierailija
6/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoimien virkojen ilmoissa kumminki on teksti tyyliin "myös epäpätevät hakijat huomioidaan pätevien puuttuessa". Eli miksi noin, jos virkaan ei voida epäpätevää muka valita???

ulkopuolisen ohis

virkaan ei voida valita epäpätevää. Ei vaan voida. Katsos kun virasta ei myöskään voida erottaa kovin helposti niin sitten syntyisi tilanne, jossa joku epäpätevä pitää sitä virkaa pätevien nenänedestä eläkeikäänsä asti. Sen sijaan virkaan voidaan tilapäisesti, enintään vuodeksi, palkata epäpätevä sijainen. TÄMÄ EI TARKOITA; ETTÄ HÄNTÄ OLISI VALITTU VIRKAAN, hän on vain viransijainen.

Vierailija
7/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tietää kyllä, ettei minua vielä valitakaan virkaan...siksipä minä tämän alkuperäisen kysymyksen ilmoille heitinkin..

Huoh.

Vierailija
8/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti ollut kovin tyly, vain ehkä hieman töksähtävän toteava eikä varsinaisesti ystävällinenkään. Omat viestisi sen sijaan vaikuttavat hyvin aggressiivisilta ja alatyylisiltä haukkumanimityksineen jne...

Sitä paitsi kakkonen oli oikeassa. Itse kysyit aloitusviestissäsi, kannaattaako virkaan hakea epäpätevänä. - Voit toki hakea, mutta VIRKAA et tule saamaan. Voit saada viransijaisuuden, MIKÄLI päteviä hakijoita ei ole yhtäkään ja olet epäpätevistä hakijoista sopivin. Toki voit sitten saada viranijaisuutesi muutettua vakinaiseksi viraksi, kun valmistut. Lain mukaan virkaa ei kuitenkaan voi antaa epäpätevälle, alasta riippumatta.

Vierailija
9/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikket juuri tätä virkaa saisikaan, voit saada sijaisuuden ja sitä kautta seuraavan viran.

virka voidaan myös täyttää vasta sitten, kun saat paperit.

laitat vain, että pyydän tulla huomioiduksi tms. kuten alkuperäisviestissä ajattelitkin.

nyt on kohta jo lokakuu ja näissä prosesseissa menee kuitenkin pari kk ja sitten oletkin jo pätevä hakija. laita mukaan opintosuoritusrekisteriote ja jos gradu on kesken, ohjaajalta lausunto gradun tilasta.

Vierailija
10/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevasi huomioiduksi kyseistä toimeen, työtehtävään tms. Varmasti rekrytoijakin tietää, ettei voi palkata sinua VIRKAAN mutta toimeen kylläkin määräaikaisella sopparilla pätevien hakijoiden puuttuessa.

Vierailija
11/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista ja neuvoista. Taidan kuitenkin laittaa hakemuksen sisään, vaikka 2:n olikin sitä mieltä ettei kannata.

Ja olen pahoillani että ärähdin, mutta näen punaista, kun ollaan epäystävälliseen sävyyn vastaamassa normaaliin kysymykseen. Kannattaa ennemmin olla hiljaa.

ap

Vierailija
12/12 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko sun ongelma se, ettei vastaus miellyttänyt? Mun mielestä sun kannattaa olla hiljaa, eikä varsinkaan hakea epäpätevänä VIRKAA, jos ymmärrys on tuolla tasolle, ettet tiedä, voiko epäpätevänä saada virkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi