Miksi et käytä suomalaisten ompelijoiden palveluja ja teetä vaatteita?
Kommentit (35)
Ettei viestistäni jäisi aikataulullisesti väärää mielikuvaa, niin tein hääpukutilaukseni 4 kk ennen valmistumisajankohtaa! Siis ihan siksi että se ehditään tehdä kunnolla ja ajoissa valmiiksi.
Vaan ei. Häiden aattona sen kanssa vielä taisteltiin... huoh...
22
Ettei viestistäni jäisi aikataulullisesti väärää mielikuvaa, niin tein hääpukutilaukseni 4 kk ennen valmistumisajankohtaa! Siis ihan siksi että se ehditään tehdä kunnolla ja ajoissa valmiiksi.
Vaan ei. Häiden aattona sen kanssa vielä taisteltiin... huoh...
22
Ja herttinen jos minä oon saanu hääpuvun tehtyä viikossa niin ihmettelenpä vaan ( toiste en kyllä lupaa tuolla aikataululla) mihin ompeliasi on käyttäny 4 kk??? ei ainakaan ompeluun ja sovituksiin.... raakaversionkin tekee häthätii päivässä... ehkäpä kyseinen ompeliä on hiukan ahne ja keränny liikaa töitä. siksipä siksi vain 1 homma kerrallaan jotta saan kesittyä vain siihen ja saan sen kunnolla toteutettua.
Kun on omasta tai lasten puketumisesta kyse niin siinä unohtuu nopeasti kuka, millä palkalla ja missä oloissa niitä halpoja vaatteita oikein tehdään.
Olen viimeisen 5-vuoden aikana käyttänyt kolmea eri ammattiompelijaa ja tulos on melkein sama kuin jos itse ompelisin! Osaan siis ommella vähän!
Kankaineen hinta on 2-kertainen verrattuna Stockmanin hintaan!
Miksi ihmeessä työllistäisin hutasevia ateljee-ompelijoita, jotka kääntävät paksukankaisen hameen helman kaksinkerroin käyttämättä alavarana ohuempaa kangasta. Tai miksi minun pitäisi pitää yläosaa, jonka muotolaskokset eivät ole kohdallaan vaikka sovituksessa olleet rintaliivit samat, toisessa muotolaskoksessa jopa pussi! Tai miksi minun pitää hyväksyä hame kun sanon että tee tiukka vyötärö ja sovimme senttimäärän niin ateljee-ompelija lisää siihen muutaman sentin kun on aikoinaan opetettu niin!!!
Olen kyllä korjauttanut nämä asiat opittuani että maksan vasta korjatun tuotteen. Siltikin esim. loman takia jouduin odottamaan kesähamettani kolme viikkoa ylimääräistä. Muutkin korjaukset ovat venyneet viikon verran!
Huomauttaisin vielä et vaatteeni ovat olleet ihan peruskamaa!
Mulle riitti sorry vaan!
vaatteita, lapsille myös. Mies teettää kaikki paitapuseronsa ja pukunsa yms.
Mut ei käytetä suomalaisia ompelijoita koska ne on niin kaukana
t. ulkosuomalainen
jos itse ratkot sen vetskarin irti ja ompelijalle jää vain se ompelu.
Yksi tuttu on ompelija, ja joskus joku nainen valitti just vetskarin vaihdon hinnasta. Tuttu sanoi, että jos ratkot vetskarin irti hän ompelee sen kympillä kiinni. Täti nappasi ratkojan, ja tunnin ähräämisen jälkeen toi sen vaatteen ja totesi että seuraavalla kerralla maksaa suosiolla enemmän ettei tarvitse itse ratkoa :)
On suorastaan ryöstöä, mielestäni 20e on liikaa!! Mitä sitten ottaisivat koko vaatteen ompelusta. Lisäksi, niinkuin joku mainitsi työn jälki olisi kotikutoista. Siksi.
Tulee halvemmaksi ostaa kaupasta tai huutonetistä. Usein ostan muutenkin käytettyjä vaatteita.
Nykyään vain korjautan valmisvaatteitani ompelijalla, mutta en teetä.
Ongelmaksi on tullut vaatteen malli. Ompelijat ovat ompelijoita, eivät vaatesuunnittelijoita. On itse vaikeaa tietää, mikä malli minua pukisi (esim. juhlamekko), joten on helpompaa ostaa valmis ja korjauttaa sitä tarvittaessa.
Toiseksi, aika kallista puuhaa. Jos/kun tuloni nousevat, teetän mielelläni ja tuen yksityisyrittäjää.
Ai suomalaisia? Kaikki tuntemani ja käyttämäni ompelijat ovat erittäin ammattitaitoisia ja palvelualttiita, pysyvät aikatauluissa jne. Mutta ovat kyllä syntyperältään virolaisia ja venäläisiä, asuvat nykyään Suomessa. Minulla ei ole tätä syntyperää vastaan yhtään mitään, mutta ap painotti kysymyksessään suomalaisuutta, siksi vastaan näin.
Mielenkiinnosta selasin tori.fi hääpukutarjonnan ja kaikki mitkä näytti kotikutoisilta hääpuvuilta oli ompelijan tekemiä. :D Sen näki jo myyntikuvasta. Kun klikkasin niin ilmoituksessa luki "ompelijan tekemä". :D Niinpä tietysti! Ilmoituksissa, joissa oli ompelijan lusäämät olkaimet tai pitsiä, huomasi selkeästi, että on taas ompelija ollut asialla, kun näyttää homssuiselta...
Teetän vaatteita vain Thaimaassa koska suomalaiset ompelijat ovat asiakaspalvelijoina asennevammaisia kurppia jotka eivät suostu kertomaan hintojaan selkeästi. Epämiellyttäviä ja tyhmiä ja siksi joutuneet ompelija-amikseen.
Asiaa kysyy siis varakas? Mieti mitä maksaa Suomessa?Kaikki eivät pääse esim matkustaa Turkki/ Thaima Jossa vaatteiden teettäminen todella halpaa.Kuten ystäväni ,kun on rahaa!Puolison tuoma talous plus perintö rahat kummankin kuoleilta vanhemmilta.
Teetätän farkkuja ja alusvaatteita lukuun ottamatta lähes kaikki vaatteeni ompelijalla Suomessa. Kun hyvä kaava on saatu tehtyä, teetän samalla kaavalla useamman vaatteen.
Kerran olen 50 vuodessa käyttänyt ompelijaa. Vaihtoi talvitakkiin vetoketjun hajonneen tilalle. Samalla hinnalla olisi rahoittanut puolet uudesta takista.
Mulla on yksi juhlamekko teetätetty kun en löytänyt kaupasta mieluisaa. On kyllä siisti, hyvin tehty, istuva ja oli ajallaan valmis.
Nykyään ompelen paljon itse.
En halua käyttää mitään itsetehtyjä vaatteita, kaupasta saan paljon kivempia ja paljon halvemmalla.