Miksi et käytä suomalaisten ompelijoiden palveluja ja teetä vaatteita?
Kommentit (35)
arvaa kelpaisiko itse tehdyt enää teineille?
Ja kankaat maksoivat silloinkin hunajaa, kunhan toteutin itseäni kotiäitinä.
Nyt olen myös matalapalkkainen äiti ja vielä yh, joten helppohan sieltä on huudella tuollasta:)
Jos jotain en löydä valmiina, teen itse.
kaupastakin saa laadukkaita ja sopivia vaatteita - ja halvemmalla.
Joko ostan valmiina tai ompelen itse, valitettavasti ei ole varaa teettää tai edes korjauttaa vaatteita ompelijalla.
SIKSI KOSKA NE NÄYTTÄISI IHAN NOLOILTA JA KOTIKUTOISILTA! JA JOSTAIN PAIDASTA PITÄISI MAKSAA 200 EUROA! IHAN LIIKAA.
esim. jakkua teetettäessä pelkkä työ maksaa yleensä yli 200 euroa. Ja siihen sitten materiaalit vielä päälle, huh...
Olemme ihan hyvin toimeentulevia mutta ei silti tulisi mieleenikään makssa moisia summia. Valmiina ostettuja vaatteita tosin olen joskus käynyt ompelijalla "fiksaamassa" paremmin istuviksi.
ompelen itse. Eivätkä tekemäni vaatteet näytä kotikutoisilta, niin kuin joku kirjoittaja mainitsi.
Olen teettänyt Suomessa nahkatakin, ja juhla-asuja. Ja ulkomailla olen teettänyt mm. kenkiä (Suomessa ei ole kenkiä tekeviä juurikaan, en ainakaan tiedä). Niissä ei ole väliksi vaikka maksaa hunajaa, kun tulee mieleinen ja just sopiva.
Normivaatteet ostan. Ei ole varaa kaikkeen. Ja sitäpaitsi on jännempää etsiä ja tehdä löytöjä, kuin teettää tai ommella itse. Olen ommellutkin itse mekkoja ja sen sellaisia, mutta mieluummin ostan tosiaan valmiina. Ja siks toiseks, mun mielestä lapsityövoimassa ei ole mitään pahaa.
He tuovat rahaa perheelleen. Jos vaan lapsityö kiellettäisiin, perheet köyhtyisi lisää, ja jostain se raha olisi revittävä, ei ne lapset saisi sen enempää koulutusmahdollisuuksia tms.
Pitäisi ennen panostaa koulutuksen tarjoamiseen, avustuksiin ja sellaiseen. Siihen asti ostan mielelläni lapsityövoimalla teetettyjä vaatteita.
Suurin syy ainakin minulla on se, etten oikeasti tiedä mitä vaatteiden teettäminen maksaa. Eli ompelijat on aika huonosti markkinoineet itseään, oletetaan että asiakkaat itse löytävät heidät kun mielestäni se olisi heidän tehtävä vähän herätellä mielenkiintoa ja kertoa palveluistaan (ehkä se on tämän aloituksen tarkoitus? ;) )
Lasten vaatteita varmaan löytyy ihan netistäkin, mutta entäs aikuselle? Jos haluan uniikkia ja juuri minulle sopivaa niin en äkkiseltään tiedä minne ottaisin yhteyttä tässä lähialueella.
Eli ostan kaupasta sen mitä ostan ja esim. juhlavaatteet teen yleensä itse.
On suorastaan ryöstöä, mielestäni 20e on liikaa!! Mitä sitten ottaisivat koko vaatteen ompelusta. Lisäksi, niinkuin joku mainitsi työn jälki olisi kotikutoista. Siksi.
käytä ompelijoiden palveluja siksi, koska osaan ommella. Minulla on kaksi alan koulutusta. Yleensä ompelen itse lähes kaikki sisävaatteet, koska kauppojen vaatteiden hinta/laatu suhde ei miellytä minua.
Mielestäni tekemäni vaatteet ovat siistejä, eivät mitään kotikutoisen näköisiä, persoonallisia kylläkin. Jos en osaisi itse ommella, käyttäisin todennäköisesti ompelijoiden palveluja jonkin verran. Tai sitten tyytyisin kaupan vaatteisiin.
On suorastaan ryöstöä, mielestäni 20e on liikaa!! Mitä sitten ottaisivat koko vaatteen ompelusta. Lisäksi, niinkuin joku mainitsi työn jälki olisi kotikutoista. Siksi.
Tiedätkö mikä homma on vaihtaa vetskari kunnolla?
Sitäpaitsi aasialaiset tekevät pikkuputiikeissaan asun sinulle alusta loppuun kohtuuhintaan.
Olen teettänyt hääpukuja (kaksikin kappaletta), juhlapukuja, äitini on teettänyt vaatteita, joten kokemusta on.
Ja JOKA IKINEN KERTA homma menee pieleen. Kertaakaan työtä ei ole saatu ajoissa valmiiksi ja kerran jopa jätti kesken kokonaan, ei ikinä valmistunut.
Aloitusajankohta siirtyy ja siirtyy, sovituspäivät venyy ja lopulta tuskissasi itket että vaatteen pitäisi olla seuraavan päivänä valmiina. Siihen ompelija vain sanoo "en ehdi".
Just.
Joten ei kiitos, en enää arvon ompelijat tilaa teiltä yhtään mitään. Ostan valmiina kaiken.
ja vains iksi että kerkiän ja saan asian valmiisi oli kyse sitten pelkästä paidasta tai hääpuvusta. kerran on ollut hiukan hoppu tein silkkisen hääpuvun alushameineen viikossa, mutta valmiiksi sain. Ukko kulta ie tykännyt, kun ompelin 24/7 ja kiroilin, kun tuli taas luvattua liian tiukalla aikataululla. Viimeiset käsin tapahtuvat tikkaukset tein, kun pukua tultiin hakemaan ;)
( itse muuten inhoan rikkinäisten vetoketjujen vaihto ompelua siinä määrin, että teetän ne aika usein yhdellä tutulla ompeliajalla :P )
Opiskelen työttömyyskorvauksella eli verotettavat tuloni ennen asumislisää ovat n 600 euroa kuussa. Tuohon kahdensadan asumistuki.
Kunhan valmistun ja pääsen vakitöihin, varmasti teetän vaatteita. Minusta on hienoa tukea kotimaista yrittäjyyttä, kädentaitoja ja lisäksi saada uniikki vaate. Yhden talvitakin ja kaksi juhlamekkoa olen nuorempana teettänyt ja olin todella tyytyväinen.