Hoidan työkseni vanhuksia, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (56)
haaravöitä tuolissa tai magneettivöitä sängyssä?
positiivisuutta ja elämäniloa?
(Isäni sairastaa alzheimerin tautia. Tulen itse kovin apeaksi aina kun näen hänet, mutta ihailen hoitajien positiivisuutta.)
Haluan vain sanoa, että tsemppiä sulle. Itse en jaksaisi enää vanhuspuolelle lähteä. Todella raskasta työtä. Myös henkisesti kun kuolema on aina niin lähellä.
Hyvää syksyä sinulle ja toivotan mukavia työpäiviä sinulle.
positiivisuutta ja elämäniloa? (Isäni sairastaa alzheimerin tautia. Tulen itse kovin apeaksi aina kun näen hänet, mutta ihailen hoitajien positiivisuutta.)
Perhe ja usko antaa mulle elämäniloa ja positiivisuutta. Haluan hoitaa muita niin kuin itse tahtoisin tulla hoidetuksi. Vanhukset on minusta ihania ja heiltä oppii paljon. Aina ei ole helppoa, mutta vanhukset auttaa jaksamaan.
ap
Haluan vain sanoa, että tsemppiä sulle. Itse en jaksaisi enää vanhuspuolelle lähteä. Todella raskasta työtä. Myös henkisesti kun kuolema on aina niin lähellä. Hyvää syksyä sinulle ja toivotan mukavia työpäiviä sinulle.
ap
ilmeisesti pidät työstäsi?
Itsekin tein ennen vanhuspuolella töitä, nyt yliopistollisessa, kyllä toisinaan on sinne puolelle ikävä.
ilmeisesti pidät työstäsi? Itsekin tein ennen vanhuspuolella töitä, nyt yliopistollisessa, kyllä toisinaan on sinne puolelle ikävä.
ap
Mitä työpaikallasi edistetään arjenmiellekkyyttä? Entä onko teillä kirjallista versiota asukkaiden elämänhistoriasta?
työpaikallasi järjestetään vanhusten ulkoilutus? Vai joutuvatko vanhukset olemaan lopun ikänsä sisätiloissa? Miten tämä ongelma mielestäsi pitäisi ratkaista? Että vanhukset pääsisivät edes 2x viikossa ulos?
työpaikallasi järjestetään vanhusten ulkoilutus? Vai joutuvatko vanhukset olemaan lopun ikänsä sisätiloissa? Miten tämä ongelma mielestäsi pitäisi ratkaista? Että vanhukset pääsisivät edes 2x viikossa ulos?
24 potilasta ja 4 hoitaa aamussa ja 3 illassa, siinä ei ihmeisiin revetä. Henkilökuntaa lisää niin silloin pystyisimme ulkoilemaan ja muutenkin panostamaan vanhuksiin. Välillä saamme oppilaitoksista ulkoiluttajia ja se on ihanaa , mutta siihenkin vaaditaan mukaan yksi hoitaja, sillä jos vanhus tarvitsee ensiapua ei sitä taakkaa voi opiskelijoille sysätä.
Omaiset on ihanan aktiivisia (joidenkin kohdalla) ja se on iso apu meille ja vanhuksille.
Käytetäänkö paljon mielialalääkkeitä, unilääkkeitä ym.? Toteutuuko lääkkeetönhoito työpaikallasi?
Arjenmiellekkyys voi olla pienistäkin asioista kiinni. Se voi vaatia vain pientä panostusta hoitajilta.
Onko omahoitajamalli käytössä?
Voisiko ulos mennä kun iltavuoro tulee töihin?
Eihän kaikkien tarvi siellä raportilla istua... Entä voisiko raportteja mielestäsi vähentää? Kyllähän jokainen voisi lukea itse sieltä kirjanpidosta jos on jotain erittäin tärkeää ja uutta.
Vai kuinka usei teillä noita raportteja on? :)
olen kiinnitänyt huomiota että vanhusten hoitajat on lähes poikkeuksetta ylipainoisia..
Pahansisuisia, epäkohteliaita, epämiellyttäviä. Ovatko hoitamasi vanhukset, miehet siis, yleisesti sellaisia?
En ole ap mutta työvuoron tärkein hetki on ehdottomasti raportti.
Jos kaikki tiedot pitäisi kaikkien erikseen lukea siihen menisi viisinkertainen aika.
Raportilta poisjäänti on asiakkaiden turvallisuusriski aina.
Raportilla esim kuulee jos joku on saanut jotain ea-lääkettä jota ei saa esim antaa kuin kaksi kertaa. Vie hirveästi aikaa tarkistella itse tilanteessa lääkkeitä joten hyvin kätevää kun tietää etukäteen mitä kukakin on saanut. Raportilla myös kuulee asiakkaiden voinnin ja päivän kulun.
Missään ei myöskään tehdä töitä liimautuneena toisiin kiinni, eli jo omankin oikeusturvan takia raportilla pitää olla kaikkien vuorossa olevien.
Vanhusten virikeongelmaan ratkaisu ei ole tiedonsiirron vähentäminen vaikka se aikaa viekin vaan henkilökunnan lisääminen tai omaisten osallistuminen rakkaidensa elämänmielekkyyden lisäämiseen.
hoitaja vanhainkodista.
en ole vanhuspuolella kylläkään. Sovittiin, että jokainen lukee itse raportit.
Aivan jäkyttäviä tilanteita. Minulle meinasi kuolla sokeritautinen mies käsiin tällaisen tilanteen takia. En selitä asiaa tarkemmin. Mutta palattiin muutaman tällaisen tilanteen takia raportinlukuun taisin ja siihen, että kaikki ovat paikalla.
minä menen iltaan ja tänään olin aamussa. En tee yövuoroja:)