Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toimeentulotuella elävillä ei ole varaa punkkirokotteeseen eikä hepatiittirokotteeseen.

Vierailija
19.09.2011 |

Onko mielestäsi oikeudenmukaista?

siis että ei ole varaa lapsiakaan rokottaa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hepatiittirokotteeseen, ei ole myöskään varaa matkustaa riskimaihin. Eli rokote on tarpeeton.

ohitit kätevästi punkkirokotteen. Huomasitko?

Hepatiitti- ja punkkirokotteet eivät tule samassa piikissä, joten tt-tuella elävä voi kerätä rahaa vain sitä punkkirokotetta varten. Säästää roiman summan. Tai sitten voi pysyä poissa pusikoista niin ei punkit vaivaa.

joutuu työllistämistöihin kunnan puuhtarhoja hoitamaan ja lapset joutuvat liikuntatunneillaan suunnistamaan paikallisessa lepikko-heinikossa. Pistetäänkö vain sormet ristiin ja toivotaan ettei köyhään taudit tartu. Sossuun muuten pitää kertoa kaikki säästössä olevat rahat. Sossusta ei tipu rahaa jos rahaa on säästössä. Eli säästämällä ei toimeentulotukiasiakas onnistu rokotteeseen rahaa hankkimaan. Toimeentulotukiasiakas ei voi säästää. Hän saa kuluttaa rahaa vain välttämättömiin asioihin. Ellei siis halua pimittää sitä säästössä olevaa rahaa ja sehän ei ole sallittua.

Ja voihan se tt-tukiasiakas säästää käteisenä. Vai tarkastaako sossu kotona, ettei missään ole rahaa jemmassa?

Vierailija
22/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole mitään kansalaispalkkaa jolla pitäisi tulla toimeen ja kustantaa elämistään pitkäaikaisesti.

Ehkä sinäkin ap menet pian töihin, saat itse ansaitsemaasi palkkaa ja sitten voitkin jo hankkia punkki- ja hepatiittirokotteesi itsellesi ja lapsillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaalla, jossa siis ilmainen. Valitettavasti puutiaisaivokuumetta esiintyy täällä mantereen puolellakin monin paikoin.

Minä ihan muistelin, että osalla rannikkoseutuakin saisi. No, muistin kai väärin. Sama sinänsä minulle, koska meidän seudulla sitä ei saa missään tapauksessa muuta kuin ostamalla.

Vierailija
24/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan ei estä sossun rahoilla elävää menemästä töihin :D:D:D Mut eihän se näille pummeille tuu mieleen.... että yleensä ihmiset elättää itse itensä.

jossain firmassa. Siis firmassa, joka hyväksikäyttää ilmaisia työharjoittelijoita. onko sellainen työharjoittelija pummi? vai onko se työnantaja pummi? Kuka siinä elättää ja kenet?

Vierailija
25/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaalla, jossa siis ilmainen. Valitettavasti puutiaisaivokuumetta esiintyy täällä mantereen puolellakin monin paikoin.

Minä ihan muistelin, että osalla rannikkoseutuakin saisi. No, muistin kai väärin. Sama sinänsä minulle, koska meidän seudulla sitä ei saa missään tapauksessa muuta kuin ostamalla.

koska olen joka tapauksessa niin rikas ;))

Vierailija
26/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutiaisaivokuumetta vastaan. Punkit levittävät muitakin tauteja, mm. borrelioosia, jota vastaan ei ole rokotetta. Siinä mielessä karkotetta kannattaa käyttää, jos menee pusikkoon.

Vierailija
27/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole mitään kansalaispalkkaa jolla pitäisi tulla toimeen ja kustantaa elämistään pitkäaikaisesti. Ehkä sinäkin ap menet pian töihin, saat itse ansaitsemaasi palkkaa ja sitten voitkin jo hankkia punkki- ja hepatiittirokotteesi itsellesi ja lapsillesi.

heidän, joilla ei ole varaa edes nettiliittymään. Minä en ole köyhä, mutta kykenen silti asettumaan köyhien asemaan. Toisin kuin sinä.

Vierailija
28/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin joskus apteekista niitä hepatiittirokotteita, mutta jäi ostamatta, kun ne oli jotain 900 euroa meidän perheeltä.

Vierailija
29/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutiaisaivokuumetta vastaan. Punkit levittävät muitakin tauteja, mm. borrelioosia, jota vastaan ei ole rokotetta. Siinä mielessä karkotetta kannattaa käyttää, jos menee pusikkoon.

että siitä vain karkotetta käyttämään.

Vierailija
30/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselin joskus apteekista niitä hepatiittirokotteita, mutta jäi ostamatta, kun ne oli jotain 900 euroa meidän perheeltä.

Vierailija
31/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäonnekas on saanut A-hepatiitin (joka paranee jopa itsekseen) tai puutiaisaivokuumeen (manner)Suomessa, ei se muuta sitä tosiasiaa, että riski saada tartunta on häviävän pieni.

Olen yleensä ihan empaattinen köyhiä kohtaan, mutta ihan turhista asioista vinkuminen ärsyttää.

Vierailija
32/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen joka tapauksessa niin rikas ;))

Vain haaveunissani. :D

Vierailija
33/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan ei estä sossun rahoilla elävää menemästä töihin :D:D:D Mut eihän se näille pummeille tuu mieleen.... että yleensä ihmiset elättää itse itensä.

jossain firmassa. Siis firmassa, joka hyväksikäyttää ilmaisia työharjoittelijoita. onko sellainen työharjoittelija pummi? vai onko se työnantaja pummi? Kuka siinä elättää ja kenet?

No sitten tulee ihan sillä työmarkkinatuella toimeen. Kukaan ei pakota noihin ilmaistöihin, niihin joutuu vain ne joita ei kukaan halua rahalla palkata, ts. ne jotka on luusereita tai on pakoillut töitä vuosia.

Vierailija
34/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten tulee ihan sillä työmarkkinatuella toimeen. Kukaan ei pakota noihin ilmaistöihin, niihin joutuu vain ne joita ei kukaan halua rahalla palkata, ts. ne jotka on luusereita tai on pakoillut töitä vuosia.

Vierailija
35/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä vain karkotetta käyttämään.

yleensä kinttuihin, vaikka noinkin voi käydä, kuten kuvassit. Pirullinen olio. Punkki on muuten yksi sellainen eläin, jonka häviäminen luonnosta ei vaikuta ekosysteemiin mitenkään.

Sitä odotelless..

Vierailija
36/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäonnekas on saanut A-hepatiitin (joka paranee jopa itsekseen) tai puutiaisaivokuumeen (manner)Suomessa, ei se muuta sitä tosiasiaa, että riski saada tartunta on häviävän pieni. Olen yleensä ihan empaattinen köyhiä kohtaan, mutta ihan turhista asioista vinkuminen ärsyttää.

aivokuumeeseen? onko riski heidän kohdallaan oikeutettu?

Vierailija
37/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole pilkkaa, se on totuus. Ihan olen itse ollut työharjoittelussa ja tiedän että jouduin sinne kun en muuhun silloin kelvannut :) Enkä valittanut kun ihan itse olin möhlinyt. Mutta noi harjoittelutkin kestää sen max. 6 kk että jos ei sen jälkeen löydä oikeaa työtä niin vika on itsessä.

Vierailija
38/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu työllistämistöihin kunnan puuhtarhoja hoitamaan ja lapset joutuvat liikuntatunneillaan suunnistamaan paikallisessa lepikko-heinikossa.

..niin sitten ostetaan niillä työllistämistyöstä saaduilla rahoilla sitä punkkirokotetta. Ei sitä toimeentulotuella joudu tekemään sitä työllistämistyötä.

Onko uutinen, ettei kaikilla töissäkäyvilläkään ole varaa ottaa joka ikistä saatavilla olevaa rokotetta? Tarpeellisimmiksi katsotuthan jokainen saa ilmaiseksi perusterveydenhuollosta. En usko, että punkki- tai hepatiittirokotteen puute on toimeentuloakkaille kovin merkittävää uhkaa keskimäärin aiheuttava ongelma. Pahempi taitaa olla esim. alkoholin ja tupakan aiheuttamat haitat.

Vierailija
39/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko riski heidän kohdallaan oikeutettu?

Tsekkaapa kuinka moni suomalainen ylipäätään on ottanut em. rokotteet omalla kustannuksellaan? Ja kaikki muutkin "ylimääräiset" rokotteet?

Vierailija
40/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tt-tuella ja olen ottanut lapselleni ylimääräisiä rokotuksia. Siitä se riippuu mihin rahat laittaa, ja mitä pitää tärkeänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi