Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Pienet rinnat ovat käytännöllisemmät kuin suuret

Vierailija
19.09.2011 |

http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/artikkeli.shtml/2011/09/1393336/tu…

Silikonien jatkaessa voittokulkuaan maailmalla on tehty paljon tutkimuksia, joiden mukaan pienet rinnat ovat monessa suhteessa paremmat kuin suuret rinnat.

Harvoin tullaankaan ajatelleeksi, kuinka paljon vaivaa nainen saattaa joutua näkemään uhkean rintavarustuksensa vuoksi.

Voimakkaampi tuntoaisti

Wienin yliopistossa teetetyn tuoreen tutkimuksen mukaan pienistä rinnoista saattaa saada enemmän tuntoaistimuksia kuin suurista. Suurissa rinnoissa on paljon rasvakudosta, jonka koskettamisesta ei saa yhtä voimakkaita tuntemuksia kuin rintarauhasen koskettamisesta.

– Suuremmissa rinnoissa on enemmän rasvakudosta kuin rintarauhasta, joka on herkin rinnan osa, seksologi Rachael Ross kertoo.

Suuremmista rinnoista on vaikea löytää herkimpiä kohtia. Pienempiä rintoja on siten helpompi kosketella ja niissä on parempi tuntoaisti.

Terveydelliset edut

Pienet rinnat ovat myös terveyssyistä käytännölliset. Pienemmistä rinnoista on nimittäin helpompi löytää muutoksia kuin isoista.

– Pienistä rinnoista löytää kyhmyn helpommin, sillä rasvakerroksia on vähemmän, Ross jatkaa.

Mahdollisen kasvaimen tulevan hoidon kannalta on äärimmäisen tärkeää, että kyhmyt löydetään mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.

Vähemmän kannettavaa

Pienet rinnat säästävät myös naisen kaulaa sekä selkää. Se yksinkertainen fakta, että suuret rinnat ovat painavat, aiheuttaa naisilla yllättävän paljon terveysongelmia.

Isorintaiset kärsivät pienirintaisia todennäköisemmin myös pääkivuista, jotka johtuvat siitä yksinkertaisesta syystä, että suuria rintoja kannateltaessa pään ja kaulan lihaksisto saattaa jumiutua.

Näytät nuoremmalta

Kun oli vielä tavanomaista, että naiset liikkuivat ulkona ilman paitaa, tulkittiin naisten ikä usein rinnoista.

– Suuret rinnat alkoivat ajan kanssa riippua, joten niistä oli hyvä tulkita, että nainen on vanhempi, evoluutiopsykologi Satoshi Kanazawa kertoo.

Pienemmistä rinnoista naisen ikää on hyvin paljon vaikeampi arvioida, sillä suuret rinnat alkavat roikkua hyvin paljon todennäköisemmin kuin pienet rinnat. Pienirintainen nainen näyttää siis usein nuoremmalta kuin isorintainen nainen.

Tutkimus: Pitkään nukkuminen on epäterveellistä

Tutkimus: Tumma suklaa kohottaa kuntoa samalla tavalla kuin lenkkeily

MTV3/Helmi

Lähde: HelloBeautiful

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

resursseja hyödyksi. Minä isorintaisena olisin voinut kertoa nuo asiat ihan suoraankin. Tosin tuo tuntoaisti pelaa ihan riittävän hyvin näinkin.

Vierailija
2/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

panneet alulle joko miehet tai pienirintaiset naiset. Eihän kellään isorintaisella ole mitään kysymyksiä siitä olisiko kätevämpää kun olisi pienet rinnat. Lähtien rintaliivien käytöstä, joka on isorintaiselle välttämättömyys, ja sitten kaikki muu onkin kuhunkin tilanteeseen riittävän tukevien liivien etsimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä en olekaan koskaan ollu mikään käytännöllinen ihminen ...ja hinkkeihini oon tyytyväinen enkä vaihtas pois!! nimim. 75E

Vierailija
4/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä en olekaan koskaan ollu mikään käytännöllinen ihminen ...ja hinkkeihini oon tyytyväinen enkä vaihtas pois!! nimim. 75E

Vierailija
5/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä rinnoilla ei miehiä metsästetä, mutta lenkillä varmaan kivat ja jos pelaa lentopalloa.

Vierailija
6/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä rinnoilla ei miehiä metsästetä, mutta lenkillä varmaan kivat ja jos pelaa lentopalloa.

on noita miehiä pyörinyt ihan riesaksi asti ympärillä =) Toisaalta en ole koskaan miehiä "metsästänytkään", kyllä he ovat tulleet ihan omin avuin minun luokseni ettei ole tarvinnut perässä juosta.

Vierailija
7/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein allekirjota tota tunto-eroa... Ihohan sen kosketuksen aistii ja tärkeimpinä nännit!!

Vierailija
8/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosta akateemista. Tuossa tutkimuksessa taas yksi hyvä syy, jokainen iso rintainen tuon olisi voinut sanoa.

Vierailija
9/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös collegehousut ovat käytännöllisemmät kuin lyhyet hameet. Ja lenkkarit käytännöllisemmät kuin korkkarit.

Vierailija
10/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 34, kuin? -6

Vierailija
11/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruokkinut yhteensä 3v. 9kk kolmea lastani G-kupin rinnoillani. Repikää siitä.

Mutta nyt kun niille ei ole enää virkaa, olen rinnanpienennysleikkausjonossa. Mitä sitä turhaan isoja roikottimia roikottamaan.. ;)

Tuntoa rinnoissani ei juurikaan ole.

Vierailija
12/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruokkinut yhteensä 3v. 9kk kolmea lastani G-kupin rinnoillani. Repikää siitä.

Mutta nyt kun niille ei ole enää virkaa, olen rinnanpienennysleikkausjonossa. Mitä sitä turhaan isoja roikottimia roikottamaan.. ;)

Tuntoa rinnoissani ei juurikaan ole.

Tosin eipä tuolla kuppikoolla taida olla suurtakaan merkitystä, sillä minulla on myös kolme lasta, jotka kaikki olen imettänyt reilun vuoden ikään ja kuppikoko on vaihdellut A-B välillä. Elikäs ei se kuppikoko välttämättä ole avaintekijä siinä, riittääkö sitä maitoa jälkikasvulle.

Vierailija
13/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi tarvinut tehdä tuollaista tutkimusta. Itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
14/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet rinnat olisivat helpommat ja käytännöllisemmät kuin suuret.

nimim. 75H, 40v

Vierailija
15/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähänkö tarvittiin ihan tutkimus.=)

Vierailija
16/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet rinnat on ihanat kun ne on kiinteät, pyöreät ja kauniit. Isommat rinnat jotenkin oksettaa, hyllyvät ja lyllyvät ja aina tiellä. Isoissa rinnoissa harvoin kiinteitä tapauksia...

Vierailija
17/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen niihin ihan tyytyväinen

Vierailija
18/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

75B Isommat rinnat jotenkin oksettaa, hyllyvät ja lyllyvät ja aina tiellä.

terveisin hyvältä näytän ja ei yhtään okseta, 70E

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi