Mikä on käytäntö päiväkodeissa,
kun lapset lähtevät kotiin? Kuka pukee silloin ulkovaatteet?
Tuli vaan mieleen tämä, kun hain esikoista hoidosta... ja kaksi nuorempaa vilisti sinne tänne, kun puin väsähtäneelle esikoiselle vaatteita... ja kaksi hoitajaa rupattelivat samalla kanssani niitä näitä. Ja meillä todella lapsi haetaan hoidosta lähestulkoon minuutilleen samaan aikaan joka päivä, että pukemista voisi vähän ennakoidakin.
Tiedän, tämä on tyhmä kysymys, mutta haluaisin oikeasti kuulla, miten yleensä päiväkodeissa on tapana toimia. Tiedän senkin, että jo asian kysyminen täällä loukkaa tai ärsyttää jotakuta.
Kiitos ja anteeksi siis jo etukäteen! :)
Kommentit (7)
eiköhän näin oo kaikissa päiväkodeissa.
samoin aamulla riisuminen kuuluu vanhemmille. Mutta jos sinulla on kaksi nuorempaa jotka jo juoksevat niin esikoinen on sen ikäinen että sen pitäisi osata pukea itse käskystä.
jos haetaan silloin, kun ovat sisällä.
jos haetaan silloin, kun ovat sisällä.
Eiköhän se niin ole lähes joka päiväkodissa, että vanhemmat huolehtivat itse lastensa pukemisesta mikäli hakevat sisältä. Näin ainakin omien lasteni päiväkodissa. Mielestäni se ei ole liikaa vaadittu päiväkodilta enkä itse ainakaan oleta, että lapset ovat puettuina vaikka hakisinkin joka päivä samaan aikaan.
vaunuissa tai vaikka muuten hankalan oloinen lähtö, tarjoudun kyllä mielelläni avuksi.
Jos vanhempi ilmoitta, että tulen (esim.) viidentoista minuutin päästä, puetteko "Henkan" valmiiksi, niin tottakai:)
lapsen sisältä, minun pitää pukea hänet. Hieman hankalaa joskus, kun tosiaan minullakin odottaa sitten huutava vauva ulkona vaunuissa. Yleensä kuitenkin hakuaikaan ovat ulkoleikeissä.