Jos teet lapsia, varaudu olemaan yleisen arvostelun ja kyttäyksen kohde.
Lapsensaamisen jälkeen sinulla ei ole enää yksityisyyttä, et ole enää SINÄ, olet lapsen vanhempi ja varsinkin jos olet äiti, olet julkista riistaa.
Kommentit (7)
Ja mielipiteille ihan sama, teet niin tai näin, aina teet jonkun mielestä väärin.
ja oikeastaan heti kun on naispuoliseksi todettu, alkaa tuo lisääntymiskyttäys, tutut ja tuntemattomat huomauttelee.
Nyt olen raskaana, ja kauhulla odotan, millon alkaa näkyä, ja ilmestyy kaikenlaisia taputtelijoita. Kiedon piikkilankaa vatsan ympärille. Töissä työkaverit kyselee, vaikka en ole edes kertonut olevani raskaana. Mutta juoruthan kulkee, ja jos vahingossakin (ilmeisesti joku näki neuvolakortin kulman, ja päättelivät sitten torikokouksessa) joku asia ilmenee, niin jo on kaikkien huulilla.
Ja voi, jo nyt arvostelevat kaikki innolla lapsen olosuhteita, palkkaani, asuntoani... ja tietysti kasvatusajatuksiani.
Huoh.
En kyllä jaksa ottaa tästä paineita, mutta käy ärsyttämään. Varsinkin, kun heti ovat kaikki niin ihmeissään, jos vastaan ärtyisästi, enkä vaan kiitollisena nyökyttele.
Vieraat tulivat katsomaan vauvaa ja muita lapsia. Kysymys " mitä kuuluu" tarkoitti että mitä lapsillesi kuuluu. Toimintatavat ja kasvatus joutuivat syyniin.Neuvolaassa puututtiin kaikkiin niihin asioihin joista en ollut huolissani ja niihin joista olin huolissani ei kiinnitetty mitään huomiota.
Opin olemaan aika kova. Tein niin kuin tykkäsin ja olin rohkeasti oma itseni.Liikuin paljon lasten kanssa enkä jäänyt kotikulmille pyörimään. Silloin sain olla rauhassa.
Mä en ole moista huomannut. Mulla ei ole ollut mitään kokemuksia kyttäämisestä tai arvostelusta. Kaksi lasta on ja nuorin aloitti nyt koulun. Molempia lapsia on vain kehuttu.
Ehkä nuo kyttäämiset on kuvitelmaa tai sitten otatte muiden sanomiset kritiikkinä tai kyttäämisenä?
julkista riistaa tai kenenkään kyttäyksen kohteena. Ehkä se johtuu myös siitä, että mua ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa, mitä jotkut mun elämän kannalta nobodyt on musta ja mun perheestä mieltä.
Ja se ärsyttää, ulkopuolisilla muka joku oikeus kommentoida sinua tai lastasi, hyvässä tai pahassa.
Mikä yleisen ihmettelyn kohde raskausmahani esimerkiksi on?
herkkänahkainen ja nuori, niin varmaan ottaa koville. Omaa venettä ei hirveästi muiden mielipiteet keinuta.