Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vääriä käsityksiä olet ihmisillä huomannut olevan?

Vierailija
19.09.2011 |

Minä olen huomannut, että jotkut kuvittelevat käsidesin olevan joku ihmetuote: sillä voi korvata käsien pesun (vaikka kädet olisivat näkyvästi lian peitossa) ja riittää kun sitä sipaisee käsiin ja "ylimääräisen" voi tarvittaessa vaikka kuivata vaatteisiin.

Moni myös kuvittelee, että vauvan tutti on hyvä huuhdella kuumalla vedellä.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni kertoo ihan tosissaan, miten Facebookiin kannattaa liittyä, koska siellä on "kaikki".

Jos 5,3 milj. suomalaisestakin siellä on ainoastaan 1,7 milj., se onkin tosiaan "kaikki" :)

Jos vähennetään 5,3 miljoonasta suomalaisesta alaikäiset (oliko fb:n virallinen ikäraja 15 v.), vanhukset jotka eivät ole koskaan käyttäneet tietokonetta, vaikeasti vammaiset ihmiset (tiedän että moni vammainen käyttää paljon tietokonetta, mutta siis sellaiset jotka eivät osaa/pysty käyttämään), niin minusta tuo 1,7 miljoonaa kuulostaa oikeasti aika isolta luvulta :) Ihan eri luokkaa kuin mikään aikaisempi sosiaalinen media. No, ei mun mieskään ole fb:ssä enkä painosta liittymään mutta pakko oli kommentoida noita laskelmia.

Vierailija
62/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne saadaan ihan bakteereista tai viruksista, kylmä voi toki hieman alentaa vastustuskykyä.

Tästä on kyllä tehty tutkimus takavuosina: Kylmettyminen voi muuttaa limakalvojen rakennetta, niin että mikrobit pääsevät herkemmin elimistöön. Eli kylmettyminen edesauttaa taudin syntyyn. Koskee toki myös korvia ja virtsarakon limakalvoja heillä, joilla siihen taipumus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin pölypunkkeja ei oikeastaan ole Suomessa. Kuiva huoneilma ja tekokuidut eivät sovi punkeille, joten niitä on sisätiloissa äärimmäisen harvoin. Joku vuosi sitten yritettiin Suomesas tutkia pölypunkkeja, näytteitä oli ties kuinka paljon ja vaan yhdestä löytyi punkkeja (ja siitäkin vähän).

Ulkovarastoissatms. niitä voi olla enemmän.

niin satua tuo pölypunkkien pakkasessa hävittäminen?

Itämiehen "tutkimukseen". Ehkä suomalaiset ovat vain oppineet siivoamaan, kuten Itämieskin, koska omasta sängystään tai parista päiväkodista ei ole löytynyt..

Kaikki me emme asu kuitenkaan kaupungissa, ja oleskele siisteissä laitoksissa, kuten päiväkodeissa, monet meistä jopa asuvat siellä maalla "Vanhoissa taloissa, joissa lämmitys hoituu vanhanmallisilla uuneilla, ilmankosteus on todennäköisesti erilainen kuin muualla. Toisaalta maanviljelijät voivat altistua pölypunkeille navetoissa ja karjasuojissa liikkuessaan. Siellä on riittävästi kosteutta ja mätänevää ainesta punkeille. Karjasuojista pölypunkit voivat kulkeutua vaatteissa myös sisälle", Juhani Itämies sanoo."

http://www.kaleva.fi/uutiset/kodeissa-polisee-hilse-ja-ihonoyhta/707463

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1413216/miksi_peitot…

Vielä 90-luvulla tuntuvat olleen aika tavallisia.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1413216/miksi_peitot…

Vierailija
64/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, minkä turistikohteessa näkee. Siitä sitten vedetään johtopäätöksiä kansan luonteenlaadusta ja maasta yleensä.

Vierailija
65/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni on sama kuin päänsärky Iskias on sama kuin selkäkipu. Ei tod.!!!!!!!!!!!!

Minulla on yleensä selkä kipeä kun iskias vaivaa. Ja migreenin huomaan päänsärystä.

Itse migreenistä vuosikymmeniä kärsineenä voin sanoa että kyllä toi yleistys vituttaa. Ei mua päänsärky ikinä pelkkänä päänsärkynä vaivaa. Se ei haittaa oikeastaan ollenkaan, oon nääs enemmänkin tottunu migreeniin. Ja minä kyllä huomaan migreenini enemmänkin näkökyvyn heikkenemisestä tai melkein menetyksestä, jatkuvasta oksentelusta sekä voimattomuudesta. Päänsärky tietenkin on tuossa oiva lisä. Päänsärkyä voi olla ihan ilman migreeniäkin, eikä se ole todellakaan vaivoista ongelmallisin.

migreeni oireileen pelkästään päänsärkynä, tosi kovana päänsärkynä joka kestää päiväkausia. Tiedän toki, että monilla on muitakin oireita eikä migreenikohtaukseen aina liity päänsärkyä.

Tylsää kun joku tulee pöh-pöttelemään kun kerron vain omista kokemuksistani enkä edes yritä mitenkään yleistää >:(

Minulla migreeni oireilee pelkästään päänsärkynä.

Vierailija
66/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mt-potilaat riehuvat ja ilkeilevät av:lla, ja ettei meihin mahdu niitä kilttejä ja ystävällisiä, joilla on kohtuulliset sosiaaliset taidot, ja joita loukkaavat ne viestit joissa todetaan että "taas tänne on eksynyt joku mt-potilas, pääseekö ne suljetulta nettiin."

Ja joo, tuosta käsidesistä sekin, että jotkut ajattelevat, että sitähän voi laimentaa vaikka vedellä ja desinfioida vaikka kuinka ison alan teelusikallisella.

Vierailija
67/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellaan automaattisesti että laihat ihmiset on hyväkuntoisia ja ne, joilla BMI on 25 tai yli ovat huonokuntoisia läskejä.

Vierailija
68/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne saadaan ihan bakteereista tai viruksista, kylmä voi toki hieman alentaa vastustuskykyä.

Juuri tämä on yleinen harhaluulo. Jos sanon suojautuvani kylmältä, jotten saa flunssaa, ei se automaattisesti tarkoita minun luulevan, että kylmä yksin aiheuttaisi flunssan. Tiedän kyllä, että siihen tarvitaan aina virus. Mutta kylmettyminen alentaa vastustuskykyä ja siten osaltaan edesauttaa taudin puhkeamista.

Joka kerta, kun erehdyn aihetta sivuamaan, joku noheva kanssaihminen tulee valistamaan tietäväisellä äänensävyllä, ettei kylmä aiheuta flunssaa. :)

Vierailija
69/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laiskottelevat vain ;)

Vierailija
70/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu huutelee isoon ääneen että hän on kaksi "tervettä" lasta synnyttänyt vaikka on tupakkaa polttanut raskauksien aikana. Niin tietenkään sille kolmannellekkaan ei tule mitään. Joo tässä varmaan sama homma kuten joku aiempikin sanoi että monilla ei tosiaan ole ymmärrystä esim todennäköisyyksille, "en minäkään saa hiv:iä kun ei naapurin irmelikään ole saanut vaikka ei kondomia käytä tuntemattomien kanssa"

Ja tuo terveet lapset lainausmerkeissä nimenomaan sen takia että ovat alle kouluikäisiä ja todellakaan kaikki mahdollinen ei välttämättä vielä näy.

Vierailija
71/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti väittää kiven kovaa, että mikäli vauva syntyy kesällä, tälle on ehdottomasti juotettava myös vettä rintamaidon lisäksi.

kovalla helteellä vesi on vauvalle ihan ok ja suotavaa.

Vierailija
72/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni on sama kuin päänsärky Iskias on sama kuin selkäkipu. Ei tod.!!!!!!!!!!!!

Minulla on yleensä selkä kipeä kun iskias vaivaa. Ja migreenin huomaan päänsärystä.

Itse migreenistä vuosikymmeniä kärsineenä voin sanoa että kyllä toi yleistys vituttaa. Ei mua päänsärky ikinä pelkkänä päänsärkynä vaivaa. Se ei haittaa oikeastaan ollenkaan, oon nääs enemmänkin tottunu migreeniin. Ja minä kyllä huomaan migreenini enemmänkin näkökyvyn heikkenemisestä tai melkein menetyksestä, jatkuvasta oksentelusta sekä voimattomuudesta. Päänsärky tietenkin on tuossa oiva lisä. Päänsärkyä voi olla ihan ilman migreeniäkin, eikä se ole todellakaan vaivoista ongelmallisin.

migreeni oireileen pelkästään päänsärkynä, tosi kovana päänsärkynä joka kestää päiväkausia. Tiedän toki, että monilla on muitakin oireita eikä migreenikohtaukseen aina liity päänsärkyä.

Tylsää kun joku tulee pöh-pöttelemään kun kerron vain omista kokemuksistani enkä edes yritä mitenkään yleistää >:(

Minulla migreeni oireilee pelkästään päänsärkynä.

Minua taas suuresti ärsytti tuo niin usein kuultu harhaluulo että "päänsärkyä se vain on". Oletko varma että se on migreeniä sinulla? Onko se diagnosoitu?

Muistan kuinka hurjasti koulussakin aikoinaan patitti kun jotkut kaverit siinä tulee dramaattisesti käsi otsalla voihkimaan että "mullakin on varmaan migreeni"

Teki mieli sanoa että jos sulla migreeni olis, et kyllä siinä jaksais seistä voihkimassa :D

Mutta rauha, ystäväiseni, migreeni ei ole kiva juttu, joten eiköhän yhdessä kärsitä siitä :D

Ja harhaluuloista: Se että koirani on hurja ja kauhee ja hankalasti koulutettava koska on rodultaan dobermanni. Ja jos kaikki dobermanni ovat hurjia sotakoiria niin kaikki kultaiset noutajat ovat kilttejä ja turvallisia :D

Ja kaikki colliet ovat "Lassieita"..

Vierailija
73/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti käsidesin alkoholi tappaa bakteereja mutta ei tehoa viruksiin

Joo tästä olin itsekin sanomassa mutta ehdit ensin. Ja tuo vielä on ihmeen yleistä, kyllähän sikaflunssan aikaankin joka nurkan takana oli käsidesiä tarjolla ettei tulis sikainfluenssaa, ja ihan julkisuudessakin kehotettiin ihmisiä käyttämään sitä... Ainut vaan että se on virus eikä käsidesi tapa viruksia. Pahin on se jos ihmiset sitten vähentävät käsien pesua kun käyttävät käsidesiä.

Vierailija
74/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vesitorni on täynnä vettä.

Vierailija
75/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin osittain.. Mutta vesitornissa nimenomaan liikkuu vesi.

Että vesitorni on täynnä vettä.

Vierailija
76/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on joku lapsiseksin paratiisi.

Vierailija
77/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärä käsitys palstalla on vaikka se että lapsettoman elämä on helppoa, tai että lapseton ei yleensäkään ymmärrä elämästä mitään, tai että lapsetonta kiinnostaa kovasti ravintolat...

Väärässä olette!

Vierailija
78/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei todistetusti tee näin, on nössö.

Kunnollisia nuoria ei vaan voi olla olemassa. Sellaisten vanhemmat ei vaan tiedä, että nuori juo salaa.

Vierailija
79/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pohjoismaissa uskotaan, ettei kalsiumia ole muualla kuin maidossa tai sitä on joissain tuotteissa niin vähäisiä määriä, ettei päiväsuositukset tule täyteen - vaikka useissa kaloissa, lehtivihanneksissa, pähkinöissä ja siemenissä sitä voi olla moninkertaiset määrät maitoon verrattuna ja paremmin imeytyvässä muodossa. Tai että alle 800-900mg päiväsaanti johtaisi osteoporoosiin.

Toinen on se, että nuori/nuorelta näyttävä äiti on automaattisesti yh tai vähintäänkin eronnut.

Vierailija
80/111 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku ihan oikeasti uskoo tähän? Totta kai paljon A-vitamiinia sisältävä porkkana on terveellistä, mutta ei sillä ole mitään tekemistä näkökyvyn paremmuuden kanssa. Uskomattominta on, että näin on alettu mainostaa jopa jossain margariinimainoksessa. :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme