Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit ei IKINÄ tee lastensa kanssa mitään

Vierailija
19.09.2011 |

Pari vuotta samassa pihassa asuneena alkaa jo ihmetyttää. Kaksi lasta, 6 ja 8 vee, joiden kanssa ei valehtelematta ikinä tehdä mitään. Illat ja viikonloput kersat pyörii pihalla ja vanhemmat istuu sisällä (mitä tekemässä, en tiedä). Eivät käy yhdessä missään, siis uimassa, retkillä, puistoissa jne. Ymmärrän, että ei kaikilla ole rahaa tehdä isoja juttuja mutta kai nyt jossain voi joskus käydä? Uimahallissa vaikka.

Jos kesällä jonkun kerran eksyvät uimarannalle niin siellä ollaan max puoli tuntia, ettei tarvii ottaa eväitä tms. mukaan. Missä mättää? Onko tällaisia enemmänkin?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään koko ajan jotain ja meillä on suurinpiirtein samanikäiset lapset.

Joskus kun emme tee mitään, olemme vain kotona, lapset ovat siitä ihan ekstaasissa - kun saa vaan olla, syödä sipsiä, katsoa leffoja ja lukea akua.

Vierailija
2/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan mun kälyltä: valitti mulle kuinka ollaan eristäydytty kotiin lasten syntymän jälkeen ja että hän ei sitä virhettä tee, jos joskus lapsia saa. en viitsinyt valaista häntä, että ollaan reissattu vaikka kuinka paljon lasten vauvaiästä saakka, hiukan paremmassa seurassa vain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ehdit tuollaisia tarkkailla ja luetteloida. Istut ilmeisesti itse kaiket illat ja päivät kyttäämässä mitä naapurisi tekevät. Missä lapsesi silloin ovat? Kannattaisiko laittaa tuokin energia omien lasten kanssa olemiseen ja jättää naapurien kyyläys vähemmälle?

Vierailija
4/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahtaa naapureitasi, jos kerran noin hyvin tiedät mitä he eivät tee ;)

Vierailija
5/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan mun kälyltä: valitti mulle kuinka ollaan eristäydytty kotiin lasten syntymän jälkeen ja että hän ei sitä virhettä tee, jos joskus lapsia saa. en viitsinyt valaista häntä, että ollaan reissattu vaikka kuinka paljon lasten vauvaiästä saakka, hiukan paremmassa seurassa vain...

No kuule, melko hyvin se näkyy kun ne kersat on tosiaan rivaripihallamme (keskenään) ihan aina, siis illat ja viikonloput. Jos en minä ole nähnyt, niin toinen naapuri kyllä;) Ja aina ne on vinkumassa meidän mukaan, kun mennään puistoon tai uimaan tms. Ei vaan huvittaisi aina vieraiden kersoja hyysätä. Sääliksi ne kyllä käy.

Vierailija
6/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meitä kun asuu siinä samassa pihassa useampi ja kaikki puhuu samasta asiasta:D Että siinä onneks kerkee jo (itse) muutakin.

Vierailija
7/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se oikeastaan kuuluu sinulle mitä naapurisi tekevät tai eivät tee? Suomi on ainakin vielä vapaa maa ja kukin tekee omalla tavallaan. eikai heidän tarvitse lähteä roikottaan lapsiaan ympäri kaupunkia ja rantoja. ihan oikeesti etkai tosiaan ole noin urpo ja valita tollaisesta asiasta. tee sinä lastesi kanssa mitä haluat mutta anna toisten olla rauhassa.!

Vierailija
8/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset tykkäävät olla kotona ja mistä tiedät mitä sisällä tekevät? Sisällä voi tehdä paljonkin lasten kanssa. Leipoa, lukea kirjoja, rakentaa majaa, leikkiä, pelata lautapelejä, katsella elokuvia.

Vierailija
9/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa sinä ja kyyläkaverisi ihan KOKO aikaa voitte olla selvillä ko. perheen tekemisistä.

Tai ilmoita ihmeessä vaikka lastensuojeluun!

Että ärsyttää ap:n kaltaiset Täydelliset Mammat, jotka kuvittelevat tietävänsä kaiken toisten elämästä. Yök.

Vierailija
10/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viihtyvät noin paremmin tai sitten ovat masentunteita tms.

Mistä lapset mielestäsi jäävät paitsi? Onko heillä pihassa tylsää?

Entäs jos lapset viihtyvät pihalla touhuamassa ja sisällä ollessaan tekevät perheen kanssa kaikkea mukavaa yhdessä? Ei se yhdessä tekeminen tarkoita aina jonnekin lähtemistä ja tuon ikäiset taas tekevät pihalla ollessaan mieluusti jotain omin päin, ilman aikuisia. Huolehtivathan he sentään lasten ulkoilusta.

Vierailija
11/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistätte tietonne? Samalla jaetaan kyttäysvuorot seuraavalle viikolle.

No meitä kun asuu siinä samassa pihassa useampi ja kaikki puhuu samasta asiasta:D Että siinä onneks kerkee jo (itse) muutakin.

Vierailija
12/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi omista asioistasi äläkä vahdi muita!

Vierailija
13/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä muakin suoraan sanottuna vituttaa meidän naapurit, jotka eivät koskaan tee mitään lastensa kanssa. Tämän seurauksena nämä naapurin lapset mankuvat meidän perheen juttuihin mukaan ja änkevät väkisin mukaan koko ajan, vaikka sanottu selkeesti, että nyt ei sovi tulla...Rasittavaa... Miksi hankkia lapsia, jos ei niiden kanssa sitten jaksa, eikä huvita tehdä mitään??!!

Vierailija
14/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne EI halua lähteä vanhempien kanssa puistoon tms vaan leikkivät mielummin pihalla kavereiden kanssa. Rantsussa käytiin pari kertaa, oma uima-allas takaa sen, että uimaan pääsee aina. Mökillä ollessa käydään sienessä ja kalassa, mutta en mä näe syytä miksi pitäisi erikseen lähteä ulkoiluttaman tuon ikäisiä lapsia. Sisällä leivotaan, luetaan, pelataan lautapelejä jne.

Vierailija
15/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin naapureiden lapset vinkuvat mukaan puistoihin ym, ja aika usein otetaankin mukaan. Täälläkin pari perhettä, jotka eivät käy missään lastensa kanssa. Ehkä ajattelevat, ettei päiväkoti/koulupäivän jälkeen tarvitse tehdä mitään, tai eivät itse jaksa työpäivän jälkeen. Ja onhan se ihan ymmärrettävää. Mutta toisaalta viikonloppuisin sama juttu. Alle 4v.t kotona sisällä kaiket illat ja viikonloput, ja sitä vanhemmat keskenään, kavereiden vanhempien mukana.

Ei tällaista asiaa tarvitse kytätä, kyllä sen huomaa ihan kyttäämättäkin, ja lapset toki kertovat myös.

Vierailija
16/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei paskan vertaa kiinnosta mitä muut tästä mieltä.

Huolehtikaa omista asioistanne

Vierailija
17/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska emme voi sietää suoraa auringonpaistetta. Miehelläni ja pojallani on punapigmenttiä ja palavat tosi herkästi aurinkovoiteista huolimatta, itse taas en muuten vaan tykkää liian kuumasta. Jos joskus harvoin rannalla käymme, niin tasan sen verran että pulahdamme uimaan ja sit kotiin, vaikkapa syömään.

Vierailija
18/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei paskan vertaa kiinnosta mitä muut tästä mieltä. Huolehtikaa omista asioistanne

Vierailija
19/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskan vertaa, mitä muut ajattelevat, kun ette tee mitään lastenne kanssa..Eikö myöskään kiinnosta paskan vertaa, kun lapsenne surevat asiaa ja ovat kateellisia niille lapsille, joiden vanhemmat tekevät lastensa kanssa kaikkea tai edes joskus JOTAIN??!! Uskomattomia vanhempia.. Onhan se tietysti kiva sen uuden ukon kanssa vehdata ja laittaa lapset naapureita häirittemään..Voi vittu mä vaan sanon ja pistää niin vihaksi tollaset vanhemmat!

Vierailija
20/44 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetty on ehdotella vaikka mitä, mutta eivät halua.

paljon kuuluu sulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi