Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten huomioida kasvatuksessa se että lapsi tulee perimään suuren omaisuuden

Vierailija
19.09.2011 |

Pitäisikö jo lapsena kiinnittää huomiota joihinkin asioihin kasvatuksessa tai koulutuksessa, se että lapsi saa täysi-ikäiseksi tullessaan suuren perinnön. Perintö koostuu kiinteistöistä, maasta ja arvopapereista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämään itse, tekemään töitä, jne. Lapsille ei ole kerrottu mitään suvun omaisuuksista, vaikka tottakai he huomaavat, että tehdään asioita, mitä muiden perheissä ei välttämättä tehdä. Ja tottakai ovat huomanneet, että kotimme on isompi kuin muiden kavereiden jne. Mutta muuten rahasta ei meillä puhuta. Olen yrittänyt opettaa lapsia myös antamaan omastaan, ja olen aina ollut ylpeä, kun ovat omista viikkorahoistaan halunneet antaa vaikkapa nälkäpäiväkeräykseen tai vastaavaan.

Vierailija
2/7 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tossa ole tarpeen samat tärkeät asiat kuin muillakin kersoilla: eettinen ajattelu, vastuullisuus, mielihyvän siirtäminen (ts ei hetikaikkimullejustnyt), kyky ajatella kriittisesti, hankkia tietoa ja käyttää sitä järkevästi.Näillä luulisi pääsevän aika pitkälle =).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi jokainen käyttää sitten itse haluamallaan tavalla.

Jos sensijaan lapsi olisi perimässä suvun omistavan suuren liikeyrityksen niin silloin pitäisi kasvattaa lapsi todella huolella. Hänhän olisi vastuussa monista työpaikoista ja yrityksen tulevaisuudesta.

Vierailija
4/7 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun pitää kiinnisttä huomiota etiikkaan, yhteiskuntavastuuseen, pitkäjänteisyyteen, riskinottokykyyn, päätöksentekokykyyn ja laskutaitoon.

Kaikenkaikkiaan, koita kasvattaa lapsesi hyvin. Sitten se omaisuuskin hoituu.

Vierailija
5/7 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrimme kasvattamaan heitä ihan tavallisesti mutta emme halua heidän luulevan, että raha kasvaa puussa ja hankintoja perheessämme tehdään harkiten vaikka raha ei ole tiukilla. Emme halua hemmotella lapsia pilalle vaan opetamme järkevää suhtautumista rahaan sekä kannustamme lapsia säästämään. Meille suku ja perhe ovat tärkeitä ja näitä arvoja vaalimme myös - ne liittyvät myöskin perintöön ja siihen liittyvään vastuuseen. Kun lapset kasvavat tarkoitus on opettaa heille taloustaitoja samaan tapaan kuin omat vanhempamme ovat meitä opettaneet.

Vierailija
6/7 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen tulee saamaan 10 vuoden sisällä ison perinnön. Olen kasvattanut hänet samanlailla kuin muutkin, ottamaan huomioon muut, olemaan utelias ja opinhaluinen ja eettinen kuluttaja.

Vierailija
7/7 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ehkä koittaa kasvattaa kuitenkin niin, että raha ei kasva puussa, eikä mitään saa ilmaiseksi.

Lapsi/-et mukaan kotitöihin jne.

Lähisukulaisen lapset perivät miljoonaomaisuuden. Perheen äiti opettaa ainakin lapsille, että töitä pitää tehdä.

Oma lapseni perii myös aikanaa ison omaisuuden. En kyllä ole miettinyt asiaa vielä. Ihan normaali: rakkautta ja rajoaj.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi