Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Viikkorahan suuruus, lapsen ikä

Vierailija
19.09.2011 |

ja mitä sillä viikkorahalla on kustannettava? Vaatetusta ym myöten siis vai miten?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä summasta ei tartte "kustantaa" mitään.

Karkkia monesti ostavat vaikka karkkipussit saavat karkkipäivänä.

Vierailija
2/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 e/vko. Lapset 9 ja 10 v. On osallistuttava kotitöihin jonkin verran. Kustantavat lauantaikarkit/laittavat säästöön omia tavarahankintoja varten. Ostavat omalla rahallakin kuitenkin vanhempien kanssa neuvoteltuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivat aikaisemmin 10,-, mutta totesin, että se oli aivan liikaa. Ostavat tällä rahalla yleensä herkkunsa. Pelkästään ylimääräiset menonsa, esim. koulun discot tms. Muut ostan minä. Hyvin kuulemma riittää, eivätkä edes muista pyytää välttämättä joka viikko.

Vierailija
4/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat molemmat 100e/kk ja sillä rahalla ostettava vaatteetkin paitsi takit ja kengät.

Vierailija
5/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan jos on. Lapsia on 5. Esikoinen on jo äiti itsekin. Hän pärjää omillaan.

19v. 15v. 13v. ja 6 v.

Vierailija
6/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmiltaan saa synttärirahoja yms., niillä saa ostaa harkinnan mukaan. Säännolliseen viikkorahaan ei ole vielä mitään tarvetta. Ei esim. käy koskaan yksin kaupassa.

Vierailija
7/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa 2€. Edellytyksenä huoneen siivous ja hyvä käytös. Säästää ja ostaa sitten mitä mieli tekee.

Vierailija
8/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me maksetaan kaikki, myös karkkipäivän karkit.

Vierailija
9/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 ja 11 vuotiaat 20 €/kk. Huoneet siivotaan kerran viikossa, roskiksenvientiä ja sellaista.

Saavat käyttää rahansa miten haluavat. Mä ostan kuitenkin pussit karkkia, vaatteet, tilattavat lehdet jne.

Vierailija
10/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on koulu ja koulutehtävien teko. Läksyjen tekeminen ja muu huolellisuus. Kotona auttaminen ja oman huoneen /omien tavaroiden siivous on 0oletus, josta ei makseta. Mutta viikkorahaa ei tule, jos on läksyjä jäänyt tekemättä . rahat voi käyttää itse, suurin osa menee säästöön.

Vierailija
11/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tarpeellisen kustannamme me vanhemmat, vaatteet, hygieniatuotteet, kouluretket, harrastukset jne. Myös karkkipäivän karkit. Viikkorahaa meillä saa 14v 5€, 12v 3€, 7v 1€ ja 5v 0,5€ eli vähän. Sillä ei kuitenkaan ole pakko ostaa mitään. Keräävätkin synttärilahjarahoja ja viikkorahoja pidemmältä ajalta ja sitten ostavat satunnaisesti kuka mitäkin, vanhin ostaa meikkejä, ylimääräisiä herkkuja, toiseksi vanhin osti juuri uudet kuulokkeet stereoihin, nuoremmat ostelevat vihkoja, leluja joskus.

Viikkorahan lisäksi maksan koulunkäynnistä kannustimena kiitettävistä todistusnumeroista hieman, yläasteella myös kiitettävistä koenumeroista. Isommilla lapsilla on myös mahdollisuus tienata taskurahaa ekstrakotitöillä, esim. pienempien sisaruten vahtimisella, puutöillä, isoilla siivouksilla jne.

Vierailija
12/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa 1e viikossa. Säästää rahansa, nyt on säästänyt jo yli vuoden isoon legomerirosvolaivaan. Välillä kerää pulloja ym ulkona liikkuessa ja siitä muutamia kymmeniä senttejä satunnaisesti.

Me tietysti ostetaan pojalle vielä kaikki tarvittava, myös ne karkkipäivän karkit ja satunnaiset lelut. Itse haluaa säästää rahansa ja hyvä niin.

Vierailija
13/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias.

Karkit, vaatteita jne.

Minä kustannat perusasiat: kännylaskun, kk-kortin/bensa koulumatkaan, talviktakin, talvikengät, kalsareita jne.

Ylimääräiset kuteet ja releet, leffat ja karat kundi maksaa itse.

Vierailija
14/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-luokkalainen saa 4e ja 2-luokkalainen 2e.

Ei niillä tarvitse mitään sen kummemmin kustantaa.

Vierailija
15/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa 5e/viikko.

Joskus enemmänkin.

Vierailija
16/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tokaluokkalainen saa 2e jne. Edelytyksenä on päivittäinen sängyn petaus ja tietty määrä muita, tavallisia kotitöitä. AIna eivät ole tehtyinä, joten välillä jää saamatta, mutta summ aon sen verran suuri, että ei haittaa. Periaatteessa ostavat karkit itse, mutta aika usein minäkin ostelen (ainakin tarjouksesta :) karkkipusseja lapsille, joita siis kolme koululaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi