Aivan ala-arvoinen palsta!!
Mitä olen lukenut joidenkin aloituksia,niin vastaukset niihin on monesti aivan kuin teinien suusta/yhden 2vko vanhan lapsen äidin suusta...Ikävää...
Ja viimeksi kävin täällä reilu 10v sitten kun oli vielä chat ja tutut ihmiset,joilta oikeesti sai tukea.Eipä vissiin enää ole moista :( Tuomitaan vaan....
Kommentit (13)
Ainakin taman "Aihe vapaa" alueen viestit on tassa vuosien varrella kylla menneet aika surkeaan tasoon, ei millaan pahalla.
Ma olen seurannut "vain" 5vuotta ja mun mielesta taalla oli ihan jarkeviakin keskusteluja. Esim. katselin tana aamuna taalla Aasian suunnassa perjantai-illan aloituksia. Huh huh..... taitaa monella menna huonosti tai sitten vaan lukijakunta on nuorentunut
Just lähdin ketjusta jossa mollataan vanhempia joilla on lapsia pienellä ikäerolla tai lapsi yksi tai lapsilla isot ikäerot.
Ei ole pakko ärsyyntyä ketjuista, niistä voi poistua.
On täällä ihan mukaviakin ketjuja.
Eihän täältä oikeasti mitään vertaistukea saa. Itse luen vaan huvin vuoksi ja päivittelen sitten monien kirjoittajien julmuutta. Anonyymisti on niin helppo lyödä lyötyä. Aina tietenkin tällaisia ikäviä kirjoittajia löytyy kaikilta keskustelupalstoilta, mutta kun täällä niitä tuntuu olevan suurin osa. Kriittisesti voi kirjoittaa ja olla asioista eri mieltä, mutta täällä ihan suoraan haistatellaan, haukutaan äidit, isät ja lapset, tuntematta ihmisiä ollenkaan. Omituista joo.
Ap, täällä tosiaan on paljon nuorta porukkaa, paljon lapsetonta porukkaa ja paljon myös mt-ongelmaisia, joilla on kehnot sosiaaliset taidot jotka ei netissä ole sen paremmat. Mut ei näitä tyyppejä useinkaan kiinnosta vastata asiallisiin keskusteluihin. Ja monissa ketjuissa heidän vastauksensa erottuvat selvästi jo otsikossa, joten ei niitä tarvitse edes avata.
Mietihän, että jossain olisi koolla tällainen joukko ihmisiä kuin av:llä. Sinä tuskin kiinnittäisit mitään huomiota humalassa örisijöihin, aggressiivisiin ihmisiin tai teinien huuteluihin. Ei niihin tarvitse netissäkään reagoida.
Pelottavinta minusta on että nämä kaikki hullut kirjoittajat ovat oikeutettuja saamaan lapsia, kasvattamaan niitä ja vailuttamaan yhteiskunnan asioihin.
Tätä palstaa lukiessa saa selville mitä ihmmiset ajattelevat ja olen tyrmistynyt ihmisten sivistymättömyydestä sekä mielepiteistä monissa asioissa.
että koska niin suuri osa kirjoittajista on nuoria tai ongelmaisia, niin mielipiteiden kuuluukin olla mustavalkoisia, kypsymättömiä ja epäempaattisia. Eihän monilla kirjoittajilla ole mitään käsitystä esimerkiksi perhe-elämästä, elämän vastoinkäymisistä tms. Ihmisen mieli toimii niin, että kunnes elämä toisin opettaa, ajatellaan oman hyvän elämän johtuvan omasta erinomaisuudesta ja muiden ongelmien johtuvan siitä, että nämä eivät vaan osaa elää oikein. Monimutkaisiin asioihin pyritään etsimään yksinkertaisia ratkaisuja, koska ei osata enempää.
"uuden sukupolven" tulleen äiti-ikään.
Julmaa ja välinpitämätöntä sekä mustavalkoista elämää kokematonta kirjoittelua.
Tästä saisi hyvää tutkimusaineistoa siihen, miten 90-luvun lama vaikutti sen aikaisiin lapsiperheisiin ja niiden lasten henkiseen kehittymiseen laman jälkimainingeissa.
Huolestuttavia elementtejä monessa ketjussa.
että koska niin suuri osa kirjoittajista on nuoria tai ongelmaisia, niin mielipiteiden kuuluukin olla mustavalkoisia, kypsymättömiä ja epäempaattisia. Eihän monilla kirjoittajilla ole mitään käsitystä esimerkiksi perhe-elämästä, elämän vastoinkäymisistä tms. Ihmisen mieli toimii niin, että kunnes elämä toisin opettaa, ajatellaan oman hyvän elämän johtuvan omasta erinomaisuudesta ja muiden ongelmien johtuvan siitä, että nämä eivät vaan osaa elää oikein. Monimutkaisiin asioihin pyritään etsimään yksinkertaisia ratkaisuja, koska ei osata enempää.
mukaan täällä kyllä pyörii enimmäkseen +-30v. naisia.
Eli se siitä nuoresta ja ongelmaisesta. Kyllä nämä kirjoittajat ovat ihan aikuisia hulluja.
On täällä hyviäkin keskusteluja, mutta jo kolme vuotta palstailleena voin sanoa että suurinosa menee kinasteluksi. Tai ihmisillä on niin vahvoja mielipiteitä että niistä ei jousteta vaikka toisen mielipiteessä olisikin järkeä. On vain yksi oikea.
Tätä samaa olen kuitenkin huomannut ihan oikeassakin elämässä. On todella kova tarve puolustella omia mielipiteitä ilman parempia perusteluja..ehkä se on sitä minä minä kulttuuria.
Asiallisia vastauksia saa kun muistaa laittaa keskusteluun että ilkeilijät eivät turhaan vaivaudu vastaamaan.
Pitää vain itsekin yrittää olla provosoitumatta ja suhtautua palstaan huumorilla ja viihteellä. Ja poimia ne jyvät akanoista.
- Äidit, jotka ovat täällä lähinnä päivisin, lasten päiväuniaikaan ja alkuillasta. He eivät juuri roiku täällä iltaisin, viikonloppuisin tai iltapäivällä neljän ja kuuden välillä, koska on muuta puuhaa
- loput kirjoittelevat sitten juurikin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin.
Tämän vaihtelun huomaa aivan selvästi keskustelun tasosta. Se on paljon korkeampi päivisin, ja aivan ala-arvoinen perjaintaina illalla. Itse voi valita, mihin aikaan nettinsä avaa ja palstalle tulee.
minä tosiaan tykkään tästä palstasta. Hyppään automaattisesti yli kaikki otsikot, joissa lukee klassiset provoaiheet (maahanmuutto, paino, ennen oli paremmin-aiheet, lapsia ei osata kasvattaa-aiheet) ja keskityn niihin jotka oikeasti kiinnostaa. En mä mitenkään ahdistu tästä palstasta, koska useimpien mielipiteet ei mua mitenkään erityisesti kosketa. Aina olen saanut asiallisia vastauksia aloituksiini, vertaistukea ja apuakin.
Tosin kuulun myös todellisessa elämässä niihin, jotka kokevat elävänsä varsin mukavassa maailmassa. Olen aina saanut apua isoissa ja pienissä asioissa, aina on autettu rattaiden kanssa bussissa jne. Ehkäpä ne, joilla on omassa elämässä asiat solmussa, tulevat sitten tänne riehumaan.
että päivällä täällä on pienten lasten äitejä (äitysloma) jailtasella siten niiden isompien lasten äitejä, jotka ovat päivisin töissä.
Tästä siis seuraa se, että iltaisin saa huomattavasti järkevämpiä keskusteluja ja neuvoja ja ohjeita ihmisiltä, jota eivät ole niin mustavalkoisia ja jotka ovat jo kasvattaneet lapsiaan enemmän kuin 6 kk. ja näin tietävätkin asioista ja elämästä riittävästi kirjoittaakseen järkeviä.
Olet lukenut joidenkin aloituksia ja heti oot itse tuomitsemassa koko palstaa ala-arvoiseksi. Huoh. Tuomitaan tuomitaan vaan...