Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Ärsyttävimmät fb-kommentoijat?

Vierailija
16.09.2011 |

Aina välillä listataan ärsyttävimpiä ja typerimpiä päivityksiä, mutta mitkä ovat mielestäsi rasittavimpia tyylejä kommentoida omaa päivitystäsi?

Mulle tulee mieleen ainakin seuraavat:

1. Epäsensitiivisyys.

Saatan joskus päivittää jonkun hauskan lapsiin liittyvän sattumuksen, mutta koskaan en puhu lapsistani nimellä fb:ssa. Eiköhän melkein aina joku tampio kommentoi, että "Hyvä Siiri!" tms. Kärjistettynä samasta asiasta voisi olla tällainen kuvitteellinen tilanne: Tilapäivitys: "xxxx on hieman uupunut". Kaverin hyvää tarkoittava kommentti: "Yritä jaksaa. Avioero on raskas juttu." Eli kaikki ei yhtään osaa lukea sitä, miten paljon päivittäjä haluaa itsestään ja elämästään paljastaa.

2. Paremmaksi pistäjä, omien juttujen kertoja.

Jos päivitys on vaikka: "kuumetta 38", niin eiköhän jollain ole vielä enemmän. Tai jonkun lapsi on sanonut vielä hauskemman jutun. Tottakai tätä voi tiettyyn rajaan saakka tehdä, mutta sellaiset tapaukset ärsyttävät, jotka alkavat selostaa liian seikkaperäisesti omaa elämäänsä toisten päivityksissä. Se on vähän sellaista "ryöstämistä".

3. Asian vierestä ja ohi kommentoivat, huumoria ymmärtämättömät.

Aina päivitys ei mene jakeluun, ei sitten millään. Joku takertuu johonkin yhteen sanaan ja alkaa vänkäämään siitä tai muuten vaan ohjautuu jonnekin "omalle kiertoradalleen" pois alkuperäisestä aiheesta. Toinen lukunsa ovat sitten nämä, joihin ei minkäänlainen huumori tai ironia uppoa. Ei ainakaan ilman hymiöitä, eikä aina niiden kanssakaan... Eikä mikään ole ärsyttävämpää, kuin yrittää selittää näille (usein muuten hieman vanhemmille, 45 ja risat) ihmisille, että en ollu tosissaan, se oli vain huumoria. Huoh.

4. Paasaajat.

Jotkut vaan ovat niin aggressiivisia ja aina oikeassa ja huolissaan kaikesta (politiikka, ympäristö, maailman tila jne.), että saavat joka asian jollain tapaa väännettyä oman asiansa ajamiseen.

Tällaisia tuli näin äkkiseltään mieleen. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tuleeko muita ärsyttäviä kommentoijia mieleen?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen piilottanut seinältä sellaisten ihmisten päivitykset, jotka ärsyttää. Ainakin suurimman osan.

Enkä myöskään itse jaa päivityksissä sellaisia asioita, mitä joku ei sais tietää. En tykkää kanskaan inside jutuista, joissa salamyhkäisesti kerrotaan, jostain, mut silti ei voi kaikille sitä kertoa.

Ja itsekin olen vähän tykkääjä, mutta tykkään vain sellaisten ihmisten tiloista, joiden kanssa olen muutenki tekemisissä ja tiedän ettei ne siitä ärsyynny. Samoin suurin osa mun tilan tykkääjistä on aina ne samat ja en siitä kyllä todellakaan ärsyynny.

Mut joo onhan se fb sellainen ärsytysten maailma, mut onneksi siellä voi rajata näitä mahdollisuuksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla