En osaa olla oma itseni muiden seurassa
tai oikeastaan en edes tunne itseäni, en osaa edes sanoa milloin olen oma itseni. Olen niin pitkään kuin muistan miettinyt mitä muut minusta ajattelevat mutta nyt tuntuu että olen hukannut itseni lopullisesti :(
Olen parisuhteessa miehen kanssa, jota tavallaan olen rakastanut koko ajan mutta koska en osaa edes sanoa mitä haluan, kyseenalaistan miestä ja suhdettamme jatkuvasti. Se hiertää mieltäni lähes joka päivä ja olen tulla hulluksi koska en enää osaa olla kyseenalaistamatta.
Suhteet ystäviini ovat myös tavallaan muuttuneet, en osaa/uskalla sanoa heille enää mitään suoraan. Puhun kyllä omista asioistani (niistä joista haluan) hyvinkin suoraan ja kerron ajatuksistani mutta en halua kommentoida heidän sanomisiaan mitenkään, tuntuu kuin haluaisin miellyttää kaikkia niin paljon etten vahingossakaan pahoita heidän mieltään.
Myös uusien kaverisuhteiden luominen on vaikeaa, koska en pääse syvempään yhteyteen kenenkään kanssa varautuneisuuteni vuoksi. Olen viime vuosien aikana tutustunut moneen ihanaan ihmiseen mutta koska en osaa olla oma itseni, tuntuu että suhde ei voi syventyä (kyse siis ystävistä).
Onko teillä neuvoja miten löytäisin itseni ja lakkaisin (ainakin vähentäisin) ajattelemasta muiden mielipiteitä?