Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen surullinen alle 7v lasten puolesta jotka tunnistavat kirkkaat :-(

Vierailija
16.09.2011 |

Vaikka mitä väitätte niin lapsille on parhainta viinaton lapsuus.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se, että aikuinen juo 2 cl laatuviskiä, on lapsen pahoinpitelyä?

Vierailija
2/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni juo ehkä kerran tai kaksi kertaa kuussa lasillisen viiniä. Silti lapsemme on tiennyt jo alle 7-vuotiaana mikä on viina tai kalja. En tiedä mistä, ehkä juhlista esim. häistä? Emme kyllä käy missään kosteissa juhlissa minne lapset ovat tervetulleita. Tai siis toki häissä käymme, mutta lähdemme hyvissä ajoin jos ovat ns. iltahäät jossa illanmittaan humalataso nousee.

Eli ei se heti tarkoita viinahuuruista lapsuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille näyttää, että tässä isi/äiti ottaa sitä ja tätä.

Tulipa kerran todella paha mieli noin 5v pojan puolesta joka valitsi isälleen kaljaa marketissa :-(

Vierailija
4/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa kerran todella paha mieli noin 5v pojan puolesta joka valitsi isälleen kaljaa marketissa :-(

mutta jos lapsi kysyy, mitä juon, vastaan. En minä rupea paasaan, että siitä tulee humalaan tai jotain. Jops lapsi haluaisi maistaa, sanon että se on aikuisten juomaa. Niin yksinkertaista.

Vierailija
5/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä 8-vuotias bongas hyllystä. kysyi, että onko toi joku koriste.

ja meillä juodaan olutta tai viiniä lähes päivittäin.

Vierailija
6/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika valitsee aina isälleen kaljan ( N !)kaupassa koska etsii harvinaisia pullonkorkkeja ja on tällöin juuri saanut ympäri puhuttua iskän ostamaan ja juomaan sen yhden oluen.. että sääli vaan ihan rauhassa kun keksit ensin miksi säälit :)

Vierailija
7/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua huolestuttaisi, jos lapsi hätääntyisi ja ahdistuisi nähdessään alkoholipulloja.

Se, että niitä on kotona ja lapsi tunnistaa olutpullon tai viinapullon, ei kerro yhtään mitään siitä minkälainen suhde vanhemmilla on alkohonlin käyttöön.

Raivoraittiuskin voi olla pahaksi, jos alkoholista tehdään tabu ja ihan kauhea mörkö.

Vierailija
8/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi valitsee olutpulloa? Tekee sen pullon ulkonäön perusteella. Minun poika mielellään kertoo mielipiteensä minun vaateostoksista, ei se silti niitä käytä tms :)

Vierailija
9/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon olutta 4-6 kertaa vuodessa. Muita alkoholijuomia en sitten itse juokaan). Kerralla juon 0,5-2 pulloa. Niin vain minunkin lapseni kysyi, että ostetaanko sinulle olutta, niin sinulle tulee hyvä mieli? Hänelle kun oli tullut hyvä mieli, kun sai pillimehun.

En säälitellyt lapseni lapsuutta ollenkaan. Olin vain ylpeä siitä, että olen kasvattanut niin hienon pojan, joka haluaa tehdä muutkin onnellisiksi.

Vierailija
10/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua huolestuttaisi, jos lapsi hätääntyisi ja ahdistuisi nähdessään alkoholipulloja.

Se, että niitä on kotona ja lapsi tunnistaa olutpullon tai viinapullon, ei kerro yhtään mitään siitä minkälainen suhde vanhemmilla on alkohonlin käyttöön.

Raivoraittiuskin voi olla pahaksi, jos alkoholista tehdään tabu ja ihan kauhea mörkö.

Jotenkin aavistelin, että tähän ketjuun vastaisivatkin juuri ne, joilla kotona käytetään alkoa muodossa tai toisessa.

En tiedä missä piireissä pyöritte, mutta ainakaan meillä ei ole tapana lasten tietävän kaljamerkeistä saati käyvän alkossa.

Jos tämä on tiukkapipoisuutta niin sittenpä on. Alle kouluikäinen on vielä niin pieni, että myöhemminkin oppii.

Vierailija
11/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapset tunnista kaljamerkkejä tai käy alkossa. Itse kyllä juodaan monena iltana viikossa jotain alkoholipitoista.

Vierailija
12/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedetään pillereitä niin ei kukaan tajua :D

Vierailija
13/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan aikuiset juovat viikossa pullon viiniä ja pari pulloa siidriä/olutta (yhteensä, ei per nuppi).

Vierailija
14/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä, maitoa, teetä, kahvia tai kaakaota. Eikö saisi vastata lapsen kysymyksiin?

Vierailija
15/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyllyillä - ja tuskin kukaan on asiasta huolissaan ja panikoi.

Miksi ihmeessä vaikkapa viinipullon hakeminen Alkosta ruokaostosten yhteydessä olisi jotenkin lapselle haitallista? Aikamoista kaksinaismoralismia taas osoittaa sellainen "Alkoon on luikittava salaa ja mielellään kenenkään huomaamatta" -mentaliteetti, ja se kielii kyllä jo jonkin.

Jotenkin aavistelin, että tähän ketjuun vastaisivatkin juuri ne, joilla kotona käytetään alkoa muodossa tai toisessa.

En tiedä missä piireissä pyöritte, mutta ainakaan meillä ei ole tapana lasten tietävän kaljamerkeistä saati käyvän alkossa.

Jos tämä on tiukkapipoisuutta niin sittenpä on. Alle kouluikäinen on vielä niin pieni, että myöhemminkin oppii.

Vierailija
16/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä edelleen vahvistaa käsitystäni siitä, että ihmisellä, joka käyttää alkoholista sanaa 'alko', on jotain ongelmaa. Joko ahdasmielinen uskonnollisuus tai sitten kokemusta elämisestä alkoholistin läheisyydessä.

Halusit tai et, alkoholi on osa kulttuuriamme samoin kuin tupakka, autoilu, kirkossa käyminen, kiroilu tai vappumarssi. Vaikka sinun perheesi ei nähin osallistuisi, on hyvä, että lapsen suhde näihin on mahdollisimman normaali, jos niihin törmää. EI jostain tietäminen tarkoita, että sitä harrastaisi kohtuuttomasti tai ollenkaan. Ennemmin päinvastoin, näistä paheista puhuttaessa.

Vierailija
18/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä edelleen vahvistaa käsitystäni siitä, että ihmisellä, joka käyttää alkoholista sanaa 'alko', on jotain ongelmaa. Joko ahdasmielinen uskonnollisuus tai sitten kokemusta elämisestä alkoholistin läheisyydessä. Halusit tai et, alkoholi on osa kulttuuriamme samoin kuin tupakka, autoilu, kirkossa käyminen, kiroilu tai vappumarssi. Vaikka sinun perheesi ei nähin osallistuisi, on hyvä, että lapsen suhde näihin on mahdollisimman normaali, jos niihin törmää. EI jostain tietäminen tarkoita, että sitä harrastaisi kohtuuttomasti tai ollenkaan. Ennemmin päinvastoin, näistä paheista puhuttaessa.

muuten ei "käytetä alkoholia" sen enempää kuin "käytetään lihaa" tai "käytetään sokeria" (no, sokeria käytetään sellaisenaan esim. leivonnassa). TOki pieni humaltuminen on mukava sivuvaikutus joskus ja jossain tilanteessa.

Juomat on juomia ja aikuisen kohdalla ei ole niin iso ero, ottaako sen ruokansa kanssa lasin viiniä vain lasin vettä tai maitoa. Riippuu ruoasta ja tilanteesta. Samoin illalla voi ottaa teetä tai yömyssyksi 4 cl viskiä. Tätä eivät tunnu ymmärtävän ne, jolla "alkoholia käytetään" ja joko ollaan absolutisteja tai vedetään kännit.

Vierailija
19/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä edelleen vahvistaa käsitystäni siitä, että ihmisellä, joka käyttää alkoholista sanaa 'alko', on jotain ongelmaa. Joko ahdasmielinen uskonnollisuus tai sitten kokemusta elämisestä alkoholistin läheisyydessä.

Halusit tai et, alkoholi on osa kulttuuriamme samoin kuin tupakka, autoilu, kirkossa käyminen, kiroilu tai vappumarssi. Vaikka sinun perheesi ei nähin osallistuisi, on hyvä, että lapsen suhde näihin on mahdollisimman normaali, jos niihin törmää. EI jostain tietäminen tarkoita, että sitä harrastaisi kohtuuttomasti tai ollenkaan. Ennemmin päinvastoin, näistä paheista puhuttaessa.

Vierailija
20/26 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on näköjään sellainen ajattelutapa, että jos ei ole absolutisti, niin sitten on alkkis joka mesoaa ja möyhkää ja jnka lapset on huonolla hoidolla.

Katsos, kun on olemassa kolmaskin vaihtoehto. Sitä kutsutaan kohtuukäytöksi. Itsekin olen kotoisin perheestä jossa käytettiin alkoholia, mutta järkevästi ja kohtuudella.

Yleensä näillä ihmisillä, jotka eivät tajua että alkoholia voisi edes käyttää kohtuudella, on traumaattisia kokemuksia alkoholista. Muttei se mene niin, että jos itse ei ole kokenut että joku voisi ottaa kohtuudella,

sitä ei kukaan muukaan olisi kokenut .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän