Riidoissamme mies ei ikinä pyydä anteeksi:(
Me riitelemme (aivan normaalisti, kuten varmast suurin osa pariskunnista), minä lepyn ja pyydän anteeksi mutta mies jatkaa vihoitteluaan ja ei koskaan pyydä anteeksi. Yhteenvetona on aina, että kaikki vika on minussa. Mitä ihmettä voisin tilanteessa tehdä?
Kommentit (4)
olen omasta mielestäni kiltti, myötäilevä ja sovitteleva. Mutta hän ei koskaan myönnä että hänessä on jotain vikaa. Ei koskaan pyydä anteeksi missään tilaneessa. Hän on vaativa ja tuomitseva.
Minusta hänellä on huono itsetunto ja se on kai takana.
Entä jos se mies on ollut oikeassa eikä ehkä edes ollut aloittanut riitaa vaan yrittää sanoa, että asia nyt vain on näin tai että tämä on oikea toimintatapa, niin mitä hänen pitäisi pyytää anteeksi? Toki jos hän(kin) on sortunut nimittelyyn, huutamiseen ja muuhun vastaavaan loukkaavaan toimintaan riidellessä, niin silloin on syytä pyytää anteeksi vaikka olisikin ollut oikeassa.
sama ollut aina. Voin sanoa että terve, normaalin tunne-elämän omaava ihminen osaa pyytää anteeksi. Mun äiti sairastuikin masennukseen/paniikkihäiriöön, koska joutui/joutuu elämään tunne-elämältään häiriintyneen ihmisen kanssa. Että varo vaan. Ja lapsista sen verran...mun on ollut aina vaikea pyytää anteeksi, olen joutunut sen tietoisesti opettelemaan, koska kotona anteeksipyytäminen ja yleensä riidat ei olleet terveitä.
Kun tulee riitaa, mies on HETI pahoilla mielin ja pyytämässä anteeksi, kun minua vielä kiukuttaa. Minä siis lepyn paljon hitaammin kuin mies. Sitten kun lepyn, mies on jo pitkään ollut ns. normaali ja riita unohdettu, joten en aina muista pyytää anteeksi.