Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle ajokortti?

Vierailija
16.09.2011 |

Onko yleistäkin että lapsille kustannetaan ajokortit? Me ei edes olla ajateltu sellaista. Minusta ajokortti on ihan henkilökohtainen juttu, jonka hankkii joskus jos itse haluaa. Itse olen ajanut kortin 25-vuotiaana, miehelläni ei ole korttia. Ei meillä ole autoakaan eikä tarvita.

Onko ajokortti kaikille muille sellainen itsestäänselvyys?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun ollaan oltu omillaan, pikkuveli 18 v täytettyään, eli vanhempien kustannuksella. nyt omat vanhimmat lapset on jo 18 v, mutta eivät ole korttia ajaneet. jos sen tekevät opiskeluaikana, me kustannetaan.

Vierailija
2/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ajokortti on hyvä olla olemassa. Mulle on vanhemmat sen joskus kustantaneet ja me kustannetaan sellainen meidän omille lapsille, jos sen vaan haluavat.

Kaverin poika ei päässyt jatko-opiskelemaan mutta on nyt vuoden ainakin pullakuskina, eipä tollasta duunia voi ilman korttia tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on molemmille vanhemmat maksaneet kortit ja olemme hankkineet ne heti kun mahdollista, itse taisin käydä kirjallisissa 18 v syntymäpäivänäni.

Kustannan tuon myös lapsilleni ihan mieluusti.

Vierailija
4/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ajaa se nuoren, voin sanoa omasta kokemuksesta, sillä itse ajoin liian vanhana. Ja samlla saadaan sitten autokuski omasta takaa :-)

Vierailija
5/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortti on hyvä olla olemassa.

Meillä on tehty niin, että mummo ja toisen lapsen kummitäti on kummallekin antanut rahaa lahjaksi synttäreinä ja jouluna nimenomaan ajokorttia varten. Ajokorttirahan lisäksi ovat antaneet jonkun ns. pikkulahjan.

Ei siis olla itse maksettu. Pojalla on kortti, kakkosvaihe on nyt talvella edessä, ja mietin jo, että kukas sen sitten kustantaa? Tytär on lukiossa, ajokortin ajo edessä ensi keväänä.

Aikamoiset kustannukset tulee, jos vanhemmat automaattisesti maksaa ajokortin! Olen kyllä itse sitä mieltä, että joko se pitäisi itse tienata tai sitten saada lahjaksi, esim. ylioppilas-, valmistujais- tms. lahjaksi. On vaan harmi, kun nykyään on niin hankala saada kesä- tai muitakaan öitä, jotta voisi itse sen kortin maksaa.

Vierailija
6/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti mä ja sisarukset ollaan saatu heiltä rahat ajokorttiin.

Itselläni on 3 lasta ja aion maksaa heille ajokortit, jos haluavat sellaiset. Ajattelin myös avustaa auton ostossa etteivät osta jotain satasen autoa, joka on turvaton, kun muutenkin nuoren kuskin taidot ovat kehnonlaiset.

Vierailija
7/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi parhaillaan käy autokoulua, onneksi sitä voi maksaa erissä.

Mä en itse kehtaisi ottaa vastaan niin kallista lahjaa lapselle kuin ajokortti, varsinkaan kun kummit tai sukulaiset ei ole edes vihjanneet siihen suuntaan niin en ota edes puheeksi itse.

Vierailija
8/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni olivat pieniä, ne nukkuivat ja minä ajoin. Laskin aina ääneen, montako vuotta vielä ennen kuin minä voin mennä nukkumaan takapenkille ja lapsi ajaa.

Meillä ajokortti on aika välttämätön, kun sellaisella seudulla asutaan. Mielellään lapselleen antaa perinnöksi jotain muutakin kuin perinteisen 100 m etumatkaa. Ajokortti on kuitenkin sekä hyödyllinen että tarpeellinen, vaikka maksaakin.

Vierailija
9/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sellaisia töitä, jotka sopivat ilman ammattia oleville nuorille. Aiotteko hankkia lapsillenne myös hygieniapassit tai siis pakotatteko lapset ne hankkimaan?

..ajokortti on hyvä olla olemassa. Mulle on vanhemmat sen joskus kustantaneet ja me kustannetaan sellainen meidän omille lapsille, jos sen vaan haluavat.

Kaverin poika ei päässyt jatko-opiskelemaan mutta on nyt vuoden ainakin pullakuskina, eipä tollasta duunia voi ilman korttia tehdä.

Vierailija
10/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahallisesti jos tämä apua tarvitsee.

Vierailija
11/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortti on itsestäänselvyys ja se lapsille kustannetaan kun ajankohtaiseksi tulee.

Vierailija
12/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sellaisia töitä, jotka sopivat ilman ammattia oleville nuorille. Aiotteko hankkia lapsillenne myös hygieniapassit tai siis pakotatteko lapset ne hankkimaan?

Se oli esimerkki siitä että ajokortista voi olla hyötyä. Kun et sitä tajunnut niin ei voi mitään.

Vierailija
13/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille kustannettiin ajokortit. Ajotaito kuuluu mielestäni yleissivistykseen. Poika halusi kuorma-autokortin, josta on ollut hyötyä myös kesätöissä.

Vierailija
14/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt eivät korttia ole edes halunneet ajaa. Olisi kustannettu, jos olisivat kortit halunneet. 15-vuotias tyttö aikoo kortin ajaa ja ilman muuta me maksetaan se.

Vierailija
15/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika yleistä oli meilläpäin lukiolaisten keskuudessa että vanhemmat maksoivat ja kortti ajettiin heti 18v.

Vierailija
16/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse saavat tulevaisuudessa maksaa lapsetkin, kun siihen ikään ehtivät.

Vierailija
17/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu Lapissa ja matkat on pitkiä, julkiset menee ehkä kerran päivässä. Ilmankin olisi silloin nuorena pärjännyt, mutta ei enää kun tekee kolmivuorotyötä ja työpaikalle on 35-60km.

Ja vanhempani sen tosiaan minulle maksoivat. Nyt ajattelen että saisimme omille lapsillemme säästöön rahaa niin että se kortti sitten maksettaisiin niistä säästöistä.

Vierailija
18/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen "must" kuin lukionaikainen elättäminen tai rahallinen tukeminen armeija-aikana.

Vierailija
19/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ihan itse on tehnyt töitä ja säästänyt rahat sekä korttiin että autoon. Ajoi kortin heti kun pystyi.

Pullamössösukupolvelle tietysti kustannetaan kaikki, on se ihme juttu kun ne eivät sitten osaa töitä tehdä vaan makaavat aikamiehinä äidin sohvalla...

Vierailija
20/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimme maksaneet kuorma-autokortin, mutta ei ole tähän mennessä kukaan halunnut.

Hygieniapassi, työturvallisuuskortti ja monet muut sisältyvät ammattiopintoihin, mutta jos joku lapsi haluaisi sellaisen muuten hankkia, niin maksaisimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme