Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekkään tehty hampaan paljastusta kirugisesti?

Vierailija
16.09.2011 |

Pojallani tällainen operaatio olisi edessä. Tiedän siitä vain, että tehdää puudutuksessa kirurgin toimesta. Onko paha homma? poikaa jännittää ja minua myös..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtii jotain tunti sit hampaan paljastus kauanko se sattuu ja koska sen kanssa voi syödä ja sattuuko se kun puudutus laskee

Vierailija
2/25 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin jotain 4 päivää sit hampaan paljastus kirugisesti kuuko sen sattua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon 13 vuotias tyttö. Ei ollut yhtään paha eikä ees kipee sen kälkeen kun ihan hiukan. Siit on noin puoli vuotta eikä hammasta näy!

Vierailija
4/25 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 13 ja mulla ei ollu juuri yhtään kipee ja syödäkkin pystyin!

Vierailija
5/25 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 13 ja minulle on tulossa sama operaatio.. Heh, kai nämä vastaukset täällä jotenkin auttoivat jännitykseeni.

Vierailija
6/25 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pojallesi tehdään ko. toimenpide? Minun tyttärelläni 8v ei yläkulmahampaan ole vieläkään puhjenneet, vaikka maitohampaat lähteneet pois jo yli 2v sitten. Röntgenkuvan mukaan uudet hampaat ovat kyllä olemassa, mutta jostain syystä eivät vain puhkea..auttaisikohan toimenpide myös tyttäreni tapauksessa?

Vierailija
7/25 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hänelle ollut mitenkään paha operaatio, kesti n. tunnin. Mutta tyttö onkin sellainen, joka ei valita koskaan mistään. Hän oli tuolloin 10-vuotias. Kirurgi ja hoitajakin ihmettelivät tytön reippautta ja rauhallisuutta. Onneksi operaatiossa ei ollut mun kuopus, joka ei anna kouluterkan mitata edes verenpainetta.

Vierailija
8/25 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt jo 13 v ja tätä hammasta on odoteltu näkyviin jo jonkin aikaa. Nyt se sitten pitää paljastaa ja oikomiskojeilla autetaan kasvamaan paikoilleen. Poika on yleensä ollut hampaanpoistoissa reipas mutta kun puhutaan kirurgista niin se kuulostaa pahalta.. Mutta jos siitä on 10v selvinnyt niin eiköhän se sitten mene...silti jännittää

Hammaslääkäri sanoi, että joskus vaan käy niin ettei hammas puhkea itsestään ja silloin päädytään tällaiseen operaatioon.

Vierailija
9/25 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi oon 12v Mulle tehtiin tää kyllä mua vähän jännitti mutta siis ensin mun ikeneen laitettiin "pintapuudutus" sitten melkein heti sen perään varsinainen puudutus se vähän nipisti mutta siitten ne alotti olin ihan puuduksissa joten en tuntenut mitään. Sitten he vai viilsi haavan ja alkoivat sitten paljastaa sitä raaputtamalla jonkin ajan päästä lääkäri sanoi että alkaa laittaa tikkejä se ei sattunut yhtään kun he olivat pistäneet jotain 3 tai enemmän niitä tikkejä se sanoi että ollaan jo loppu suoralla sitten se loppui olin aika puuduksissa mutta olin onnellinen lääkärit kehuivat minua ja lähdin äitini kanssa kotiin kahteen päivään ei saanut urheilla ja piti syödä jotain viileää . Siinä se sitten olikin mutta hyvin se menee :)

Vierailija
10/25 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin nuorena, kun toiset viisaudenhampaat tulivat esille, mutta yksi jäi ikenen sisälle. Hampaan päälle ollut ien tulehtui ja turposi. Puudutettiin ja poltettiin se ien pois hampaan päältä ja muotoiltiin polttamalla myös reunat. Haisi poltetulle lihalle ja maistui myös. Jäi siisti palovamma suuhun, joka paranikin nopeasti. Eniten sattui puudutus. Palovammalle oli joku kipua vievä paikallishoitoaine tai kotona laitettava puudute.

Vierailija
11/25 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla poltettiin jos edellisellä viillettiin??

Vierailija
12/25 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mahtaisitko olla viellä palstoilla, jotta kuulisi miten teidän leikkaus/hoito on lähtenyt sujumaan? Meidän lapsella tämä edessä...

hirvittää!

Vierailija
13/25 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla 13v. silloin. Maitohammas ei ollut edes lähtenyt joten se jouduttiin myös poistamaan murskaamalla.. Kuulostaa paljon pahemmalta kuin oli. Puudutuksen ansiosta ei tuntunut miltään, ainoastaan maitohampaan jättämä "kuoppa" tuntui jonkun aikaa omituiselta. Poskihammas oli siis kyseessä.

Ei siis kannata turhaan liikaa pelätä tai jännittää.

Vierailija
14/25 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mahtaisitko olla viellä palstoilla, jotta kuulisi miten teidän leikkaus/hoito on lähtenyt sujumaan? Meidän lapsella tämä edessä...

hirvittää!

puoli vuotta sitten. Ihan pieni operaatio se oli, vaikka toki leikkaus. Ien puudutettiin, leikattiin viilto, ja hampaaseen kiinnitettiin "vetokoukku," joka taas laitetaan "vetonarulla" rautoihin kiinni.

Itse operaatio kesti puolisen tuntia, pariin tuntiin ei saanut syödä eikä juoda, ja pariin päivään ei saanut harrastaa liikuntaa. Antibiotteja lapsi söi muutaman päivän kuurin. Samana iltana ien oli kipeä, mutta jo seuraavana päivänä ihan ok. Lapsi oli leikkauspäivän pois koulusta, mutta ei muuta. Seuraavan päivän olisi saanut olla pois, jos olisi ollut kovin kipeä tai muuten huono olo.

Hyvin se varmasti teilläkin menee!

Vierailija
15/25 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas vähän lisää mitä siellä oikein tapahtuu :) mulla ei oo kumpiakaa kulmahampaita ylhäällä koska vinot ( siis TODELLA vinot) hampaat estää niiden tulon. Laitetaanko ensin ne telaketjut ja sitte tehää se leikkaus jos ei viekää mahu? Ja käytetäänkö sen jälkeenki telaketjui? Tehäänkö näitä kunnallisella ? (siis paljastusleikkaus)

Vierailija
16/25 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapselle suunniteltiin, mutta 3D röntgenin mukaan ne pystyi tulemaan. Ja nyt ne on puhjenneet ja jo puoliksi näkyvissä. Lapsi on kohta 15 v.

Vierailija
17/25 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon 13 v ja mulle just alle puol tuntii sitten kerrottiin että mulle tehään se paljastusleikkaus molempiin kulmahampaisiin ja mua pelottaa et se sattuu.. ekana multa siis vaan revitään neljä hammasta eli kulmahampaat ylhäältä ja sit viidennet hampaat keskeltä laskettuna ylhäältä ja sit kulmahampaille tehään se leikkaus.. ei se puudutus mua pelota mut enemmänki se leikkaus ku ne tekee viillon ja jollaki ketjulla vetelee hampaita tai jtn...😰

Vierailija
18/25 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen leikkaus itsellä tulossa. Jännittää tosi paljon kun pelkän hampaan poiston takia sain unettomia öitä. Vaikka hampaan poisto ei sattunut, kirurginen leikkaus kuulostaa pelottavalta. Saako sinne ottaa vanhemman mukaan? Kuinka paljon sattuu? Kuinka nopea? Onko kellään jtn positiivista joka saisi mut vähän rauhottumaan :(

Vierailija
19/25 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös kyseinen leikkaus edessä. Mulla molemmat kulmahampaat vinossa, joten ei ole vielä tullut. Sattuuko sen jälkeen paljonkin ja tunteeko sitä itse toimenpidettä? Kertokaa myös positiivisia asioita jos jollain sellasia on.

Vierailija
20/25 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se sulla jo vai onko vasta tulossa? Itellä on huomenna ja jännitää kauheesti kun muutenkin pelkään hammaslääkäreitä ihan älyttömästi😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän