Kamala haloo että ope maksaa tekstarinsa (vanhemmille) itse.
Nykyään kun on olemassa vaikka mitä tekstaripaketteja joiden kanssa ei niiden hinta ole paljon mitään niin onko kamala rahallinen menetyst hankkia sellaista?
Jos kunnassa ei ole esim. tuota Wilmaa käytössä niin kuin meillä.
Ajattelin vaan kun itse olen aina saanut sairauspoissaolotekstareista sun muista kuittauksen opelta.
Kommentit (23)
olemassa häiriintyneitä vanhempia, jotka pommittavat ja pommittavat jos ei vastaa. 10 viestiä päivässä on 300 kuukaudessa. En itsekään maksaisi työn takia tuollaista. Ja esimerkiksi meidän perheessä puhelut perheenjäsenille ovat ilmaisia joten en ihan heti lähtisi vaihtamaan operaattoria vanhempien takia.
Mitään työkuluja ei työntekijän pitäisi joutua maksamaan. Periaatekysymys.
periaate kysymys.. ei pitäisi koulun ja pkookaan mitään maksaa, siis päivähoitomaksun lisäksi.. ja kyllä on aina rahaa johki juttuihin jne annettava.. pastilli jne keräys.. siis mielelläni annan mut periaate kysymys.
Nyt toimistotyöntekijät hankkimaan kimpassa se mustekasetti. Ei maksa paljoa, kun kaikki, jotka tulostinta käyttävät, maksavat siitä jotain. Kopiopaperista sitten toinen keräys.
Sairaanhoitajat voisivat taas maksaa itse sen desinfiointiaineen. Marketeissa ei maksa paria euroa enempää, ja ajatelkaa, miten monta kertaa siitä pullosta riittää! Käytännössä ihan ilmaista.
Niin, ja voishan vanhempiakin vähän velvottaa. Jos vaikka kimpassa keräisivät opelle sen kännykän, johon se ope vois sen halvan tekstaripaketin hankkia...
rahanreikä.
Sukulaisinani ja ystävinäni opeja, koska määrärahat ovat hyvin niukat, niin ostavat kouluun kyniä, joita saa lainata heidän penaalistaan; tarroja/kiiltokuvia pikkuisten lasten suoritusten palkitsemiseen; juhla-aikoina jotkut herkut lapsille; luokkiin omat verhot, viherkasveja ym tekemään viihtyisyyttä ja kodikkuutta; oppimispelejä, oppimisvälineitä, askartelumateriaaleja; jos leivotaan, niin opehan tuo ne materiaalit omasta kodistaan (eri asia on tietenkin yläasteen kotitalous) jne.
Mutta kun kerran sinulle ei ole esim 5 tekstaria päivässä ongelma, niin voithan toki kustantaa lastesi opettajille kännykät ja liittymät.
mikset soita!
eli en odota vastausta edes ja silti on aina vastannut vähintään "Ok" niin en nyt tuollaista rupea soittelemaan, ei voi tietää kuinka hektisiä opettajan aamut ovat, esimerkiksi.
Hä? Maksaako koulu opettajan vaatteetkin?
Mitään työkuluja ei työntekijän pitäisi joutua maksamaan. Periaatekysymys.
ja käytkö töissä alasti?
mitä älykästä ajattelua jälleen kerran, tuliko ap:n mieleen, että samalla luokalla saattaa olla 30 oppilasta, joiden kaikkien vanhemmille pitäisi olla tekstaamassa ommalla kustannuksella (ja omalla ajalla), ei varmana kun se oma janipetterihän on se ainoa pentu millä on väliä.
jollekin tekstarin, se menee perille. Jos ope huomaa, että tekstareita katoaa, niin silloin hän varmaan vaihtaa liittymää.
Mun nuorimman luokalla vanhemmat pommittivat opettajaa aamusta iltaan. Homma karkas käsistä niin pahasti ettei kyseisellä opettajalla ole enää omaa kännykkää, vaan koulun yleiseen puhelimeen pitää soittaa joka helkutin asia. Ymmärrän hyvin ettei opettaja halua maksaa omasta pussistaan puheluita vanhemmille, koska joissakin tapauksissa niitä on oikeasti PALJON.
opettajalle. En ensimmäistäkään tekstaria ole laittanu. Enkä ole kyllä wilmaankaan vilkassu koskaan.
Mun takia ei ainakaan tule opettajille puhelinkuluja :)
Koululaisia ollu yhtä soittoa meidän perheessä vuodesta 1998 alkaen.
opettajalle. En ensimmäistäkään tekstaria ole laittanu. Enkä ole kyllä wilmaankaan vilkassu koskaan.
Mun takia ei ainakaan tule opettajille puhelinkuluja :)
Koululaisia ollu yhtä soittoa meidän perheessä vuodesta 1998 alkaen.
ei open tarvi maksaa omasta pussistaan sun nuukuutta.Jos sulla on asiaa ja otat yhteyttä,SINÄ MAKSAT!!!!
soittaa opehuoneeseen (oman open ei tarvitse edes olla paikalla, puhelimeen vastaaja ottaa viesti "x sairaana täään" vastaan.
Olen ope ja tehnyt tätä työtä jo 15 vuotta. Kertaakaan ei urani aikana ole tullut vastaan tilannetta, että yhteydenpitoon olisi tarvittu muuta kuin s-posti, wilma, koulun puhelin. Omaa kännykkänumeroani en ole antanut enkä anna.
Minusta olisi hyvä, jos opettajillakin olisi työkännykät. Niitä voisi pitää päällä silloin kun pystyy, eikä tarvitsisi omaa numeroa antaa kenellekään. Meillä toimistotyössäkin vaihtui huonepuhelimet kännyköihin, koska se on halvempaa. Kotiin ei tarvitse puhelinta ottaa. Luulisi, että kouluissakin on opettajahuoneissa puhelimia työasioiden hoitoa varten, joten eikö niitä voisi vaihtaa kännyköihin.
omasta pussistaan työhön liittyviä puhelinkuluja. Vähintään oman puhelimen käytön saa laskuttaa kululaskulla, ellei ole työpuhelinta tai puhelinetua.
kännykkänumeroita! Tieto poissaoloista ilmoitetaan joko soittamalla opettajanhuoneeseen tai kansliaan (sieltä viestit kyllä kulkevat!) tai tekstiviestillä opettajanhuoneen yhteiseen kännykkään tai Wilman kautta.
Kolme lasta on tällä hetkellä meillä ala- ja yläkoulussa, ja mitään ongelmaa tässä asiassa ei ole ollut.
lapset ole koskaan sairaina 13?
Meillä ei ole. En ole antanut puhelinnumeroani vanhemmille. Voivat soittaa koululle, jossa olen pääsääntöisesti klo 8-15 tai lähettää sähköpostia, johon saatana joskus vastata myös tuon ajan ulkopuolella.
Luokassa on yleensä n. 25 oppilasta. Jos jokaisen vanhemman tekstareihin vastailisi, niin saisi olla aikamoiset tekstaripaketit... Minusta työnantajan kuuluu vastata tällaisista kuluista. Niin kauan, kuin minulla ei ole työsuhdekännykkää, kännykkänumeroni ei kuulu vanhemmille.
Periaatekysymys.