Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pyörtynyt joskus? Millaisessa tilanteessa?

Vierailija
15.09.2011 |

Itse pyörryin viimeksi toissapäivänä, sitten nousi kuume ja flunssahan se oli iskemässä.

Välillä pyörtyilen menkkojen alkupäivinä. Näitähän riittää.

Entä oletko koskaan nähnyt miehen pyörtyvän?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörtynyt lapsena mm. rokotuksen ja verikokeen yhteydessä. Koulussa, soittotunnilla... 

Aikuisena laboratorion jälkeen, kun on laitettu lihasrelaksanttia lihakseen, keskellä terveyskeskuksen jonoa. Kotona sairaana ja kerran kun vain join jääkylmää juomaa helteella. 

Vierailija
22/28 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätysjuhlilla tyrkkäsivät veteen makaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kun joku mies sai diabeteskohtauksen lounasravintolassa, taikka kaikki siellä olijat näki. Ensin huojui ja tutisi, taisi joku tokaista että onko eilen tullut otettua liikaa kunnes hällä meni taju ja kaatui lattialle. Tuli ihmisiin kummasti vipinää. 

Itse meinasin pyörtyä kerran ollessani raskaana, raskaus ihan alussa. Bussissa vaan tunsin että huippaa tosi pahasti, alkoi ihan yks kaks. Hädissäni jäin bussista pois, ihme kyllä ja onneksi kohtaus meni ohi.

Toisella kertaa olin siskoni mukana sairaalassa kun häneltä poistettiin tikit polvesta. Silloin näkn tähtiä ja otin tukea seinästä. 

Kerran saunasta poistuttaessani aloin näkemään tähtiä ja outo kumina vaan kävi korvissa. 

Vierailija
24/28 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörryin ensimmäistä kertaa reilu 2 vuotta sitten, muistan tilanteen vieläkin kuin eilisen. Nousin sängystä aamulla ylös ja olin yksin kotona silloin. Kävelin huoneestani ovelle ja sitä kautta eteiseen eli reilu 2 askelta, ovelle kun olin päässyt niin vintti pimeni ja romahdin vain maahan, sitä ennen tunsin kuin jalat pettäisivät alta ja tutinaa. Heräsin siinä hetken kuluttua, ja ihmettelin mitä oli tapahtunut ja tajusin lyöneeni pääni eteisessä seisoneeseen pyörään, ja mukava mustelmahan siitä päähän tuli. Toisinaan meinaan edelleen pyörtyä, että jalat tutisee ja tuntuu kuin kaatuisin, mutta olen aina saanut jostain kiinni ja pidettyä itseni tajuissa. Joskus tämä toistuu monesti viikossa joskus saatta mennä kuukausikin ilman melkein pyörtymistä, mutta kerran olen vain kunnolla pyörtynyt. Lääkärissä en käynyt.

Vierailija
25/28 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti. Useimmin kovasta kivusta mutta kerran myös saunan jälkeen ja verikokeen jälkeenkin on taju lähtenyt. Mieskin kuulemma on teininä pyörtynyt kovassa kuumeessa.

Vierailija
26/28 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa, ekan kerran lapsena korvalääkärillä ihan älyttömän kovan kivun takia. Toisen kerran hammaslääkärillä hoitotuolista noustua, kun ensin oli poistettu kaksi viisaudenhammasta samalla kertaa. Ja itse olen saanut aika monta asiakasta pyörtymään, kun otan työkseni verinäytteitä. Mutta täytyy sanoa, että osaan jo aika hyvin "lukea" asiakkaita ja laitan monet jo valmiiksi makuuasentoon ennen verinäytteenottoa.

Vierailija
27/28 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörtynyt useamman kerran, olin melkoisen sairas (anoreksia-bulimia), kärsin mm. anemiasta, matalasta verenpaineesta, todnäk matalasta verensokerista ja dehydraatiosta. Sillä yhdistelmällä ihmettelen että niinkin hyvin pysyin tolpillani. Kerran muistan pyörtyneeni heti aamulla niin että löin pääni ja sitten heräsin - en tiedä kuinka pitkän ajan jälkeen, tuntui tunneilta mutta luultavasti vain sekunteja - siihen kun päästä tulee verta. Useamman kerran pyörryin kun olin nousemassa vessanpöntöltä ja luultavasti olin oksentanut aivoni pihalle ja sitten taju kankaalle. Huvittavaa (?) sinänsä että suurinta osaa tapauksista en edes muista, jossain potilasasiakirjoissa ym. vain merkintöjä. Mutta hauskaa ei ollut ja onneksi historiaa.

Vierailija
28/28 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörtynyt kerran. Oltiin tekemässä kaverille lettejä. En tiedä mistä johtui, en varmaan ollut syönyt/juonut hyvin. Alkoi vaan pyörryttää kerkesin sanoa että huimaa ja sitten vintti pimeni. Kun heräsin tuntui, että olisin nukkunut monta tuntia, kaverit sanoi että olin ihan vähän aikaa tajuttomana. Onneksi saivat kiinni ennenkuin pää osui lattiaan.

Tuon jälkeen olen muutaman kerran meinannut pyörtyä. Tällöin on auttanut kun on käynyt istumaan ja laittanut pään polviin,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme