Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt saan tuntumaa yh arkeen =/

Vierailija
15.09.2011 |

Onneksi ei ole pysyvää, mutta 4 viikkoa riittääkin mulle ihan varmaan. Mies lähdössä reissuhommiin ja ainakin 4 viikkoa on pois, mahdollisesti pidempään.

Itse vielä sen jaksaa ja 1v ei niin ymmärrä, mutta 7v ja 5v varmaankin halkeavat ikävään.

Ja varmasti tämän jälkeen nostan hattua jokaiselle yksinhuoltajalle.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sitä mielelläni. vielä mieluummin olisin sellainen yh jonka taloudessa on se toinenkin tilipussi :D

Vierailija
2/24 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vkoa teillä, mutta onneksi tosiaan vain väliaikaista! Isommille lapsille varmasti kaikkein vaikeinta, mutta hekin pärjäävät, kun muistaa selittää, että se on vain tilapäistä ja isä kyllä tulee takaisin heti, kun voi. Onneksi varmaan voivat soitella isän kanssa. Miehelle tuo voi olla ehkä hankalinta?

Hatunnostoasi emme kaipaa, mutta toivottavasti osaat ehkä vähän paremmin arvostaa meitä vanehmpia, jotka aina ja kaikessa hoitavat lapset yksin. terkuin kahden yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai raskaushormonit pinnassa, mutta itkua nieleskelin lukiessani joitakin yksinhuoltajien kommentteja.

Ette ehkä kaipaa hatunnostoa, mutta silti ihailen, kuinka pystytte venymään kaikkeen siihen, mihin itse tarvitsen toisen täysivaltaisen aikuisen apua ja silti välillä tuntuu rankalta.

My respect.

Vierailija
4/24 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhärit saavat myös joka toinen viikko tai ainakin viikonloppuisin vapaa-aikaa lapsistaan, johon matkatöissä olevien puolisoilla ei yleensä ole mahdollisuutta.

Miehet ovat nääs väsyneitä raskaan matkustamisen jälkeen haluavat ladata kotona akkujaan, jolloin lapset puolestaan hyppivät huomionkipeinä silmille.

Kolmen lapsen totaaliyhärinä väitän näin, perusteluna ihan vaan se, että yhäriperheessä yhäriarki on normia: se sujuu. Kun taas kahden vanhemman perheen toisen vanhemman pidempi (ainakin jos se on harvinaista, saatika sitten ensimmäinen kerta) poissaolo laittaa kotona olevan vanhemman ja lapset aivan uuden tilanteen eteen.

Ja toisinpäin ajateltuna: meidän perhe olisi varmaan aikamoisessa kriisissä hyvän aikaa, jos meille yhtäkkiä pölähtäisi joku ylimääräinen aikuinen :D

Vierailija
5/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi sydämmessään tukevan sinua ja saat puhua miehellesi lapsista ja heidän kanssa olemisesta ja heidän elämästä. Ja saat tukea mieheltäsi koko ajan. Sitä ei ole yh:lla ja se on aika hemmetin iso asia.

Vierailija
6/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi palaa, pääset kainaloon lohduttautumaan eikä maailma kohtele sinua asenteellisesti. Et kärsi vähävaraisuudesta.

Vierailija
7/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi sydämmessään tukevan sinua ja saat puhua miehellesi lapsista ja heidän kanssa olemisesta ja heidän elämästä. Ja saat tukea mieheltäsi koko ajan. Sitä ei ole yh:lla ja se on aika hemmetin iso asia.

Vierailija
8/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies matkustaa paljon sellaisia 2-6 päivän reissuja. Silloin kun olin töissä, ei ollut niin raskasta kuin nyt, kun olen kotona kahden pienen lapsen kanssa. Viikonloput ovat pahimpia nytkin.

Toisaalta minusta on ihan kivaakin, kun mies on välillä poissa ja saa olla rauhassa kotona ainoana aikuisena ja päättää kaikista asioista yksin.

Lapsillanne tulee kyllä varmasti aika ikävä, kun mies on noin pitkään poissa, mutta voittehan te varmasti soitella, mikä auttaa paljon.

Vierailija
9/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oikeasti ole yh, vaikka mies onkin poissa. Itse saan mieheltäni ainakin tosi paljon tukea, vaikka hän onkin poissa ja hän on kyllä sitten kotona ollessaan viikonloppuisin enemmän lasten kanssa kuin minä.

t. vitonen

Vierailija
10/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaavassa tilanteessa kuin ap, tosin ollut jo kuukausia ja pienemmät 3 lasta, eikä YHTÄÄN lohduta puhua sille miehelle meidän ongelmista. Ei se tajua sitä henkistä painetta eikä työn määrää. Päinvastoin, joskus se saa vain raivon valtaan ja tuntuu, että helpompi olisi sitten kokonaan yksin. Mies saa perhe-elämästä vain rusinat pullasta ja lapset palvoo, kun harvoin näkee.

Vierailija
11/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaavassa tilanteessa kuin ap, tosin ollut jo kuukausia ja pienemmät 3 lasta, eikä YHTÄÄN lohduta puhua sille miehelle meidän ongelmista. Ei se tajua sitä henkistä painetta eikä työn määrää. Päinvastoin, joskus se saa vain raivon valtaan ja tuntuu, että helpompi olisi sitten kokonaan yksin. Mies saa perhe-elämästä vain rusinat pullasta ja lapset palvoo, kun harvoin näkee.

Olis varmaan tosi sympaattinen ja kiva :)

t:2, joka ei ole yh

Vierailija
12/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty silloin jos miehesi käyttää reissuhommista saamansa rahat vain omiin tarkoituksiinsa, ei soita sinulle koko neljän viikon aikana, vastaat täysin yksin lasten kasvattamisesta ja lohdutat heitä, kun eivät ymmärrä, miksi isä jätti, joudut ehkä muuttamaan pienempään asuntoon ja sukulaiset alkavat sylkeä päällesi...

Ei millään pahalla ja tilannettasi aliarvioimatta, mutta asiat asioina.

Vierailija
13/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh ollaan sitten kun ollaan 100 % 24/7 ihan yksin vastuussa taloudesta, kasvatuksesta, arjen sujumisesta ja lapsista, eikä voi odottaa, että ihanaa neljän viikon päästä mä en enää olekaan yh!

Ärstyttää leikkiminen tuolla sanalla.

t. 100 % yh jo yhdeksättä vuotta

Vierailija
14/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh ollaan sitten kun ollaan 100 % 24/7 ihan yksin vastuussa taloudesta, kasvatuksesta, arjen sujumisesta ja lapsista, eikä voi odottaa, että ihanaa neljän viikon päästä mä en enää olekaan yh!

Ärstyttää leikkiminen tuolla sanalla.

t. 100 % yh jo yhdeksättä vuotta

No aina löytyy joka jolla on asiat aina vähän huonommin ja mistään ei saisi valittaa. Kyllä se on rankkaa niilläkin, joiden perheestä toinen vanhempi esim. matkustaa työkseen. Se, miten jokainen sen kokee on subjektiivista eikä sitä pitäisi väheksyä. Jokainen tuntee ja kokee sen rankkuuden omalla tavallaan, joku toinen taas nauttii yksinolosta. Onko se neljän lapsen yh parempi yh, kuin yhden lapsen yh? Samalla logiikalla sitä voisi sanoa, että mitä nää Suomessa asuvat yh:t oikein valittaa yhtään mistään kun Afrikassa on nälänhätää pienillä lapsilla, vanhemmat kuolleet sodassa jne.

Tsemppiä ap:lle yksinoloon. kummasti se aika vaan sitten menee aina vaikka mies matkustaa. :)

Vierailija
15/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä kellä on asiat huonoiten, vaan siitä, että yh ei ole sellainen, jonka puoliso matkustaa paljon.

Samalla logiikalla voisi sanoa että olen leski, vaikka oikeasti miehelläni on vain flunssa.

Vierailija
16/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä kellä on asiat huonoiten, vaan siitä, että yh ei ole sellainen, jonka puoliso matkustaa paljon. Samalla logiikalla voisi sanoa että olen leski, vaikka oikeasti miehelläni on vain flunssa.

Eikä mulla edes ole kurjaa. Mulla on valtava tukiverkosto, paljon yh-ystäviä ja ystäviä, sekä poikaystävä. Kysymys onkin vaan siitä, että yh ei voi olla hetkellisesti.

Sama kun sanoisi miehen matkan ajan, että mä olen eronnut. Sitähän usein yh on, eronnut miehestään ;-)

Vierailija
17/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä kellä on asiat huonoiten, vaan siitä, että yh ei ole sellainen, jonka puoliso matkustaa paljon.

Samalla logiikalla voisi sanoa että olen leski, vaikka oikeasti miehelläni on vain flunssa.

No mutta eikö ap:n pointti ollut se, että nyt saa tuntumaan siihen kuinka rankkaa on olla yksin lasten kanssa? Ja jotenkin noista komenteista nyt sai sen käsityksen ettei ymmärretty alkup. viestiä. Se käyttääkö yh-sanaa väärin ja kieliasun ruotiminen on ihan asian ulkopuolelta.

Kun toinen vanhempi on poissa, oli siihen syy mikä tahansa, se on usein rankkaa.

Vierailija
18/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen totaaliyhärinä väitän näin, perusteluna ihan vaan se, että yhäriperheessä yhäriarki on normia: se sujuu. Kun taas kahden vanhemman perheen toisen vanhemman pidempi (ainakin jos se on harvinaista, saatika sitten ensimmäinen kerta) poissaolo laittaa kotona olevan vanhemman ja lapset aivan uuden tilanteen eteen.

Ja toisinpäin ajateltuna: meidän perhe olisi varmaan aikamoisessa kriisissä hyvän aikaa, jos meille yhtäkkiä pölähtäisi joku ylimääräinen aikuinen :D

Vierailija
19/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No mutta eikö ap:n pointti ollut se, että nyt saa tuntumaan siihen kuinka rankkaa on olla yksin lasten kanssa?

[/quote]

On eri asia saada tuntumaa siihen millaista on olla yksin lasten kanssa muutama viikko kuin saada tuntumaan yh:n arkeen.

Rankkaa on varmasti, kaikillahan meillä on rankkaa.

Vierailija
20/24 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni tästä on, että aina kun mies on lähdössä, alussa on hankalaa, sitten kun tottuu siihen ja saa kaikki luistamaan, mies tulee takaisin ja taas on pakka sekaisin, ja taas meni hetki tottua. :) Mutta joo, tsemppiä ap:lle ja muillekin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä