Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästätkö ensin ja ostat sitten vai ostatko ensin ja maksat sitten?

Vierailija
15.09.2011 |

Minä ostan ensin ja kaivan sitten rahat jostain. Jos olisin yrittänyt säästää ensin, niin en olisi varmaan saanut juuri mitään isompaa hankittua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksena tietenkin asunto. Mulla on visakortti, jota käytän todella harkiten ja harvoin.

Joskus nuorempana ostin jotain osamaksulla, otin opintolainaa ja vingutin visaa säälittä. Ahdistuisin, jos joutuisin vielä elämään samalla tyylillä taloudellisesti.

Vierailija
2/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella huono tapa mistä yritän parhaani mukaan pyrkiä eroon. Haluaisin olla säästäväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutoinkaan en elä kädestä suuhun. pidän rahaa tilillä yllättäviä menoja varten, esim auton korjausta, pesukoneen uusimista yms varten. en pidä itseäni varakkaana. elän aika säästeliäästi.

Vierailija
4/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kyllä aina, pystynkö maksamaan oikeasti.

Vierailija
5/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silleen, ettei sitöä oikeastaan edes säästämiseksi miellä.

Minulla on mennut kohta 20v. automaattisesti 25€ kuukausittain toiselle tilille ja samalle tilille menee sitten säästöpossuveloitus jokaisesta pankkikorttiostoksesta.

Lisäksi maksan reilummasti veroja niin veronpalautuksena tulee aina isompi summa kerralla. Niin ja S-tilille menee S-ketjun bonukset.

Vierailija
6/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kyllä aina, pystynkö maksamaan oikeasti.

Vierailija
7/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään vingutella Visaa ja ruveta vasta sitten murehtimaan, mistä rahat. Pidän myös aina huolen, ettei puskurirahasto mene kuiville. Eli jos se alkaa huveta, pihistän.

Poikkeuksena toki asunto ja esim. verkkokaupat, joissa voi maksaa vain luotolla.

Vierailija
8/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koitan sit keksiä rahat jostain.

Mulle EI IKINÄ voisi antaa luottokorttia. Olisin vaikeuksissa ihan saman tien!

Nytkin kyse on siis jostain 30-50e tilauksista (h&m, ellos, jotex, hobby hall) ym mut tällä kotihoidontuella ei olis varaa tilailla yhtään mitään oikeasti, aina se maksun aika tulee kuitenkin! Nytkin tällä hetkellä 90e laskuja pinossa..eli käytän rahani ennakkoon :(

Ap

Vierailija
9/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn ostamaan koska tahansa mitä haluan. tai siis on löysää rahaa, mikä karttuu koko ajan.

Vierailija
10/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän riippuen tavarasta, ja sitten ostan, ja maksan järkevässä aikataulussa loputkin. Kärsivällisyys ei oikein riittäisi koko summan säästämiseen, mutta kun jonkin verran rahoista on kasassa, niin ei joudu pulaan rahojen kanssa.

Vierailija
11/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, jos on varaa, eli rahaa tilillä. Asunto on ainut, minkö olen ostanut velaksi. Olen pienipalkkainen neljäkymppinen nainen, mutta raha-asioissa järkevä.

Vierailija
12/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pätee kautta linjan. Siksipä ei ole virallisesti ns. omaa asuntoakaan...

Tiedän kyllä talousviisaiden väitteet siitä että lainanotto voi olla jopa kannattavaa. Minä ajattelen vanhanaikaisesti enkä halua olla velkaa kenellekään.

Vierailija
13/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse miettiä ostoksia (ellei kyse ole isoista ostoksista, kuten asunnosta.)

Vierailija
14/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksena asunto

Vierailija
15/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, laitoin tottumuksesta viestin perään ap! :D

t. 10

Vierailija
16/16 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voin ostaa mitä haluan ja tilillä on katetta.