Onks huono juttu, jos gradun sivumäärä jää alle 60:een..?
En ruukaa turhia jaaritella, joten gradu on täyttä asiaa..:)
Kommentit (15)
Luonnontieteissä taas ei. Oma graduni oli jotain väliltä 30-40 sivua (en muista enkä jaksa nousta kattomaan) ja sain arvosanan Magna. Ne arvostellaan sisällön mukaan, ei pituuden (paitsi sitten ehkä siellä humanistipuolella pituuskin vaikuttaa?)
ja sain magnan. Mua kyllä kehotettiin kirjoittamaan laveammin, mutten osaa jaaritella. Kuulin myöhemmin, että graduni oli mainittu esimerkkinä hyvästä, lyhyestä gradusta.
kyseessä.
Eipä tuota juuri mitenkään voi enää pidentää.. Meillä proffa on tenteistä sanonut, että mielellään lyhyitä, ytimekkäitä esseitä, eikä turhaa lirdanlaata. Sovellan sitä ohjetta nyt sit graduunikin :)
Kiitos vastauksista! :)
ap
Mulle riitti just ja just se maksimi 120 sivua, ettei tullut pituuden takia arvosanaan alennusta...
sanoa saman vähän ytimekkäämmin kuin toiset. Ei se ole huono juttu ollenkaan.
Mutta varmista, että teksti on tiivistä asiaa.
Mulle sanoi ohjaaja että se oli vähän liian pitkä kun mulla oli liitteineen jotain kolkyt sivua ja risat
Minun ohjaajalla on mielipide sivumäärästä. Sanoo, että 60 olis tavoite. Suositus 50. Tietojenkäsittelytieteet.
Kaverin hoitotieteen gradu oli alle 40 sivua. 60 oli ollu, mutta oli käsketty tiivistää.
joissa on vain muutama sivu. Ja liitteenä tietysti monta julkaistua artikkelia.
Tiedän erinomaisilla arvosanoilla julkaistuja väitöskirjoja, joissa on vain muutama sivu. Ja liitteenä tietysti monta julkaistua artikkelia.
Jos artikkelit on julkaistu Naturessa tai Sciencessä, ei sivumäärällä ole väliä! :)
ohjaaja varmaankin huomauttaa siitä, jos jokin selkeä puute on vielä. Kannattaa miettiä kaikki, mitä olet palautteeksi saanut, ja ovatko ne asiat gradussa kunnossa.
Mun gradussa oli kaikkineen 44 sivua. Arvosana eximia.
esim. matikassa mun isän gradu oli pituudeltaan n 20 sivua ja ihan hyvän arvosanan sai. Humanisteilla taitaa olla pidemmät?
sivumäärältään jotain 20 sivua. Käytännössä tehty julkaistun artikkelin pohjalta.