Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katotaanko päiväkodissa "pahalla" käytettyjä / kirppisvaatteita / kuluneempia vaatteita??

Vierailija
15.09.2011 |

Ennen ostin kaikki aina uutena, mutta nyt olen "löytänyt" kirppikset ja kierrättämisen ja n. vuoden ajan ostanut aika paljon lapsille kirppikseltä vaatteita.

Olen huomannut että sieltä tosiaan saa edullisesti ja tekee löytöjä, kun vähän etsii ja katselee. Ja tämä "keksintö" osui sopivasti siihen saumaan kun meillä muutenkin ollut tiukkaa ja rahasta ja en ollut töissä.

No nyt lapset on aloittaneet pv-kodin ja menen kohta töihin, että VÄHÄN ehkä helpottaa rahatilanne, ei kylläkän paljoa kun on velkoja ja luottoja yms. jotka pitää nyt nollata.

Tykkääköhän ne huonoa pv-kodissa, jos lapsilla on kirppisvaatteet?

Nyrpistävätkö nenäänsä ihan muuten vaan, kun kaikissa vaatteissa (sisä- ja ulko-) näkyy yliviivattuja nimiä lapuissa?

Ja jotkut kirppisostokseni on käytössä sitten sellaisia että esim. ulkohousuissa vähän piukka vyötärö, että tarttee tädin apua pukemisessa (tosin kyllä uusissakni vaatteissa voi olla samaa, mitä ei kaupassa huomaa, että ei olekaan niin "helppo" pukea).

Ja voi olla kulumia, jalkalenkit katki tai rispaantuneet yms.

Kun olin kotona en kokenut suureksi haitaksi ettei vaatteet olleet aina ihan viimeisen päälle, ja ei ne mun mielestä pv-kodissakaan loppujen lopuksi niin kauhean paljon ulkoile tai kauhean huonolla säällä.

Vai pitäisikö alkaa ostamaan vaan jotain Reimaa uutena kaupasta taas tms. "hyväksyttyä"?

Osinhan siis kirppikseltä on löytynyt ihan hyvää, mutta osa sitten kotona osoittautunut vähän kuluneeksi ja ohkaiseksi tms.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteista. Mutta sanomattakin on selvää että siitä kyllä huomautetaan jos vaatteet eivät ole sään mukaiset tai sopivan kokoiset.

Muutaman pph:n tunnen, ovat sellaisia ikihoitajia. Heille on täysin yhdentekevää mistä vaatteet on ostettu ja ovatko sävy sävyyn jne. Jos vaatteet ei esim kestä vettä ja koko ryhmän ulkoilu siitä kärsii, niin se on kaikkein ärsyttävintä. Yhdellä lapsella oli tosi nättejä kierrätettyjä vaatteita ja niitä katsoivat ihaillen, tyyliin mistä ihmeestä sinä aina löydät näitä edullisia löytöjä... ottivat mallia omille lastenlapsilleen.

Niille äideille nauretaan selän takana jotka ostavat jotain ticketiä ja sanovat että lapsi ei saa mennä hiekalle tai lätäkköön ettei haalari mene huonoksi.

Mua otti kerran päähän kun lapseni ei päässyt ulkoilemaan sadesäällä koska kaikilla ei ollut asianmukaisia vaatteita eli monelta puuttuivat sadeasut. Oli vaan näitä "säänkestäviä" vaatteita joista hoitajat sanoivat etteivät ne todellisuudessa kestä mitään.

Vierailija
22/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkohousut, mutta niissä onkin liian tiukka vyötärö. Ajattelin kerhoon laittaa pienempi numeroiset, mutta vyötäröltä väljemmät enempi poikien väriset kuitenkin tytölle ja vielä kirpparilta ostetut housut, jotta lapsen on helpompi ite pukea, mutta jos on vielä kovin pieni lapsi, auttaahan tädit muutenkin enemmän. Voisiko jalkalenkkejä vaihtaa uusiin, jos niitä tarttee, tai sitten ihan katkaista pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vaatteista edes voi tietää ovatko kirppikseltä.

esim. just jos on nimiä joita on ylisutattu. Useimmat vaatteet tosiaan on nimikoitu, joita olen käytettynä ostanut.

ap

ison ryhmän pukemisessa on niin iso homma ettei kellään ole aikaa miettiä noita. Pääasia että se oikea nimi näkyy hyvin (kirottuja olkoot ne vaatteet joissa on sen edellisen Veetin nimi... varma tapa päästä vaatteista eroon pk:ssa)

Pääasia että vaatteet on puhtaat ja oikean kokoiset ja toimivat. Likaisia vaatteita katsotaan kyllä epäillen

Vierailija
24/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin käyttökerran jälkeen vanhoja. Miksi ostaa aina uusia jos käytettynäkin löytää hyviä asiansa ajavia vaatteita.

Vierailija
25/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Innoissani olen ostanut kaikkea "halpaa", just ulkohousuja 1-2 eurolla, joissa onkin sitten aika piukka vyötärö, jos pitää esim. farkkujen päälle vetää. (Tosin ostaessa on vaikea tietää millainen vaate on, kun pitäisi sovitella sitten niin monipuolisesti eri vaatteiden kanssa). Vielä yksi on tuo sisähousut - meillä ainakin on paljon farkkuja yms. kangashousuja, collegehousuja ei juurikaan. Niitä ei ole (ainakaan vähänkään siistikuntoisia) hirveästi ollut tarjolla. Kaupassa uutenakin maksavat jotenkin paljon, eivät ole ikinä tarjouksessa, tarjontaa ei ole kauheasti.

Farkut on kyllä tosi epämukavat ulkohousujen alla, ei ne collegehousut tai vastaavat uutena juuri kymppiä enempää maksa, joten suosittelen investoimaan sitten päiväkotiin mennessä. Lisäksi ovat helpommat pukemaan opeteltaessa ja pottaillessa yms. Tädit eivät toki katso kieroon vaikka vaatteet olisivat kuluneita (välillä tuntuu että päinvastoin, lapseni saa koko ajan prinsessakommentteja), mutta jos sinulla on tyttölapsi niin tytöt kyllä rankkaavat toisiaan pukeutumisen perusteella jo todella pienestä. Aina pitäisi olla mekko, hello kitty yms.

on meille oikeasti tosi paljon!! Kirppikseltä saa housuja tytölle 0,50-1 eur, ja pojalle 2-3 eur. Mutta collareita harvoin, etenkään pojalle. Tytöille nyt onkin kaikenlaisia trikoita yms.

Joskus olen Prismasta löytänyt halvempia collegehousuja, mutta olivan niin omituisen mallisia etteivät käyneet meidän hoikille lapsille, valahtivat vaan alas. (Samoin H&M:n halvimmat collegehosuut ja -shortsit on tosi löysävyötäröisiä, ihan omituisia pusseja).

ap

Vierailija
26/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on esim. serkuilta saatuja laadukkaita ulkohousuja, sadetakkeja ja niissä on heidän nimi. Ei mitään ongelmaa. Ei päiväkodissa tiedä, oletko saanut vaatteen serkkulta tai ostanut, eikä sillä ole mitään merkitystä, kunhan on käyttökelpoinen. Jotkut laput voi myös leikata pois ja laittaa oma nimi johonkin muualle tai ommella oma nimikyltti

Vierailija
27/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on esim. serkuilta saatuja laadukkaita ulkohousuja, sadetakkeja ja niissä on heidän nimi. Ei mitään ongelmaa. Ei päiväkodissa tiedä, oletko saanut vaatteen serkkulta tai ostanut, eikä sillä ole mitään merkitystä, kunhan on käyttökelpoinen. Jotkut laput voi myös leikata pois ja laittaa oma nimi johonkin muualle tai ommella oma nimikyltti

joka vaatteessa on eri nimi yliviivattuna :). Ei siis johdonmukaisesti joku serkku tms. ...

No joo, ei ne varmaan ne tädit ehdi tällaisia oikeasti tutkia.

En viitsisi leikata lappuja poiskaan, kun tykkään että pesuohjeet ja kokomerkinnät jne. on tallella ihan eteenpäin myynninkin kannalta, ja muutenkin.

Ja mihinkään omiin ompeluihin olen liian laiska ja tumpelo.

ap

Vierailija
28/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa laittaa permanent- tussilla esim. leukotape -kangasteippiin. Kestää monen monta pesua ja on irtirepäistävissä sitten kun vaate siirtyy eteenpäin.

Vierailija
29/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa on usein tarjouksessa 5 € housut. Ihan vinkkinä vaan.

Vierailija
30/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen, kolmas ja tämä tuleva neljäs lapsi saavatkin sitten tyytyä myös enemmän tai vähemmän käytettyihin vaatteisiin. Eipä tulisi mieleenkään uusia kaikkia vaatteita jokaikisin lapsen kohdalla!

Esim. sadevaatteiden tai haalarin lapussa on sitten parhaimmillaan kolme tai neljä nimeä. Voi kamala sentään, jos siitä joku nyrpistelee nenäänsä.

Vierailija
31/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne farkut ja kangashousut ole epämukavia, kun ovat sopivaa kokoa ja mallia! Mä en tajua, miksi niitä aina haukutaan epämukaviksi, kun ei ne sitä ole. Tietekin esim. liian tiukat on.

Mulla on itselläni aina kotonakin farkut tai kangashousut (tai hame), samoin miehellä. Ja lapsilla. Taaperolla kans, sillä on muutamat collegehousut kyllä, mut farkut useammin jalassa.

Vierailija
32/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei aina ole lastentarhan opettajat

minä muistan kun jouduin menemään esikouluun äitini ompelemalla villahaalarilla

se oli kyllä oikean kokoinen, paitsi häneltä loppui lanka kesken ja raidat tuli juuri pepun alle.

Jouduin naurunalaiseksi ja todella kärsin ja mikä pahinta, jouduin menemään se puku päällä esikouluun useamman kerran

ehkä minusta sen takia tuli luokan narri. Huomio siirtyi käytokseen jotta kukaan ei huomaisi vaatteitani

Vierailija
33/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta ne collegehousut on kotihousut, ei niitä ulos panna..varsinkaan viileällä ilmalla.

Vierailija
34/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehuu jos lapsella kauniit vaatteet,kehuvat siis lapselle että onpa sinulla kaunis mekko tms.

Itse kyllä myös katselen lasten vaatetusta ja mistä on ostettu,vinkkinä jos haluan omalle lapselleni ostaa jos silmään sattuu joku ihana:D Mutta muutenkin katson vaatteita, inhottaa likaiset ja kulahtaneet,liian pienet vaatteet. Yksikin päivä yhdellä pojalla oli niiiiiin nafti huppari päällä,hihat nousi käsi taipeen alle hieman ja helma oli niin lyhyt että vatsaa vähän pilkotti kun heilui ja leikki..voi voi..usein lapset tulee monta pv samoilla rytkyillä,ihan likasia jne

Vierailija
35/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan itse usein laastariteippiin nimet, kun eihän esim. villasukissa ole mitään lappua mihin kirjoittaa. Sitten kun menee pikkusiskolle, voi laittaa uuden teipin.

Sellasta reikäkuminauhaa voi ostaa kaupasta ja laittaa siitä uudet lenkit.

Haalarit ostan usein uutena, kun polvia on hankala paikata.

Collegehousuja en koskaan osta täydellä hinnalla, vaan aina kerralla isomman satsin, kun ovat tarjouksessa 5e.

Vierailija
36/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteista. Mutta sanomattakin on selvää että siitä kyllä huomautetaan jos vaatteet eivät ole sään mukaiset tai sopivan kokoiset.

Muutaman pph:n tunnen, ovat sellaisia ikihoitajia. Heille on täysin yhdentekevää mistä vaatteet on ostettu ja ovatko sävy sävyyn jne. Jos vaatteet ei esim kestä vettä ja koko ryhmän ulkoilu siitä kärsii, niin se on kaikkein ärsyttävintä. Yhdellä lapsella oli tosi nättejä kierrätettyjä vaatteita ja niitä katsoivat ihaillen, tyyliin mistä ihmeestä sinä aina löydät näitä edullisia löytöjä... ottivat mallia omille lastenlapsilleen.

Niille äideille nauretaan selän takana jotka ostavat jotain ticketiä ja sanovat että lapsi ei saa mennä hiekalle tai lätäkköön ettei haalari mene huonoksi.

Mua otti kerran päähän kun lapseni ei päässyt ulkoilemaan sadesäällä koska kaikilla ei ollut asianmukaisia vaatteita eli monelta puuttuivat sadeasut. Oli vaan näitä "säänkestäviä" vaatteita joista hoitajat sanoivat etteivät ne todellisuudessa kestä mitään.

Kun ne on omalla vapaa-ajalla testattu ja pitävät vettä. Tänäänkin oltiin sateessa mutta lapsi oli ihan kuiva vaatteidensa alla. Mitä ihmettä siellä päiväkodissa noille samoille vaatteille tapahtuu? puhkotaanko niihin reikiä vai mihin tuo ihme perustuu? eri asia on vanhat ja monesti pestyt vaatteet joiden ominaisuudet ovat jo huonommat.

Vierailija
37/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä farkkuja yms. housuja sinänsä epämukavina, mutta kyllä ne siellä ulkoiluhousujen sisällä ovat jäykät. Itselläni on tyttö ja siis yleensä on sukkikset ja lyhyt hame siellä, pojilla tämä ei yleensä vaihtoehtona...

Vierailija
38/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä farkkuja yms. housuja sinänsä epämukavina, mutta kyllä ne siellä ulkoiluhousujen sisällä ovat jäykät. Itselläni on tyttö ja siis yleensä on sukkikset ja lyhyt hame siellä, pojilla tämä ei yleensä vaihtoehtona...

käytän farkkuja lähes päivittäin mutta en kyllä ikinä pukisi niitä ulkoiluhousujen tai haalarin alle itselleni. Oma lapsi on hoikka ja farkut täytyy kuroa vyötäröstä niillä kuminauhoilla. Väkisinkin tulee epämiellyttävämpi vyötärönseutu kuin collegehousuilla.

ekat hoitovuodet poika oli pph:lla jonka luona pienet pojat olivat aina trikoohousuilla, siis pitkien kalsareiden tyyppisillä tiukoilla. Päiväkodeissa ei kalsareilla juoksennella joten siellä täytyy olla jotain vähän järkevämpää päällä.

Vierailija
39/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkkujen päällä ulkoiluhousuja tai toppahousuja kun lasten kanssa ulkoilin kotiäitinä.

Mutta plääh, pitääkö se nyt jättää lähes käyttämättä kaikki isot kasat farkkuja ja "housu"-housuja, joita näköjään tullut viime kevään Hulluilta päiviltä hamstrattua pojalle iso pino, jotka vielä uusia ja käyttämättömiä ja nyt alkais olla sopivia...

ja tytöllä iso pino kaikkia nättiä tyttöjen housuja.

ja lähteä etsimään jotain tylsiä collareita päiväkotiin.

Se on niin "vähäistä" kuitenkin se kotielämä nyt, vain vk-loput, ja silloinkni pidän tytöllä mielellään mekkoa, että ratkaisu ei ole vain "käytä niitä kotona niitä muita housuja".

Täytyykin tarkkailla enemmän millä vaatteilla muut lapset pv-kodissa on. Vaikka eihän sitä juuri näe, kun ovat ulkona aina kun haetaan (ja mies vie usein aamulla).

ap

Vierailija
40/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten kehuttu vaate oli käytetty(ja se näkyikin) lassien puku jossa oli kurahousu alaosa. Sitä kehuttiin kovin kun oli niin käytännöllinen. Ruma se oli mutta sain sen niin halvalla että oli pakko kokeilla kyseinen merkki.