Katotaanko päiväkodissa "pahalla" käytettyjä / kirppisvaatteita / kuluneempia vaatteita??
Ennen ostin kaikki aina uutena, mutta nyt olen "löytänyt" kirppikset ja kierrättämisen ja n. vuoden ajan ostanut aika paljon lapsille kirppikseltä vaatteita.
Olen huomannut että sieltä tosiaan saa edullisesti ja tekee löytöjä, kun vähän etsii ja katselee. Ja tämä "keksintö" osui sopivasti siihen saumaan kun meillä muutenkin ollut tiukkaa ja rahasta ja en ollut töissä.
No nyt lapset on aloittaneet pv-kodin ja menen kohta töihin, että VÄHÄN ehkä helpottaa rahatilanne, ei kylläkän paljoa kun on velkoja ja luottoja yms. jotka pitää nyt nollata.
Tykkääköhän ne huonoa pv-kodissa, jos lapsilla on kirppisvaatteet?
Nyrpistävätkö nenäänsä ihan muuten vaan, kun kaikissa vaatteissa (sisä- ja ulko-) näkyy yliviivattuja nimiä lapuissa?
Ja jotkut kirppisostokseni on käytössä sitten sellaisia että esim. ulkohousuissa vähän piukka vyötärö, että tarttee tädin apua pukemisessa (tosin kyllä uusissakni vaatteissa voi olla samaa, mitä ei kaupassa huomaa, että ei olekaan niin "helppo" pukea).
Ja voi olla kulumia, jalkalenkit katki tai rispaantuneet yms.
Kun olin kotona en kokenut suureksi haitaksi ettei vaatteet olleet aina ihan viimeisen päälle, ja ei ne mun mielestä pv-kodissakaan loppujen lopuksi niin kauhean paljon ulkoile tai kauhean huonolla säällä.
Vai pitäisikö alkaa ostamaan vaan jotain Reimaa uutena kaupasta taas tms. "hyväksyttyä"?
Osinhan siis kirppikseltä on löytynyt ihan hyvää, mutta osa sitten kotona osoittautunut vähän kuluneeksi ja ohkaiseksi tms.
Kommentit (42)
Ei ole väliä, vaikka vaatteet olisivat käytettyjä ja monen lapsen nimi lukisi lapuissa. Itsekin ostan paljon kirpparivaatteita lapsilleni.
Tärkeää on, että
- vaatteet ovat sopivan kokoisia ja MUKAVIA lapsen päällä (siis ettei esim. se piukka vyötärö ahdista lasta)
- vaatteet ovat ehjiä (ne jalkalenkit on tosi helppo vaihtaa itse uusiin, jalkalenkit ovat tärkeät lahkeiden pysymisen takia)
- vaatteet ovat puhtaita (lapset alkavat jossain vaiheessa huomautella toisilleen likaisista vaatteista)
- vaatteet ovat säänmukaisia ja sopivan lämpimiä
niitä housuja. Ei ne collegehousut ole välttämättömät, ulkoiluunkaan. Ei ole lapset vissiin valittaneet epämukaviksi housuja? Ei muutu siellä päiväkodissa epämukaviksi ykskaks. Ja meilläkin käytetään vähän niitä collegehousuja, päiväkodissakaan.