Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mietitkö aina yhdynnässä, että tästä saattaa seurata raskaus?

Vierailija
15.09.2011 |

Tuossa yhdessä aborttikeskustelussa kun sanottiin, että tätä pitäisi aina miettiä...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomin OIKEASTA käytöstä! Otat aika ison riskin, kun SUOSTUT SIIHEN, että miehesi on yhdynnän alussa ilman kondomia. Tiedäthän, että siinä on raskaaksi tulon mahdollisuus olemassa.

Joo, kyllähän mä sen tiedän ja etenkin jälkeenpäin se pyörii mielessä, mut siinä tilanteessa sitä tulee vaan aina jotenkin suostuneeksi, kun onhan ne himot hiirelläkin.

Yleensähän mies kyllä muutaman työnnön jälkeen laittaa, kun mä muistutan, mut sitte jos on pikku huppelissa, niin onkin jo vaikeampaa saada viesti perille ja mies uskomaan.

Onneks mulla on muuten niin hyvä ja uskollinen mies, ja isä lapsillemme, et eihän sille voi olla pitkään vihainen, vaik joskus tommosten sessioiden jälkeen tulee uhkailtua, et pistän jatkossa reiteni ristiin.

Ja sitten on turha syytellä toinen toistaan, molempien asenne kun on että hällä väliä...

Vierailija
22/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan niitä viisi seurannutkin. Ehkäisyä ei olla pahemmin käytetty ja lapset ovat tulleet pienillä ikäeroilla. Tämän viidennen syntymän jälkeen olisi tarkoitus jonkinlaista ehkäisyä alkaa käyttämään, ehkä jopa pysyvääkin ratkaisua. Vaikka lapsiluvuksi on yhteisellä päätöksellä sovittu viisi, niin ei se kuitenkaan elämäämme kaataisi, jos meille vielä vahinko sattuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus.

Vierailija
24/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatioita tehty kaksi. Tai ehkä just siksi.

Vierailija
25/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52-vuotias.

Vierailija
26/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei silloin kerkeä, tuntuu niin hyvälle että se on ihan sama mitä tapahtuu. Sen jälkeen saatan kyllä miettiä :D

Vierailija
27/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olin naimisissa steriloidun miehen kanssa, sitten nykyisen aviomieheni, jonka kanssa "tehtiin" lapsia viisi vuotta, nyt hänenkin steriloimisestaan on jo lähemmäs kymmenen vuotta. Irtosuhteita en ole harrastanut enkä harrasta.

Vierailija
28/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan kyllä, että joskus ehkäisykin voi pettää. Silloin elämä olisi vain mietittävä joiltakin osin uusiksi.

Vierailija
29/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin ei voi käydä minulle.

Vierailija
30/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka miehellä niin huonoa tavaraa, ettei voi saada lapsia. Mutta mitäs jos tulisi vielä joku onnenkantamoinen sittenkin jostain yhdestä eksyneestä.

Toki jos se ei tullut isäksi edes parikymppisenä samanikäisen naisen kanssa yrityksella, ei kai se nytkään 40 + onnistu.

Vierailija
31/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomin OIKEASTA käytöstä! Otat aika ison riskin, kun SUOSTUT SIIHEN, että miehesi on yhdynnän alussa ilman kondomia. Tiedäthän, että siinä on raskaaksi tulon mahdollisuus olemassa.

Vierailija
32/42 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritettiin tulla raskaaksi, mietin koko aktin ajan sitä, että "jospa nyt, jospa nyt". Siinä jäi nauttimiset vähemmälle :D Onneksi tärppäsi jo toisesta kierrosta, niin pääsi sitten taas tuolle nautinta-linjalle ja ei ole kyllä sen jälkeen päähän pälkähtänyt ko. asiaa seksin aikana.

Jälkeenpäin kyllä joskus, koska meilläkin on kortsu ehkäisynä ja kun yleensä yöllä ja melko hämärässä rakastellaan, niin ei siinä kukaan kyllä näe vaikka kortsusta puuttusi puolet! Mutta eipä siinä, toinenkin lapsi on taas jo tervetullut kyllä, jos niin sattuisi käymään :)

Vierailija
33/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieheni jättäisi kortsun pois, ja toinen lapsi saisi alkunsa... Sitten kun toinen lapsi olisi syntynyt, niin piuhat poikki ettei tarttisi miettiä että tuleeko enempää lapsia. Jos ei ukko jätä kortsua pois seuraavan max 1,5v aikana, niin sitten on lapset meidän osalta tehty, vaikka olisin toisen halunnu, niin en halua isoa ikäeroa ja omaa ikääni ajatellen tota enempää en odottele.... Elämä on..

Vierailija
34/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllähän mä sen tiedän ja etenkin jälkeenpäin se pyörii mielessä, mut siinä tilanteessa sitä tulee vaan aina jotenkin suostuneeksi, kun onhan ne himot hiirelläkin.

Yleensähän mies kyllä muutaman työnnön jälkeen laittaa, kun mä muistutan, mut sitte jos on pikku huppelissa, niin onkin jo vaikeampaa saada viesti perille ja mies uskomaan.

Onneks mulla on muuten niin hyvä ja uskollinen mies, ja isä lapsillemme, et eihän sille voi olla pitkään vihainen, vaik joskus tommosten sessioiden jälkeen tulee uhkailtua, et pistän jatkossa reiteni ristiin.

Ja sitten on turha syytellä toinen toistaan, molempien asenne kun on että hällä väliä...

Sille kait se sivullisesta näyttää, mut pitäiskö mun sitte vaan laittaa reidet tiukasti ristiin ja alkaa pihtaamaan?

Samanlaista se ehkäisy oli miehen toimesta meillä esikoisenkin jälkeen pari vuotta, et jännäiltävää menkkojen kanssa piisasi.

Sitte kun kakkosta ruvettiin laittamaan tositarkoituksella alulle, niin ilman kortsuja touhuiltiin liki puoli vuotta, ennenkuin nappasi.

Elikkäs taidan olla sitä naistyyppiä, joka ei kovin helposti edes raskaudu.

Vierailija
35/42 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en todellakaan haluaisi vielä toista lasta enkä millään haluaisi jännittää joka kuussa "onko sattunut vahinko". Tai voiko sitä ihan vahingoksi kutsua, jos kuitenkin tietoisesti otetaan riski. Jos kolmas lapsi ei olisikaan teille ihan kauhea ongelma niin eihän siinä mitään.

Asian voi nähdä niin monesta näkökulmasta, minulle tuo - kondomin huolimaton käyttö- näyttäytyy naisen arvostuksen puutteena: mies laittaa oman nautintonsa ja hetken huumansa järkevän perhesuunnittelun edelle. Ja vaimo hyväksyy käytöksen, "koska mies on muuten niin kiltti ja hyvä isä".

Niinpä niin. Ei ole ihme, että raskaudenkeskeytyksiä tehdään paljon pian synnytyksen jälkeen. Tällöinhän ehkäisy on useimmilla kondomin varassa.

Myös sukupuolitaudit leviävät pitkälti sen takia, että miehet eivät viitsi/halua käyttää kondomia ja naiset eivät arvosta itseään sen vertaa, että vaatisivat sitä.

Vierailija
36/42 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koko elämäni ajan ollut raskaudenpelko läsnä! Mulle ei mitkään pillerit sovi vaikeiden sivuvaikutusten vuoksi, jopa hormonikierukan aikana vuodan, kuin seula ja se vaikuttaa elämänlaatuun!

Olen masentunut ja rikki. Olen tullut raskaaksi varmoilla päivillä ja noin puolen minuutin sessiolla ilman kumia. Jälkimmäisellä kerralla teetin abortin ja siitä ekasta kerrasta tuli ihana tytär :) Aivan ensimmäinen raskautuminen oli, kun oltiin varmoilla päivillä: tulin raskaaksi. Sain keskenmenon.

Minä en halua sterilisaatiota tehdä vaikeiden mahdollisten sivuvaikutusten vuoksi. Haluaisin miehen, jolle on tehty sterilisaatio.

Mulla on luiskahtanut kortsu paikaltaan ja yksi mennyt rikki.

Olen joutunut luopumaan omasta seksuaalisuudestani raskaudenpelon vuoksi. Kun on pakko sanoa poikaystävälle, että ei sovi, jos et huolehdi kumista alusta loppuun saakka... moni mies ei halua käyttää ollenkaan.

Vierailija
37/42 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tollasta tulee mietittyä jos menkkoja ei ala kuulua. Kortsua oon käyttäny aina, mutta muutama on menny rikki ja yks sukupuolitauti saatu. Sen oon kyllä huomannu, että miehiä ei ihan hirveesti ehkäsy kiinnosta...

Vierailija
38/42 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se lapsen alulle laitto niin yksinkertaista ole. toista yritetään ja toivo elää.

Vierailija
39/42 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen raskaustestejä pari kertaa kuukaudessa varmuuden vuoksi. Vaikka eipä siinä vaiheessa enää mitään pysty asialle tekemään, niin ainakin tiedän ajoissa. Ja kun joku siitä vinoilee kuitenkin, niin tietysti käytän mahdollisimman tehokasta ehkäisyä, mutta kun missään muussa kuin täydessä synnytyselimien poistossa ei varmuusprosentti ole 100.

Vierailija
40/42 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetin sterilisaation koska en halua enää lisää lapsia