Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lomalle, mutta en uskalla laittaa lasta hoitoon..!

Vierailija
14.09.2011 |

Miehen kanssa puhuttiin, jos lähdettäisiin viikonlopuksi Tallinnaan viettämään kahdenkeskistä aikaa, mutta nyt tuli joku hirveä paniikki.. En uskalla jättää 1-vuotiasta hoitoon!! Hän on ollut yökylässä mummulla ja serkkutytöllä, mutta nyt olisi kuitenkin kyse koko viikonlopusta..:/

Loma tekisi varmasti parisuhteelle hyvää, mutta mutta.. Mikä tässä nyt tekis!?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökylään. Viikonloppu on vielä liian pitkä hoidossaoloaika noin pienelle.

Vierailija
2/21 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erossa niin monta vuorokautta kuin lapselle on ikävuosia. Eli yksivuotias yhden vuorokauden. Itse en tätä tiennyt ja oli hirveää palata viikonloppulomalta, kun lapsi oli toisen illan, aamun ja päivän vain ikävöinyt meitä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonnekin lähemmäs hotelliin. Saatte kahdenkeskisen illallisen, yön ja rauhallisen aamun, mutta ei tarvitse niin jännittää, miten vauva jakselee. Kyllä yksi ilta ja yökin parisuhdetta piristää.

Meillä on 2 lasta (1- ja 3-vuotiaat) eikä olla päästy miehen kanssa lasten syntymän jälkeen kahdestaan pois kotoa kuin illalliselle kaksi kertaa, oltiin kummallakin kerralla poissa 3 tuntia. Ei ole sukulaisia jotka voisivat hoitaa, joten on sama pulma kuin sulla, ei raaski jättää pidemmäksi aikaa (vieraalle) hoitajalle.

Vierailija
4/21 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Vierailija
5/21 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mystinen "nyrkkisääntö", eli 1 yö per ikävuosi pätee minun mielestäni sellaisiin lapsiin, joilla ei ole _mitään_ kokemusta hoidossa olemisesta. Lisäksi on eri asia, onko lapsi kotonaan vai jonkun toisen kodissa. Siis, jos lapsi on ihan tutun ihmisen hoidossa ja mieluiten omassa kodissaan, ei tuo kummallinen nyrkkisääntö ole mistään kotoisin. On minusta ihan mahdotonta laittaa samalle viivalle lapsia, joilla ei ole kokemusta kuin esim. yhden vanhemman hoivasta ja lapsia, joilla on 8 vanhempaa sisarusta, aktiiviset ukki ja mummi ja vielä kummikin harva se viikko lähellä. Plus jotkut lapset ovat luonnostaan sopeutuvaisimpia ja toiset taas roikkuvat kirkuen lahkeessa vielä koulun pihallakin. Jos lapsella on turvallista olla, on hyvä ja rakas ihminen lähellä ja kaikki muutenkin hyvin, on ihan ok ottaa aikaa parisuhteelle vaikka pienen reissun muodossa.

Vierailija
6/21 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se parisuhde jo menetetty! Eli mikäli mies ja nainen eivät kykene elämään perheenä yhdessä lapsen kanssa, ei parisuhdetta pelasta mikään. Ongelmana on se, että siihen ei ole enää koskaan paluuta sellaisena, kuin se joskus ennen oli.

Hyvä perhearki ja yhteiset hetket päivittäin on paljon tärkeämpää!

Vierailija
7/21 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mystinen "nyrkkisääntö", eli 1 yö per ikävuosi pätee minun mielestäni sellaisiin lapsiin, joilla ei ole _mitään_ kokemusta hoidossa olemisesta. Lisäksi on eri asia, onko lapsi kotonaan vai jonkun toisen kodissa. Siis, jos lapsi on ihan tutun ihmisen hoidossa ja mieluiten omassa kodissaan, ei tuo kummallinen nyrkkisääntö ole mistään kotoisin. On minusta ihan mahdotonta laittaa samalle viivalle lapsia, joilla ei ole kokemusta kuin esim. yhden vanhemman hoivasta ja lapsia, joilla on 8 vanhempaa sisarusta, aktiiviset ukki ja mummi ja vielä kummikin harva se viikko lähellä. Plus jotkut lapset ovat luonnostaan sopeutuvaisimpia ja toiset taas roikkuvat kirkuen lahkeessa vielä koulun pihallakin. Jos lapsella on turvallista olla, on hyvä ja rakas ihminen lähellä ja kaikki muutenkin hyvin, on ihan ok ottaa aikaa parisuhteelle vaikka pienen reissun muodossa.

mon iparisuhde voisi paljon paremmin.

Vierailija
8/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muutako hoitoon vaan :) kyllä vanhemmat lomaa tarvii.. itse olen jättänyt 8kk vauvan kun lomalle lähdimme. jos ei rintaa syö niin hoitoon. ihan hyväksi lapselle että erotetaan vanhemmista muutamaksi päiväksi.

Vierailija
9/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se parisuhde jo menetetty! Eli mikäli mies ja nainen eivät kykene elämään perheenä yhdessä lapsen kanssa, ei parisuhdetta pelasta mikään. Ongelmana on se, että siihen ei ole enää koskaan paluuta sellaisena, kuin se joskus ennen oli. Hyvä perhearki ja yhteiset hetket päivittäin on paljon tärkeämpää!

ei pieni loma mitään auta/pelasta, onhan se sen hetken ilo, jos molemmat osaavat siitä nauttia, mutta ei se arkea pelasta, jos siellä joku mättää. Toivottavasti ap:lla ei mätä, silloin pieni irtiotto on varmasti piristävä asia, ja 1v varmasti pärjäisi mummon kanssa 2 yötä.

Vierailija
10/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka keskenkasvuiset lapsia oikein tekee?

Vierailija
11/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonut olevansa uupunut. Mietti vain, että vkl kahden tekisi hyvää!!!

Luopui vielä ajatuksestan ketjun kommenttien ja varmaan oman pohdinnankin jälkeen. Yksikin yö miehen kanssa kahdestaan muualla kuin kotona piristää kivasti. Meillä 4v, 3v ja 10kk lapset. Oltiin mieheni kanssa yö toisessa kaupungissa hotellissa, kun odotin kolmattamme. Oli kivaa olla hetki vaan kahdestaan :)

Ei parisuhde ole silloin huono, jos tahtoo kahdenkeskistä aikaa. Eikös se ole vaan hyvä, että viihtyy toisen seurassa :)

Vierailija
12/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parisuhdetta ei jaksa hoitaa.

Eli on uupunut.

Vierailija
13/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kouluikäistä löytyy myös taloudesta, mutta he eivät ole myöskään olleet näin pienenä hoidossa.

Meillä on parisuhde kunnossa, mutta lomaa kaivataan juuri siksi, että olisi aikaa keskittyä vain ja ainoastaan siihen toiseen aikuiseen.. Kun on kahdestaa, muistaa miksi juuri kyseiisen ihmisen kanssa olen perustanut perheen ja arjessa saa taas jaksamaan ihan eri tavalla. Nyt niitä rauhallisia keskusteluhetkiä, pitkään nukuttuja aamuja ja ihanan rauhallisia ruokailuja kaipaa! Mutta emme silti ole lähdössä Tallinnaan.

Totesimme molemmat eilen kun keskustelimme lisää, että pikkunen on liian pieni koko viikonlopun eroon meistä, joten lähetään vaan yhdeksi yöksi naapurikaupunkiin;D

On varmasti mukava ja piristävä reissu, vaikka tässä arjessakaan ei mitään kauhean kamalaa ole. Kiitos kaikille vastanneille!

ap

Vierailija
14/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parisuhdetta ei jaksa hoitaa. Eli on uupunut.

Vierailija
15/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen kaipaa myös omaa lomaa ilman lasta. joko miehen kanssa tai kavereiden.

Se on sitten eriasia kuinka pitkään ollaan poissa.

1-vuotiaan luota vois ehkä just olla sen viikonlopun.

Meillä on useampi lapsi ja ollaan oltu 1 päivästä viikkoon pois.

Riippuu aina minkäikäinen nuorin hoitoon jätettävä on.

Alle 1vuotiasta en jättäis hoitoon ollenka siis loman takia.

Eriasia jos tapahtuis joku onnettomuus tmv..

Vierailija
16/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä selvästikin on parisuhde kunnossa. Ja on hienoa kuulla, että haluaa vielä hoitaakin suhdettaan (sillä nykyään tuntuu, että eroja tulee todella paljon ja ehkä juuri siksi, kun ei muisteta hoitaa sitä parishdetta ollenkaan).

Onkohan ap töissä käyvä?

Jos vanhemmat käyvät töissä 8 h päivässä nin lapsethan ovat hoidossa ainakin 8,5 h päivässä. Ja mikä onkaan aika vielä hoitopaikan ja työpaikan välillä? Eli viikossa 1 v on erossa ainakin se 42,5 tuntia...

MUTTA jos ap ei ole töissä käyvä. Hän on 24 h lapsensa kanssa, joten se kaksi vuorokautta ei ole pitkä aika olla erossa lapsesta. Ja ap:n lapsethan olivat tottuneet muihinkin läheisiin, kuin äitiin.

Itse asiassa se tekisi hyvää niin lapselle kuin äidillekin. ;)

Että ilman muuta lomalle niin koko perhe voi paremmin!

Jos äiti voi hyvin niin koko perhe voi hyvin :)

Vierailija
17/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pohdi ap asiaa tässä valossa, onko lapsi tottunut hoitajiinsa jne jne. Ja teille kaikille jotka tuomitsette yhden lapsen väsymystä valittavat vanhemmat: haistakaa sanonko mikä. Pelkkä lapsiluku ei kerro yhtään mitään siitä, mitä muita jaksamiseen vaikuttavia asioita muiden ihmisten elämässä voi olla. Tuo jos mikä on kakaramaista, hävetkää!

Vierailija
18/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumpalla käyn kerran viikossa;) Siis kaikki 1½ tuntia olen erossa lapsesta, mutta olen myös niin huonosti käyttäytyvä äiti, että nukutan hänet ulos ja hän on yksin siellä kolmekin tuntia... :D

Nyt taas mietityttää, jos kuitenkin hän pärjäisi sen 2 päivää.. Tai sitte ei.. Tai, tai, tai... Ei tää miettiminen oikeen tuota tulosta!:)

Mutta jos ny ensin kävis sen yhden yön reissun ja kattelis sit hetken päästä sitä pitempää lomaa.

ap

Vierailija
19/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erossa niin monta vuorokautta kuin lapselle on ikävuosia. Eli yksivuotias yhden vuorokauden. Itse en tätä tiennyt ja oli hirveää palata viikonloppulomalta, kun lapsi oli toisen illan, aamun ja päivän vain ikävöinyt meitä :(

Ei täällä ketään lapsenksvatuksen ylijumalaa ole, joka määrää säännöt kaikille maailman lapsille. Minun lasteni asioista ei päätä mikään MLL tai kukaan muukaan, kuin minä itse! MIKÄÄN neuvo/sääntö yms. ei voi päteä kaikkiin lapsiin samanlailla, koska lapset ovat YKSILÖITÄ, kaikki ovat (onneksi) erilaisia ja reagoivat asioihin erilailla omalla tavallaan.

Vierailija
20/21 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta jos ny ensin kävis sen yhden yön reissun ja kattelis sit hetken päästä sitä pitempää lomaa.

ap "

Itse tekisin varmasti samoin, näkee miten lapsi pärjää ja voi lähteä sitten myöhemmin pitemmälle lomalle huolettomammalla mielellä. :)

Siis tä, että osan mielestä ku pieni lapsi, parisuhdetta ei saa hoitaa, ei saa käydä lomalla.

Ette vissii itte oo käyneet kahdestaa sitte lasten syntymän minkäänlaisella lomalla.?

Kummasti se suhdetta piristää vaikka siinä kaikki kunnossa oliskin, kyllä aikuinen terve ihminen kaipaa myös sitä yhteistä aikaa vain ja ainoastaan puolison kanssa.

Siksipä ne moni varmasti eroaa ku ei oo sitä yhteistä aikaa, että ei tarvi keskittyä ku toisiinsa.

Siinä kummasti huomaa taas erilailla puolison. :)

Mahtava homma, että saitte kompromissin tehtyä ja lähdette yöksi lomalle.

Piristävää lomaa.! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi