Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäisten kustannukset

Vierailija
21.08.2011 |

Nyt tuli pieni stressi ristiäisistä. Millaiset kustannukset teilä on tullut? Olemme nuoripari 21 vuotiaita ja esikoiselle järjestetään ristiäiset. Ajattelin ensin kirkkoa, missä kastetilaisuus, siitä siirrytään vuokrattuun tilaan jossa kakkukahvit (täytekakku, voileipäkakku ja kahvia). Onko teillä esim. anoppi osallistunut juhlien järjestelyyn tai kustannuksiin vai oletteko hoitaneet kaiken yksin?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ikimaailmassa olisi ottaneet anoppia, kummankaan tätäkään asiaa sotkemaan, sillä ilmaista lounasta ei ole.

Vierailija
2/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksette juhli kotona? ristiisiin/nimiäisiin osallistuu yleensä vana muutama vieras, jotka mahtuu kotiinkin. enemmän mulla menee rahaa lapsen synttäreiden järjestämiseen ku meni kummanakaan nimiäisiin vaikka tarjottavia oli tosi paljon. anoppi on auttanut siivoamisissa ja järjestelyissä. pienen vauvan äidin on vaikea saada ite siivouksia yms tehtyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilut kaupan pakastealtaasta (kakut ja pullat) ja keksejä yms.

Kirko ja seurakuntasali oli ilmaisia.

Vierailija
4/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlat, että niitä voi hyvällä omallatunnolla juhlia ihan pienellä porukalla ja kotona. Säästöä tulee kun ei vuokraa mitään tiloja.....Meillä on tosi ahdas kolmio, mutta tänne kyllä mahtui kun vieraita vain perhe ja ihan lähimmät ihmiset. Rohkesti pyydä ystäviltä apua leipomisessa tai siivoamisessa; ja tosi on kyllä sekin, että ei sitä kahvipöytää tarvitse yrittää hajottaa taakkansa alle. Mielestäni vähempi on parempi tässäkin asiassa.

Leivo pullaa, kahvikakkuaja pari ja tee voileipiä, pikkuleipiä saa kaupasta.

Vierailija
5/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäiset ja kahvitus kotona, itse leivoin. Ei tulisi mieleenkään pyytää isovanhempia osallistumaan kustannuksiin. Eihän lapsikaan heidän ole.

Vierailija
6/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakku ja voileipäkakku. Paistoin karjalanpiirakoita (pakastealtaasta). Mielestäni kiva juhla pitää kotona kun kaikki tarvittava on lähellä eikä vieraita ole kuin lähimmät ja kummit.

Vierailija
7/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myös pidettiin kirkolla ristiäiset, ja salissa kahvit. Ei meidän kolmioon olisi mahtunut edes vanhempien sisarukset lapsineen, saatti sitten vielä iso- ja isoisovanhemmat.

Seurakuntasalin vuokraan kuuluu yleensä myös pöytäliinat ja astiat, eikä tarvitse siivota kotia viimeisen päälle.

Salivuokra taisi olla meillä 120€, sis. liinat ja astiat. 100€ maksettiin tuttavalle joka hoiti koko kahvitarjoilun, voileipä- ja täytekakut tilasin stävältä joka teki ne tosi edullisesti, satasella. nehän on kallita varsinkin jos liikkeestä tilaa.

Itse leivottiin etukäteen anopin kanssa sarvia ja kaupasta haetiin keksejä. Itse tein muffinsseja. Miehen täti leipoi vielä juhla- aamuna tuoreet pullat kahvipöytään. Ja tietysti jotain raha meni kahviin ja muuhun, kukkiin, servettehin yms.

Oma äitini auttoi etukäteen kattamisessa ja loppusiivouksessa.

Jos vieraita tulee yli 15, ja on vilkkaita lapsia joukossa, niin menkää ihmeessä pois kotoa!

Vierailija
8/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myös pidettiin kirkolla ristiäiset, ja salissa kahvit. Ei meidän kolmioon olisi mahtunut edes vanhempien sisarukset lapsineen, saatti sitten vielä iso- ja isoisovanhemmat.

Seurakuntasalin vuokraan kuuluu yleensä myös pöytäliinat ja astiat, eikä tarvitse siivota kotia viimeisen päälle.

Salivuokra taisi olla meillä 120€, sis. liinat ja astiat. 100€ maksettiin tuttavalle joka hoiti koko kahvitarjoilun, voileipä- ja täytekakut tilasin stävältä joka teki ne tosi edullisesti, satasella. nehän on kallita varsinkin jos liikkeestä tilaa.

Itse leivottiin etukäteen anopin kanssa sarvia ja kaupasta haetiin keksejä. Itse tein muffinsseja. Miehen täti leipoi vielä juhla- aamuna tuoreet pullat kahvipöytään. Ja tietysti jotain raha meni kahviin ja muuhun, kukkiin, servettehin yms.

Jos vieraita tulee yli 15, ja on vilkkaita lapsia joukossa, niin menkää ihmeessä pois kotoa!

Meidän budjettiin ei tuo olisi käynyt, ei millään...Mutta ap:n kantsii nyt miettiä vieraiden lukumäärä ja toimia ihan sen mukaan. Yleensähän ristiäiset ovat tosi pienet, intiimit juhlat.

Vierailija
9/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lähteä juhlimaan kodin ulkopuolelle, kun se on niin paljon helpompaa kotona? Ei se tee juhlista yhtään sen hienompia, että niitä juhlitaan kodin ulkopuolella.

Vierailija
10/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona 3 koiraa täällä jaloissa ja sukulaisia tulossa aikalailla kun iso suku. Minun vanhempani puolisoineen, 3 sisarustani ja heidän lapsensa yht 3 lasta, isoisovanhemmat, 3 tätiäni perheineen (heillä 5 lasta jokaisella, toivottavasti eivät ota kaikkia lapsia mukaan) ja miehen puolelta molemmat isoisovanhemmat yht 4. +isoisoisoäiti ja anoppi miehensä kanssa, mieheni veli+ täti lapsineen. 77 neliön rivitalo kolmio kuulostaa kyllä aika mahdottoman pieneltä tilalta tähän katraaseen.. Siskoni anoppi maksoi koko lystin (kirkon,tilan,kakut,hoito tarjoilutilaisuuden), siksi tuli mieleeni, että jospa tuo minunkin anoppi vähän osallistuisi..

Terv. Ap

Vierailija
11/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisia seurakunnan jäsenille, sisältää liinat ja astiat tms. Joten siihen ei mennyt rahaa. Esikoisen kanssa yritin tehdä kaikki itse. Tulos; hermorauniona oleva äiti, josta tuntuu että kukaan ei auta, vauvaa ei ehdi pullanpaiston lomassa hoitaa riittävästi ja jota loppujen lopuksi v***aa koko päivä ja se turhanpäiväinen hössötys.

Toisen kanssa olin viisaampi ja delegoin tarjottavien teon lähipiirille; anoppi toi suolaiset piirakat, appiukko haki leipomosta kakun, äitini toi pullaa ja parit piparit. Itse tein suolaista piirakkaa pakkaseen hyvissä ajoin, ostin servetit ja kahvit. Päivä meni hyvin ilman turhaa stressiä ja oli oikein mukava. Jälkeenpäin tuntuu ihan hullulta, miksi stressasin esikoisen ristiäisistä. Miksi omasta äidistä ja omista sisaruksista sekä hyvistä ystävistä muka tuli hetkessä ihmisiä, joiden vuoksi pitää höösätä ja ottaa paineita? Naurettavaa.

Vierailija
12/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei meiltä mitään tilavuokria tai astiamaksuja ole peritty, ainoastaan kahvista ollaan kirkolle maksettu ja pöytäliinojen pesu jos ne on likaantuneet ja siis kympillä ollaan selvitty vaikka vieraita on kaikissa ollut se 50-60.

Tarjoilut on menneet niin että äitini on tehnyt voileipäkakut ja anoppi on tahtonut aina maksaa leipomosta täytekakut, itselleni on siis jäänyt vain coctailpiirakoiden lämmitykset ja munavoin teko + sitten pipareiden ja namien ostot ja nällä tarjottavilla ollaan sitten ruokittu vielä naapurit ja muut kotona myöhemmin seuraavana päivänä vierailleet ihmiset ja on se isäntä saanut töihinkin roudata maanantaina herkkuja tarjolle.

Eli meillä on asiat olleet hyvin kun ollaan itse päästy helpolla ja kukkaroa keventämättä :)

Vierailija
13/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-49 hengen lasten synttäreitä kotona 74 neliöä :) sopu sijaa antaa :D

Vierailija
14/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat järjestettiin seurakunnan tiloissa joka oli ilmainen ja sieltä sai astiatkin lainaksi.

Vierailija
15/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi ehkä kannattanut miettiä lapsen tekemistä pariin kertaan, jos ei ristiäisiin ole varaa... Eikä ristiäisten tarvitse mitään maksaa. Pappi ja kirkko ei maksa mitään. Koko suvun kahvittaminen ei ole pakollista.

Vierailija
16/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kutsutaan isovanhemmat ja sisarukset + kummit.

Meillä on kotona 3 koiraa täällä jaloissa ja sukulaisia tulossa aikalailla kun iso suku. Minun vanhempani puolisoineen, 3 sisarustani ja heidän lapsensa yht 3 lasta, isoisovanhemmat, 3 tätiäni perheineen (heillä 5 lasta jokaisella, toivottavasti eivät ota kaikkia lapsia mukaan) ja miehen puolelta molemmat isoisovanhemmat yht 4. +isoisoisoäiti ja anoppi miehensä kanssa, mieheni veli+ täti lapsineen. 77 neliön rivitalo kolmio kuulostaa kyllä aika mahdottoman pieneltä tilalta tähän katraaseen.. Siskoni anoppi maksoi koko lystin (kirkon,tilan,kakut,hoito tarjoilutilaisuuden), siksi tuli mieleeni, että jospa tuo minunkin anoppi vähän osallistuisi..

Terv. Ap

Vierailija
17/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi ehkä kannattanut miettiä lapsen tekemistä pariin kertaan, jos ei ristiäisiin ole varaa... Eikä ristiäisten tarvitse mitään maksaa. Pappi ja kirkko ei maksa mitään. Koko suvun kahvittaminen ei ole pakollista.

kun tosiaan itse toimitus on ilmainen. Mutta kyse on ns. vapaaehtoisesta juhlintapuolesta; kahvituksesta. Siinä kohtaa jokainen miettii resurssinsa ottakai kantokykynsä mukaan. Ne varakkaimmatkin vanhemmat....

Vierailija
18/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tahallaan pahoittaa toisen mieltä. Mut kiva jos sait siitä tyydytystä.

Vierailija
19/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahatilanteenne sukulaisten tiedossa? Ihan varmasti, jos vain pyydät, saatte paljon apua kahvituksen järjestämisessä. Olette nuoria ja teillä on pieni lapsi - ihme olisi jos oman lähisukulaiset eivät haluaisi auttaa teitä. Juttele äitisi ja anoppisi kanssa siitä, miten nämä auttavat. Jo pelkästään se että luovutte vuokratilasta säästää aika lailla rahaa. Etsi netistä seurakuntasi ilmaisia tiloja, niitä on tosi kauniita kauniilla paikalla ja isolla pihalla, jolloin lapsetkin pääsee pihalle juoksemaan.

Minä laskin kustannukset niin, että jokaiseen vieraaseen meni kymppi, ja se piti aika hyvin paikkansa.

Vierailija
20/37 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsutaan yleensä lapsen isovanhemmat ja kummit. sisaruksiakaan en kutsu, koska meitä on monta, mutta jos on vain muutama sisarus niin saattaisin kutsua hekin. jos ite olisin kutsunut noin kuin ap, meillä olisi yli 100 hengen kekkerit. vähän kuin häät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan