Minkälainen Ilmajoki on asuinpaikkana?
Olemme harkitsemassa muuttoa etelä-Suomesta etelä-Pohjanmaalle ja mietimme, millainen Ilmajoki olisi kuusi henkisen perheen asuinpaikkana? Lapsemme harrastaa paljon eri liikuntalajeja ja yksi lapsistamme soittaa pianoa ja viulua. Asuinpaikkavaihtoehtoina olisi myös Jalasjärvi tai Seinäjoki. Osaisiko joku kertoa, mihin kannattaisi perheellisen muuttaa? Tykkäämme enemmän rauhallisesta asuinalueesta kuin ihan keskikaupunkien vilinästä, mutta peruspalvelut pitäisi olla helposti saatavilla.
Kommentit (67)
Puhumattakaan siitä ettei siellä ole työpaikkoja eikä ole koskaan ollutkaan.
Mielestäni Ilmajoki vastaa kriteereitäsi. En tiedä voiko siellä harrastaa kaikkea mahdollista, mutta Seinäjoelle on lyhyt matka. Ilmajoelle muuttaa nuoria lapsiperheitä koko ajan ja uusia nättejä taloja tupsahtelee kuin sieniä sateella. Asumme itse Seinäjoella, mutta luultavasti muutamme Ilmajoelle jossain vaiheessa.
Tuosta Pohjanmaalle sopeutumisesta en oikein tiedä, kun olen itse täältäpäin kotoisin, mutta on niitä hullumpiakin paikkoja varmasti.
T: Omintakeinen pohjalainen :)
Minulla asuu ilmajoella lähisukulaisia ja tykkäävät kovasti. Asuvat ilmajoen ja seinäjoen välissä, ahonkylässä. Hieno paikka, ihana koulu ja lyhyt niin ilmajoen keskustaan kun seinäjoellekkin. Ja tontit/talot edullisempia kun s.joella.
Olen muuttanut Ilmajoelle 1,5v. sitten, enkä missään ole tavannut yhtä ystävällisiä tuntemattomia ihmisiä. Täällä tervehditään kadulla ja uimahallin pukuhuoneessa "muukalaistakin". Olen asunut ympäri Suomea pienillä ja isoilla paikoila, enkä vastaavaan ole koskaan aiemmin törmännyt! Tervetuloa!
Tuomikylässä haisee etapin jätelaitos.
Joo, ainakaan Ilmajoen Vuokratalot Oy:n asuntoihin ei kannata muuttaa, jos vähänkään arvostaa kotirauhaa ja haluaa nukkua yönsä rauhassa. Nykyinen isännöitsijä nimittäin ei millään tavoin puutu kunnanelättien muita naapureita häiritsevään yöaikaiseen möykkäämiseen ja meluamiseen. Kaikenlaisia verukkeita ja selityksiä löytyy.