Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin, jos sinulla olisi pieni flunssa

Vierailija
14.09.2011 |

ja lämpöä 37,3 astetta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen sairaalan keittiössä töissä ja tällä hetkellä nenä vuotaa ja kurkku kipeä.. töihi vai ei?

Vierailija
2/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisiin kysymyksiin, kuulostatte melko työtävieroksuvalta sakilta, anteeksi vain. Kyllä minä menisin, aikuisella kuumetta on 38 tasan, tuo ei ole kuumetta ("lämpö" ei ole sitä eikä tätä). Jos olisin poissa joka ikinen kerta kun olo ei ole ihan 110% hyvä niin aika paljon kertyisi sairaspäiviä vuodessa, etenkin kun ottaa mukaan lasten sairastelun takia kotona vietetyt päivät. Tietenkin jos olisin töissä ihmisten kanssa joilla on poikkeuksellisen huono immuunivaste, asia olisi eri, mutta muuta syytä en töistä poissaoloon noilla "oireilla" keksi.

Itsekin olen ollut töissä vaikka minkälaisessa köhässä ja erään kerran joka toinen soittaja kehotti minua lähtemään kotiin sairastamaan, koska ääneni oli niin käheä.

Mutta tuo on todella törkeä väite, että aikuisella vasta 38 olisi kuumetta. Aikoinaan joku opettaja totesi, ettei saa olla pois koulusta, jos mittari näyttää 37,5, koska se on normaalilämpö. Minun normaalilämpöni on 36,0 ja jos mittarilukema alkaa 37:llä, olen sänkypotila, ja taatusti jään sairastamaan. Jos menisin töihin, nukahtaisin pöytäni ääreen.

Ja olen töissä, jossa ei ole sijaisia eli sairausajan työt jäävät itseni tehtäväksi jälkikäteen. Näin ollen ei tule mieleen lusmuilla ja jäädä kotiin huvin vuoksi vaan vasta silloin, kun en todellakaan kykene töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti menen. oma huone töissä jossa saan olla rauhassa eikä muut häiritse.

Vierailija
4/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä pienessä yrityksessä, jossa on 3 henkilöä töissä. Perheyritys... Töihin mennään, ellei ole pää kainalossa. Mutta tämä ei ole mitään yleinen mielipide, että töihin pitäisi mennä sairaana - mulla nyt vain sattuu olemaan tämä tilanne, että poissaolo on iso asia muille työntekijöille, eikä pois olla ellei ole ihan pakko. Voisin vielä hyvin tehdä kevyempiä töitä pienessä flunssasta ja pysyä vaikka poissa asiakaspalvelusta.

Vierailija
5/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssassa mutta töitä olen tehnyt, ettei vanhemmat joudu pulaan.

Tänään sitte selvisi että yhden nuhaisen hoitolpsen isä ollut myös kotona. Kyllä vanhemmat on törkeitä. Ei pitäisi ajatella liikaa toisia.

siis teetkö perhepäivähoitajana töitä? Minusta taas on käsittämätöntä, että siellä väkisin sairastutat toisten lapsia.

Vierailija
6/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulla on pieni flunssa, niin teen kotona etänä töitä, niin saan silti levättyä enkä tartuta muita.

Jos taas olen kunnolla kipeä, niin mä kyllä tasan tarkkaan lepään kotona ja teen kaikkeni, että paranen mahdollisimman nopeaan.

Uskon, että se isä ajattelee samalla lailla.

Vierailija
7/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen ei ymmärrä tai halua ymmärtää, että lämpö vaihtelee kuukautiskierronkin mukaan. Välillä viluttaa ja lämpö on pikkuisen koholla, mutta ei se aina tarkoita sitä, että on flunssa ja pitää jäädä kotiin potemaan...

Vierailija
8/31 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssassa voi kyllä ilman kuumettakin olla tosi kipeä. Ainahan sitä nyt yhden päivän voi pois olla ja katsoa riittääkö se.

Vierailija
9/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa tilassa vielä tartuta muita kun on lämpöäkin.

Vierailija
10/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisin tosi kipee kun kuumetta 37,3 (normaali lämpöni on 35,6)

Vierailija
11/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla saattaa muutenkin joskus olla 37+ lämpöä ilman, että edes tunnen sitä.

Vierailija
12/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen ruokien parissa.

Vierailija
13/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eri ihmiset kokevat lämmön nousun eri tavoin. Itse menisin, en päätetyössäni omassa huoneessa muita juuri tartuta. Kahvitunnit saattaisin jättää pitämättä tai nauttia omassa huoneessa.

Vierailija
14/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokia toipilaille vanhuksille.

Muutenkaan en menisi, sillä mulle toi yli 37 lämpö tarkoittais että olen ihan kanttuvei, normaali lämpö 36,2.

Vierailija
15/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssassa mutta töitä olen tehnyt, ettei vanhemmat joudu pulaan.

Tänään sitte selvisi että yhden nuhaisen hoitolpsen isä ollut myös kotona. Kyllä vanhemmat on törkeitä. Ei pitäisi ajatella liikaa toisia.

Vierailija
16/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on fyysisesti raskasta, joten ei ole hyväksi.

Vierailija
17/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisiin kysymyksiin, kuulostatte melko työtävieroksuvalta sakilta, anteeksi vain. Kyllä minä menisin, aikuisella kuumetta on 38 tasan, tuo ei ole kuumetta ("lämpö" ei ole sitä eikä tätä). Jos olisin poissa joka ikinen kerta kun olo ei ole ihan 110% hyvä niin aika paljon kertyisi sairaspäiviä vuodessa, etenkin kun ottaa mukaan lasten sairastelun takia kotona vietetyt päivät. Tietenkin jos olisin töissä ihmisten kanssa joilla on poikkeuksellisen huono immuunivaste, asia olisi eri, mutta muuta syytä en töistä poissaoloon noilla "oireilla" keksi.

Vierailija
18/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lämpöä, niin en tietenkään.

Vierailija
19/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on kyllä aika järkkyä, jos ihmiset on töissä esim. 37,9 lämmöllä.

Vierailija
20/31 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 ei ole normaalia lämpöä ja jos nokka tukossa niin onhan se silloin tarttuvaa ja kroppa taistelee kuumeella pöpöjä pois.

Minä en voi määritellä omaa sairauttani, työkyvyttömyyden aina terkka/lääkäri toteaa ja noilla oireilla saa saikkua.